تاثیر سررسید در برندسازی
امروزه افراد و شرکتها از ترفندهای مختلفی برای تبلیغات برند خود استفاده کرده و سعی در برندسازی کسب و کار خود دارند. در این میان سررسید تبلیغاتی و یا سالنامهها نیز میتوانند سودمند واقع شوند و به ترویج نام برند کمک شایانی کنند. تاثیر سررسید در برندسازی بر هیچ کس پوشیده نیست و دلیل این امر نیز میتواند استفادهی مفیدی باشد که از این محصول به عمل میآید و از طرف دیگر بهطور پیوسته در معرض دید قرار دارد.
میدانیم که تبلیغات و برندسازی به افزایش سود و به دست آوردن سهم بیشتر در هر بازاری کمک میکند. قصد داریم در این مقاله به تاثیر سررسید در برندسازی بپردازیم و ببینیم که سررسیدها یا سالنامهها در چه انواعی طراحی و ارائه میشوند، اگر شما هم به دنبال روشی کارا برای برندسازی هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
چند نوع سررسید وجود دارد؟
شاید شما هم دیده باشید که برای تاثیر سررسید در برندسازی، سررسیدهایی تولید میشود که از لحاظ اندازه، جنس جلد و یا زمانبندی با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آنها در اندازههایی طراحی میشوند که مخصوص مدیران هستند و شماری دیگر که از جلدی ساده تر بهره میبرند برای برندسازی در بین عموم مورد استفاده قرار میگیرند.
البته دیده میشود که برخی از شرکتها برای تبلیغ برند خود از خودکار تبلیغاتی استفاده میکنند. در این بخش میخواهیم به انواع سررسیدها از لحاظ زمانبندی، نوع جلد و اندازه قطع بپردازیم تا ببینید بهترات از کدام یک از آنها برای برندسازی بوسیله سررسید استفاده کنید.
اگر بخواهیم به سررسیدها از نظر زمانبندی نگاهی بیندازیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:
- سررسیدهای روز شمار: سررسیدهای روزشمار در دو نوع جمعه جدا باشد و یا پنج شنبه و جمعه با هم طراحی میشوند که در یک صفحه به چاپ میرسند و معمولا اکثر افراد یکی از آنها را روی میز خود دارند.
- سررسید ۲ روزه: در سررسید ۲ روزه میتوان پیش بینی کرد که در یک صفحه شاهد تاریخهای دو روز هفته به صورت سطری یا ستونی باشیم.
- سررسید هفتگی: در سررسیدهای هفتگی دیده میشود که هر هفته در دو صفحه نوشته میشود و کاربرد زیادی را در بین مردم دارد.
- سررسید جمعه مشترک: در این نوع سررسید هر ماه در یک صفحه و یا در دو صفحه نوشته میشوند و جمعهها مشترک هستند، این سررسید برای افرادی مناسب است که میخواهند روزهای یک ماه را به صورت یکجا ببینند.
- سررسید دستیار مهندسی: هر هفته در یکی از صفحات داخلی در سر رسید دستیار مهندسی نوشته میشوند و اطلاعات مهندسی و تعدادی برگه سفید در صفحات انتهایی سر رسید گنجانده میشود، همانطور که از نام این سررسید پیداست سررسید دستیار مهندسی بیشترین کاربرد را برای مهندسان خواهد دشت.
اکنون به انواع سررسیدها از لحاظ نوع جلد میپردازیم، واضح است که هر چه جلد کیفیت بالاتری داشته باشد برای استفاده معدود مناسب است و برای استفاده انبوه باید از سررسیدهای معمولی بهره برد.
- سررسید مصنوعی چرم: شباهت میان سررسیدهای چرم مصنوعی و چرم طبیعی زیاد است اما چرمهای مصنوعی از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار میباشند؛ بنابراین، میتواند پاسخگوی سلایق در سازمانهای مختلف باشد.
- سررسید جیر: جلد جیر قابلیت رنگ کردن دارد و به تبع میتوان بر روی آن نقشهای مختلفی زد که تنوع بالا را به ارمغان میآورند. جلد جیر دارای ظاهری فانتزی است و به واسطه همین طراحی متفاوت نظرات زیادی را به خود جلب کرده است.
- سررسید ترمو: ترمو از چرم مصنوعی کمی نازکتر است و از مزیت بالاتری نیز بهره میبرد. سررسید ترمو نوعی چرم طبیعی است که در مقایسه با چرم طبیعی قیمت بالاتری را به خود اختصاص میدهد.
- سررسید گالینگور: سررسید گالینگور متشکل از کاغذ، مواد پلاستیکی و رنگ میباشد که با کیفیتهای مختلفی تولید میشوند. به طور معمول گالینگور برای چاپ سررسید های نفیس و مخصوص به کار میرود.
- سررسید سلفونی: سررسیدهای مات و براق دو نوع از سررسیدهای سلفونی هستند که از جلد گلاسه با روکش سلفون بهره میبرند. به علاوه، میتوان روی جلد این سررسید از خدمات چاپ طلاکوب یا یووی بهره برد.
- سررسید چرم طبیعی: میدانیم که همواره محصولات چرمی از کیفیت بسیار خوبی بهره میبرند که سالیان سال میتوان از آها استفاده کرد که البته قیمت بالایی را نیز به خود اختصاص میدهند. این سررسیدها با کیفیت بالایی تولید میشوند و تنوع خوبی هم دارند. سررسیدی که با چرم طبیعی تولید شده است برای اشخاص ویژه به کار میرود و نمیتوان از آن برای برندسازی بوسیله سررسید برای عموم مردم استفاده کرد، زیرا هزینه هنگفتی دارد.
- سررسید دور دوخت: در برخی از سررسیدها دوخت دیده میشود، به طور معمول دوخت در طراحی چرمهای طبیعی، چرمهای مصنوعی و جیرها دیده میشود که برای زیبایی بخشیدن به آنها دور آنها را دوخت میکنند. جالب است بدانید از دوخت برای دادن نمایی زیبا به سررسیدها استفاده میشود نه تکنیکی برای استحکام بخشیدن به سررسیدها، چرا که استفاده از مقوا و چسب با کیفیت در تولید جلد سررسید برای استحکام جلد کافی میباشد، این سررسید میتواند گزینه بسیار خوبی برای هدیه دادن به دوستان به شمار بیاید.
اکنون زمان آن رسیده که سررسیدها را از لحاظ انداز قطع مورد بررسی قرار دهیم، سررسیدها در قطعها و سایزهای مختلفی برای برندسازی بوسیله سررسید طراحی میشوند که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را دارند. سررسیدها لز نظر اندازه عبارتند از:
- سررسید وزیری با سایز ۲۴×۱۷ سانتی متر
- سررسید رقعی با اندازه ۲۱×۱۵ سانتی متر
- سررسید خشتی در سایز مربعی ۲۱×۲۱، ۱۶×۱۶ یا ۱۷×۱۷
- سررسید رحلی( مدیران) با سایزهای ۳۴×۲۴ (رحلی بزرگ) یا ۲۱×۲۹. ۷ (رحلی کوچک)
- سررسید جیبی با سایز یک هشتم رایج ترین آنها ۱۰×۱۵ سانتی متر و سایز تقریبی ۱۰. ۵×۱۴. ۸ سانتی متر
- سررسید پالتویی در سایز ۱۷×۱۲ سانتی متر است. و پالتویی بلند ۱۳×۲۲ سانتی متر
سررسید تبلیغاتی چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟
برخی از افراد ساعت دیواری را به عنوان هدیه تبلیغاتی به کار میبرند که میتواند مثمر ثمر نیز باشد. اگر میخواهید از روش تبلیغاتی خوبی برای اثرگذاری بر روی مشتری استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم از تاثیر سررسید در برندسازی غافل نشوید.
از آنجایی که افراد از این سررسیدها به طور مدام استفاده میکنند؛ بنابراین، به طور مستمر برند شما را تبلیغ میکند و باعث میشود که برند شما فراموش نشود. از طرف دیگر با دیده شدن سررسید توسط اطرافیان و آشنایان به طور ناخودآگاه برند شما تبلیغ میشود و توجهها را به سمت برند شما میکشاند. باید در نوع طراحی سررسید آن توجه زیادی داشته باشید و آن را متناسب با سلایق مخاطبان طراحی و ارائه دهید تا تاثیرگذاری آن به حداکثر برسد.
سررسید تبلیغاتی را به چه شرکتهایی سفارش دهیم؟
همانطور که پیشتر اشاره کردیم باید در امر طراحی و عرضه ابزارهای تبلیغاتی مانند ماگ تبلیغاتی و یا سررسید به جزئیات دقت زیادی داشته باشید تا بتواند بیشترین را برای برندسازی بوسیله سررسید و اثرگذاری را بر روی مخاطبان داشته باشد. این امر حساسیت کار را بالا میبرد و باعث میشود کار را به شرکتهایی سپرد که در این زمینه دارای تجربه و سابقه کاری طولانی مدتی دارند.
در این میان میتوان به شرکت معتبر آونگ زمان اشاره کرد که در حوزه خدمات چاپ، مخصوصا طراحی سررسید از سابقه طولانی مدتی بهره میبرد و با به کارگیری متخصصان مجرب توانسته در این زمینه نام خوشی را در برندسازی بوسیله سررسید به خود اختصاص دهد.