loading

ضرورت اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار

اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار را می توان یکی از مهمترین راهکارهای تبلیغاتی در بدو فعالیت هر کسب و کاری دانست. بسیاری از برندها راه طولانی را برای آغاز کار و رونمایی برند خود طی می کنند تا در نهایت در مراسمی و یا برنامه ای اعلام وجود کنند. در چنین شرایطی لازم است که این برندها اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار را با توجه به مزیت های آن در دستور کار خود قرار دهند.

ضرورت اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار

امروزه بسیاری از کسب و کارها می دانند که باید استراتژی و برنامه تبلیغاتی مدون و از پیش تعیین شده ای را با هدف فروش بیشتر و نیز دیده شدن دایره مخاطبان در نظر بگیرد. از همین همه آنهایی که حتی در اوایل راه برای راه اندازی کسب و کاری قرار دارند می دانند که نمی توانند از اهداف و دستاوردهای تبلیغات غافل شوند.

استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی اعم از هدایای تبلیغاتی، کمپین های تبلیغاتی، ست های اداری، تبلیغات مدیری و نیز انواع تکنیک ها و روش های تبلیغاتی از ضروریاتی که نمی توانند از آن برای پیشرفت برند و فروش بیشتر غافل شوند.

آغاز فعالیت کسب و کارها با برگزاری یک مراسم افتتاحیه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با حضور تعدادی از مخاطبان و افراد مرتبط با کسب و کار برگزار می شود. از همین رو برنامه ریزی ها با دعوتنامه ای و اطلاع رسانی مناسبی صورت می گیرد تا در نهایت مراسم افتتاحیه با شکوهی برگزار شود.

اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار، در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه، ایجاد کدهای تخفیف از جمله مواردی است که برای این مراسم در نظر می گیرند. نکته مهم این است که هدایای تبلیغاتی خلاقانه باید مورد توجه قرار گیرد و از اهدای هدایای معمولی و بی کیفیت جدا پرهیز شود.

نکته مهمی که باید در زمان تدوین هدایای تبلیغاتی برای برند خود در نظر می گیرید عبارت است از:

کیفیت بالای هدایای تبلیغاتی

این اقدام نشان دهنده احترامی است که برای مشتریان خود در نظر می گیرید.

اهدای هدایا در زمان و مکان مناسب

زمانی که می خواهید هدایای تبلیغاتی خود را به مخاطبان و مشتریانتان اهدا کنید باید توجیه پذیر و در مکانی مناسب باشد. چرا که اگر این موضوع را نادیده بگیرید نتیجه ای که انتظار دارید محقق نمی شود.  زمان و مکان مناسب اهدای هدایا وقتی است که مخاطب و مشتری شما بر برند شما متمرکز است مثل مراسم افتتاحیه برند یا جشن رونمایی از محصولات جدید و…. .

بسته بندی مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در اهدای هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه کنید بسته بندی شکیل و مناسبی است که شما هدایا را در آن قالب به مشتری اهدا می کنید.

تامین نیاز مخاطب

هدیه تبلیغاتی شما باید بتواند یکی از نیازهای مخاطب و مشتری را برآورده کند و در واقع باید این هدایا برای مصرف کننده آن کاربردی باشد.

ارتباط هدایای تبلیغاتی با زمینه کاری برند

در نظر داشته باشید که حتما هدیه تبلیغاتی باید با زمینه کاری برند ارتباط و اشتراک داشته باشد. تا در زمان استفاده از آن مشتری برند شما را در ذهن مرور کند و برای او یادآوری شود.

 

هدف از ارائه هدیه تبلیغاتی در جشن افتتاحیه

هدف از ارائه هدیه تبلیغاتی در جشن افتتاحیه

اینکه بسیاری از کسب و کارهای نوپا و قدیمی از روش ها و ترفندهای تبلیغاتی استفاده می کنند متمرکز بر جلب اعتماد و نیز افزایش فروش است.

این موضوع است که می تواند کسب وکار و برند را پیش ببرد و باعث پیشی گرفتن از رقبا می شود. در نتیجه همه کسب و کارهایی که در مسیر تولید محصول یا خدمت حرکت می‌کنند بودجه قابل توجهی از سرمایه کسب و کار را برای انجام برنامه های تبلیغاتی متنوع در نظر می گیرند. چرا که می دانند در صورتی که این تبلیغات بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد  با افزایش حجم فروش و نیز وفاداری مشتریان این بودجه خیلی سریع به صندوق مالی کسب و کار بر می گردد.

اهداف مهمی که از اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار دنبال می شود عبارت است از:

  • معرفی و عرضه برند، محصولات و خدمات به مشتریان
  • روش موثر در بازاریابی برای برند
  • معرفی غیرمستقیم برند از طرف مشتریان به سایر مخاطبان
  • جذب بالای مشتریان
  • انجام تبلیغات هوشمند و برندسازی
  • تبدیل مخاطبان به مشتریان

 

افزایش فروش

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی

اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار در کنار اهدافی که می تواند برای برای کسب و کارها برآورده کند، مزیت هایی دارد که مهمترین آن برتری روش تبلیغ است. علاوه بر آن مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه معرفی می شود:

افزودن ارزش بیشتر به برند

در شرایطی که برندها از اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار در گام نخست ارائه ارزش بیشتر به برند را مدنظر قرار می دهند. در صورتی که از روش های مختلف برای جذب مشتری در ابتدای کار استفاده نشود ممکن در آینده نزدیک نیز نتوان به راحتی اعتماد و نظر مشتری را جلب کرد. از همین رو هدایای تبلیغاتی راهی موثر و البته زودبازده در ارزش دهی بیشتر به برند است.

افزایش میل به خرید در مشتری

مزیت دیگری که از اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار عاید برندها می شود ترغیب مشتریان به خرید بیشتر است. چرا که این هدایای تبلیغاتی در دل خود این احساس را برای مخاطب ایجاد می کند که احترام زیادی برای مشتریان خود قائل است. در نتیجه بسیاری از کسب و کارها از این روش تبلیغاتی برای افزایش احتمال خرید برای مشتریان خود بهره می برند.

افزایش فروش

یکی دیگر از مزایای اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار کمک به افزایش فروش است که در صورت رعایت همه نکات در زمینه هدایای تبلیغاتی می تواند محقق شود. در نظر داشته باشید که هدایای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست و باید برنامه و طرحی تخفیفی یا مبتکرانه دیگر در کنار این هدایا در نظر بگیرید تا احتمال افزایش فروش را برای شما افزایش دهد.

تشویق به خرید مجدد

از دیگر مزیت های هدایای تبلیغاتی که برندها می توانند برای مشتریان خود در نظر بگیرید ترغیب مشتریان برای خرید مجدد است. در واقع یکی از تاثیرات مهم هدایای تبلیغاتی وفاداری مشتریان به برند است. از همین رو هیچ کسب و کاری از این مزیت چشم پوشی نمی کند. علاوه بر خریدهای قبلی، ترغیب و تشویق مشتریان برای تهیه محصولات جدید نیز از دیگر تاثیرات این نوع روش تبلیغاتی به شمار می آید.

به طور مثال برند اپل با در نظر گرفتن مزیت های این روش تبلیغاتی میزان وفاداری مشتریان خود را تا حدی افزایش داده که امروزه با عرضه محصولات جدید مردم برای تهیه آن ساعت ها در صف انتظار می ایستند.

 

جلب وفاداری مشتری

جلب وفاداری مشتری

 در صورتی که از هدایای تبلیغاتی خلاقانه برای مشتریان خود به عنوان یک روش تبلیغاتی برجسته و مهم استفاده کنید می توانید تا حد زیادی امیدوار باشید که در جذب وفاداری و ماندگاری برند در ذهن مخاطب موفق عمل کرده اید. بسیاری از مشتریان در صورتی که به درستی با کسب وکار و برند شما آشنا شده باشند رفته رفته برند شما در ذهن آن ها ماندگار می شود.

پس از آن با خرید محصولات و جلب اعتمادشان رفته رفته به مشتری وفادار شما تبدیل شده و برای خرید مجدد اقدام خواهند کرد. علاوه بر اینکه می توانند دیگر مخاطبان را نیز برای خرید محصولات شما  ترغیب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید