loading

استفاده از رنگ سازمانی در هدایای تبلیغاتی

استفاده از رنگ سازمانی در هدایای تبلیغاتی

هر کسب و کاری که راه می‌افتد، اقداماتی در جهت آن صورت می‌گیرد که می‌تواند به شدت برای مخاطب تاثیر گذار باشد؛ بنابراین شما باید اقداماتی انجام دهید که بتوانید تاثیر خوبی روی ذهن مخاطب خود بگذارید. اکثریت انسان‌ها بصری هستند؛ بنابراین شما هم باید در مورد کسب و کار خود عناصر بصری را تقویت کنید و روی آن‌ها مانور دهید. یکی از بهترین اقدامات برای جذب بصری مخاطب، رنگ سازمانی می‌باشد. رنگ سازمانی در واقع همان رنگ به خصوص یک کسب و کارشان می‌باشد که مشتریان، شما را با این رنگ می‌شناسند.

رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی چیست؟

رنگ‌ها به شدت در جذب مخاطب تاثیرگذار هستند و اهمیت انتخاب رنگی درست و مرتبط، برای رشد کسب و کار شما بسیار زیاد است. در انتخاب این رنگ ، باید کسب و کار خود و روانشناسی رنگ‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. زمانی که رنگ برای کسب و کار انتخاب می‌شود، باید تمامی عناصر سازمان خود را به این رنگ در بیاورید؛ برای مثال تمامی بروشورها، کارت ویزیت‌ها، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، سالنامه، لوازم اداری، سربرگ‌ها، لوگو و… باید این رنگ را داشته باشند. رنگ کسب و کار شما، بیش از آن چیزی که فکر کنید، در ذهن مخاطب تاثیر گذار است؛ بنابراین ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد روانشناسی رنگ‌ها صحبت کنیم.

روانشناسی رنگ‌ها در کسب و کار

کسب و کارها، سازمان‌ها و شرکت‌ها با انتخاب رنگ مخصوص کار خود، محصولات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند. در این قسمت می‌خواهیم در مورد روانشناسی رنگ‌ها صحبت کنیم و اهمیت آن بر رشد کسب و کار را توضیح دهیم.

کارشناسان و بازاریابان می‌دانند که انتخاب رنگ چه تاثیری روی انواع کسب و کارها دارد و می‌تواند نگاه مشتری به شما را تغییر دهد. طبق تحقیقات انجام شده، به این نتیجه می‌رسیم که بعضی از رنگ‌ها تاثیر بسیار بیشتری در جذب مخاطب دارند. با انتخاب رنگ درست، مخاطب شما را در ذهن خود می‌سپارد و می‌تواند کسب و کار شما را درک کند.

تاثیر رنگ برند در تبلیغات

امروزه دنیای کسب و کار، دارای عناصر مختلفی است که با آن‌ها می‌توان کار بازاریابی و تبلیغات را انجام داد. انتخاب یک رنگ مناسب با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ‌ها برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها حائز اهمیت است. نکته مهم این است که شما بدانید، کدام رنگ می‌تواند تاثیر بیشتری بر احساسات و ذهن مخاطب شما بگذارد و راحت‌تر او را جذب کند. جالب است بدانید که رنگ‌ها بیشتر از هر نوع تبلیغی در ذهن مخاطب می‌مانند. با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید یک رنگ مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید و مورد جالب این است که با استفاده از انواع رنگ‌ها می توان احساسات مشتری و مخاطب خود را درگیر کرد.

چه رنگ‌هایی برای خرید هدایای سازمانی بهتر هستند؟

همانطور که در بالا گفته شد قدرت رنگ‌ها برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار شما بسیار زیاد است. انتخاب رنگ درست باعث به یاد ماندنی شدن کسب و کار شما می‌شود. رنگ‌های مختلف تاثیرات متفاوتی دارند؛ برای مثال بعضی از رنگ‌ها باعث ایجاد حس انگیزه و قدرت در افراد می‌شود و رنگ‌های دیگری باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد در مشتری خواهند شد؛ از طرف دیگر رنگ‌هایی هستند که حس آرامش و آسودگی خاطر به مخاطب شما خواهند داد. با استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ذهن مشتری خود بگذارید و استفاده از رنگ سازمانی در هدایای تبلیغاتی می‌تواند رشد کسب و کار شما را چندین برابر کند. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چه رنگ‌هایی برای خرید هدایای سازمانی بهتر هستند؟

رنگ قرمز

رنگ قرمز

رنگ قرمز کاربرد بسیار زیادی دارد و می توانید از آن در همه عناصر و ابعاد کسب و کار خود مانند هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، تقویم رومیزی و… استفاده کنید. رنگ قرمز جزو اصلی‌ترین رنگ‌های گرم می‌باشد و از آن برای نشان دادن انگیزه و هیجان استفاده می‌شود. جالب است بدانید، برای جذب مشتری و ایجاد حس انگیزه در او، هیچ رنگی بهتر از رنگ قرمز نخواهد بود. در واقع رنگ قرمز می‌تواند یک تلنگر به ذهن مشتری باشد تا خرید را از شما انجام دهد. از طرف دیگر می‌توان گفت که رنگ قرمز جزو زیباترین رنگ‌ها برای طراحی سایت و یا دکوراسیون داخلی شما است.

رنگ آبی

رنگ آبی

آبی جزو آرام‌بخش‌ترین رنگ‌های ممکن است که می‌تواند مشتری را ترغیب کند تا با خیال راحت به انجام فرآیند خرید بپردازد. می‌توان گفت که رنگ آبی در مقابل رنگ قرمز قرار می‌گیرد؛ زیرا رنگ قرمز نشانه هیجان است اما رنگ آبی می‌تواند به مشتری آرامش دهد و استرس را از او بگیرد. رنگ آبی نشان دهنده مسئولیت‌پذیری و هوش بالا نیز می‌باشد و معمولاً برای استفاده به عنوان رنگ اصلی کسب و کارها، با رنگ خاکستری ترکیب می‌شود.

رنگ سبز

رنگ سبز

رنگ سبز نیز جزو رنگ‌های اصلی است و یکی از رنگ‌های سرد می‌باشد. می‌توان گفت که رنگ سبز، دوست داشتنی‌ترین رنگ دنیا است و طرفداران بسیار زیادی دارد. رنگ سبز به معنی شروع دوباره و سرزندگی است. همان طور که می‌دانید، رنگ سبز جزو اصلی‌ترین رنگ‌ها می‌باشد. این رنگ نماد ثروت، پول، عزت نفس، محبت، وفاداری، آرامش، اطمینان، صلح، امنیت و تجدید زندگی است. بسیاری از مطب‌های روانشناسی از رنگ سبز برای برای دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند همچنین در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها از رنگ سبز برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز و تقویم رومیزی استفاده می‌شود.

رنگ بنفش

رنگ بنفش

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های دنیا رنگ بنفش است که جزو رنگ‌های اصلی قرار نمی‌گیرد. رنگ بنفش از ترکیب رنگ‌های قرمز و آبی به دست می‌آید و یک نوع رنگ خنثی می‌باشد. منظور از خنثی بودن رنگ بنفش این است که این رنگ نه گرم است و نه سرد. خانم‌های جوان علاقه بیشتری به رنگ بنفش نشان می‌دهند در واقع رنگ بنفش روشن، نماد تخیل، امنیت، عشق، آرامش، شجاعت، سلطنت، شخصیت و تقدس است.

رنگ مشکی

رنگ مشکی

یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای جذب مشتری رنگ مشکی است که نماد هوش، قدرت، عظمت و ثروت می‌باشد. شما با رنگ سیاه می‌توانید قدرت کسب و کار خود را نشان دهید و استفاده این رنگ در هدایای سازمانی و هدایای تبلیغاتی، بسیار شیک و تاثیرگذار می‌باشد. رنگ مشکی می‌تواند این حس را به مخاطب انتقال دهد که شما محصولات تجملاتی و گرانبهایی دارید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی

همان‌طور که می‌دانید رنگ نارنجی جزو رنگ‌های اصلی نیست و از ترکیب رنگ‌های قرمز و زرد به دست می‌آید که می‌توان آن را به عنوان یک رنگ گرم در نظر گرفت.

از آنجا که رنگ نارنجی نشانه غروب خورشید می‌باشد، می‌توان گفت که نارنجی نماد روشنایی، ثروت، جذابیت، شور و شوق، شجاعت، ارتباط صمیمی، دوستی و کنجکاوی است. یکی از بهترین رنگ‌ها برای ایجاد شور و شوق و انگیزه در افراد رنگ نارنجی می‌باشد و ممکن است که رنگ نارنجی را در بسیاری از کسب و کارها و یا شرکت‌های تقویت و رشد انگیزه دیده باشید.

بعضی کسب و کارها مایلند که ماگ تبلیغاتی با این رنگ تولید کنند.

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای از ترکیب دو رنگ قرمز و سیاه به دست می‌آید و در واقع می‌توان گفت که یک رنگ خنثی و یا گرم است. همانطور که می‌دانید، رنگ قهوه‌ای کره زمین را توصیف می‌کند؛ بنابراین این رنگ می‌تواند نماد زندگی، امنیت، اعتماد، کیفیت، آرامش، صداقت، سلامت و آرامش باشد. رنگ قهوه‌ای می‌تواند آرامش مشتری را چندین برابر کند و حس اعتماد را در او برانگیزد که این مورد باعث خرید مشتری از شما خواهد شد. در بسیاری از سازمان‌ها دیده می‌شود که با وجود رنگ سازمانی متفاوتی که دارند، برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز، سالنامه، تقویم رومیزی و… از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی از تاثیر رنگ سازمانی در هدایای تبلیغاتی

در این مقاله سعی کردیم که در مورد تاثیر رنگ‌های مختلف و روانشناسی رنگ‌ها با شما صحبت کنیم و امیدواریم که توانسته باشیم آگاهی لازم را به شما بدهیم. حتماً بعد از خواندن این مطلب، به این نتیجه خواهید رسید که چه رنگی را به عنوان رنگ سازمانی خود انتخاب کنید تا مرتبط با نوع کسب و کار شما باشد. در واقع انتخاب رنگ به هدف شما بستگی دارد. از انواع رنگ‌ها می‌توانید برای هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی خود استفاده کنید؛ بنابراین با یک درک ساده از روانشناسی رنگ‌ها، می‌توانید رنگ متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید