loading

نکات مهم در طراحی سررسید

نکات مهم در طراحی سررسید

نکات مهم در طراحی سررسید

نکات مهم در طراحی سررسید

بدون شک، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین روش‌ها برای معرفی برند و رونق کسب و کار، تبلیغات است. هرچه نام برند شما در ذهن مخاطبان بیشتری حک شود، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت. هدایای تبلیغاتی، روشی هوشمندانه برای انتشار برند تجاری محسوب می‌شوند. با دادن چنین هدایایی، علاوه بر اینکه به طور مستقیم کار تبلیغات کسب و کارتان را انجام می‌دهید، بلکه به مشتریان و کارمندانتان نشان می‌دهید که برایشان ارزش قائل هستید.
هرچه هدیه تبلیغاتی شما کاربردی‌تر و نفیس‌تر باشد، احتمال اینکه هدیه گیرندگان آن را استفاده کنند بیشتر است. یکی از هدایایی که می‌تواند در تبلیغ برند نقش مهمی داشته باشد، سررسید یا همان سالنامه است. از آنجایی که مدت زمان استفاده سالنامه حداقل یک سال می‌باشد، فرصت خوبی برای صاحبان کسب و کار مهیا است تا بتوانند با طراحی سالنامه مناسب، با یک تیر دو نشان بزنند.

قبل از سفارش و خرید سررسید، باید با نکات و موارد خاصی آشنا شوید. طراحی سررسید، نوع سررسید، نوع کاغذ به کار رفته در آن، نوع صحافی و… همگی بر روی موفقیت تبلیغات تاثیر می‌گذارند. طراحی سررسید باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر زیبایی و خاص بودن، برند شما را به درستی به دیگران معرفی کند.

طراحی سالنامه از جلد آن شروع می‌شود و به صفحات درون آن ختم می‌شود. در ادامه، به طور مفصل درباره طراحی سالنامه و سررسید صحبت خواهیم کرد…

طراحی جلد سررسید

طراحی جلد سررسید

اول از همه، باید قطع سررسید را مشخص کنید. هر قطع، اندازه و زوایای منحصر به فرد خود را دارد. مشخص کردن قطع سررسید به شما کمک می‌کند تا در انتخاب رنگ و تم جلد آن، تصمیم درستی بگیرید. همچنین، مشخص کردن روش صحافی، اندازه و نحوه حک لوگو، جنس جلد، رنگ جلد و… نیز در طرح نهایی آن موثر است.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید، افرادی هستند که قصد دارید سررسید تبلیغاتی را به آنها هدیه دهید، قطعا مدیران و مسئولان بالادست، از سررسید‌های معمولی که دارای لوگوی بزرگ هستند استفاده نمی‌کنند. همچنین، جوانان و کارمندان شما ترجیح می‌دهند که از سررسید‌های با رنگ و طرح شادتری استفاده کنند.

طراحی جلد سررسید، کاری تخصصی و حرفه‌ای است و معمولا توسط طراحان شرکت تبلیغاتی انجام می‌شود. می‌توانید از طراح درخواست کنید تا طرح‌های پیشنهادی را برایتان ارسال کند تا از بین گزینه‌های موجود، بهترین را انتخاب نمایید.

برای تبلیغات بهتر، می‌توانید به همراه سررسید، با خرید ماگ طرح‌دار و زیبا، یک پک هدیه جالب و زیبا را به کارمندانتان تقدیم کنید.

طراحی را متمرکز، دقیق و پیوسته انجام دهید

طراحی را متمرکز، دقیق و پیوسته انجام دهید

گاهی اوقات، اشتباهات کوچک باعث می‌شوند که یک محصول تبلیغاتی، تحسین‌کنندگان زیادی نداشته باشد. رنگ‌ها، اشکال، فونت و… باید با همدیگر تناسب و هارمونی داشته باشند. بدین منظور، بهتر است در مراحل اولیه طراحی، یک قالب اولیه تهیه کرده و به مرور زمان، آن را کامل کنید.

با اینکه ممکن است همکاری چندین طراح بر روی یک پروژه، تمرکز روی طراحی را مختل کند، اما می‌تواند ایده‌های نابی را وارد کار طراحی نماید. در نهایت، المان‌ها و ساختار طراحی باید به گونه‌ای متمرکز، دقیق و پیوسته انتخاب شوند تا محصول نهایی، زیبا و منحصر به فرد باشد.

استفاده از تمپلیت

استفاده از تمپلیت

یکی از چالش‌های طراحی سررسید این است که نسخه دیجیتالی طراحی، همیشه عینا پیاده‌سازی نمی‌شود. به عبارتی دیگر، محاسبات همیشه دقیق در نمی‌آیند. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌شود که طراحان در همان مراحل اولیه طراحی، از قالب یا همان تمپلت‌های آماده استفاده کنند.
با استفاده از تمپلیت، دقت و کیفیت کار تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود و نسخه دیجیتالی، به طرح چاپ شده روی جلد بسیار نزدیک می‌شود. همچنین برای طراحی صفحات داخل سالنامه نیز می‌توانید از تمپلت‌های مخصوص استفاده کنید.

از عکس‌های با کیفیت و رزولوشن بالا استفاده کنید

از عکس‌های با کیفیت و رزولوشن بالا استفاده کنیدکیفیت عکس‌ها و طرح‌هایی که بر روی جلد یا درون صفحات داخلی سالنامه قرار دارند، باعث بالا بردن زیبایی بصری آن می‌شود. اگر می‌خواهید سالنامه در همان نگاه اول چشم‌ها را خیره کند، بهتر است از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید.
پایین بودن رزولوشن باعث می‌شود که تعداد رنگ‌های موجود در تصویر کمتر شود. به عنوان مثال، اگر برای به تصویر کشیدن یک گل، تنها از ۱۰ طیف رنگی استفاده شود، در برخی از قسمت‌های آن، احتمال تاری یا شطرنجی شدن وجود دارد؛ اما اگر برای چاپ آن از ۱۰۰ طیف رنگی استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که وضوح گل بسیار بیشتر شده است.

کدام قطع سررسید مناسب است؟

کدام قطع سررسید مناسب است؟قطع سررسید انتخابی شما، بستگی به این دارد که هدایای تبلیغاتی را برای چه گروهی از مردم در نظر گرفته‌اید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید سالنامه را به افراد مهم مانند مدیران هدیه دهید، قطع وزیری گزینه مناسبی است.

سررسید رقعی به دلیل نزدیک بودن ابعادش به ابعاد دفتر و وزن کمتر آن، مناسب محصلان، کارمندان و افراد عادی است. همچنین در بین این دسته از افراد، سررسید‌های خشتی نیز محبوبیت بالایی دارند.

سررسید‌های اروپایی و پالتویی مناسب افرادی هستند که می‌خواهند قرار ملاقات‌ها و نکات روزانه را همیشه همراه خود داشته باشند و سالنامه خود را در جیب پالتو یا شلوار جا دهند.

قبل از چاپ سررسید، می‌بایست قطع و تعداد چاپ را مشخص کنید. معمولا سررسیدهای بزرگ و حجیمی مانند وزیری، در تعداد کمتری چاپ می‌شوند و به افراد کمتری هم هدیه داده می‌شوند.

چاپ لوگو روی جلد و صفحات

چاپ لوگو روی جلد و صفحات

اندازه لوگو، طرح آن، محل قرارگیری و… همگی مهم هستند. اگر اندازه لوگوی شما به قدری بزرگ باشد که طرح پس زمینه را پنهان کرده و زیبایی سررسید را کمتر می‌کند، کمتر کسی حاضر می‌شود آن را همراه خود به هر مکانی ببرد.

در مورد سررسید قطع وزیری نیز بهتر است لوگو در کوچک‌ترین اندازه ممکن حک شود. همچنین، طرح لوگو در صفحات داخلی نباید به گونه‌ای باشد که فضای زیادی اشغال کند یا واضح به نظر برسد. در صفحات داخلی، بهتر است لوگو در گوشه‌ای با رنگ محو چاپ شود.

برخی از روش‌های چاپ لوگو بر روی جلد عبارتند از لیزر لوگو، به صورت نصب پلاک فلزی، پلاک مولتی استایل، حک حرارتی (داغ کردن)، طلاکوب، نقره کوب و چاپ سیلک.

با توجه به جنس جلد و طرح و رنگ پس زمینه، باید لوگو را به گونه‌ای حک نمایید که در عین ظرافت و زیبایی، نام برند شما را به خوبی نشان دهد.

روش‌های سنجش کیفیت سررسید

روش‌های سنجش کیفیت سررسید

برای بررسی کیفیت سررسید، باید نکات و موارد زیادی را مد نظر قرار دهید. جلد محکم و زیبا، نوع صحافی و دوام آن، قابلیت راحت ورق زدن صفحات، جنس کاغذ، رزولوشن و زنده بودن رنگ تصاویر و… همگی در ساخت یک سررسید خوب موثرند. اهمال کاری و در نظر نگرفتن یکی از این موارد، باعث می‌شود که کیفیت سررسید افت کند.

ترکیب تمام این موارد با طراحی سررسید حرفه‌ای، باعث می‌شود یک هدیه تبلیغاتی بی‌نظیر و خاص داشته باشید.

سخن پایانی

یکی از مواردی که بر روی موفقیت تبلیغات اثر می‌گذارد، طراحی سررسید است. چنانچه تمام ملزومات را در ساخت سررسید رعایت کرده باشید اما سررسید شما طرح و نقش جالبی نداشته باشد، احتمال اینکه افراد در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنند بسیار کم است.

برای اینکه در ماه‌های پایانی سال، بتوانید بهترین طرح‌های موجود را برای تبلیغات انتخاب کنید، نیازمند کمک طراحان حرفه‌ای هستید.

مجموعه آونگ زمان با بیش از ۱۷ سال سابقه در زمینه عرضه انواع هدایا و سررسیدهای تبلیغاتی، با هدف جلب رضایت شما مشتریان عزیز مشغول به کار است. در فروشگاه‌های ما می‌توانید بهترین کیفیت‌ها و زیبا‌ترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت‌ها سفارش دهید.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید