تاثیر هدایای تبلیغاتی در کدام مشاغل بیشتر است؟
کسب و کارهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هریک بنا به موقعیت و اهدافی که دارند از هدایای تبلیغاتی استفاده میکنند. تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی بیشتر دیده شدن مشاغل و در نهایت افزایش فروش برای آن بیزینس تمرکز دارند. امروزه هر برند و یا سازمان خاصی تمایل دارد که مدام در چشم مشتری یا مصرف کننده دیده شود.
به همین جهت مشاغلی که از هدیههای تبلیغاتی به عنوان عضوی از استراتژی بازاریابی خود استفاده میکنند؛ در جستجوی تاثیر بلند مدت بر ذهن مخاطب هدف و بالا بردن آگاهی سایرین از اهداف شرکت خود هستند.
محصولات تبلیغاتی برای هر کسب و کار اثرات متفاوتی دارند که در ادامه این مقاله تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی سازمانهای مختلف را به همراه مزایا و نکات کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی بررسی میکنیم.
سازمان های غیر دولتی
شاید تصور کنید که استفاده از هدایای تبلیغاتی تنها مختص ارگانهای دولتی باشد، اما باید این نکته را یادآور شویم که سازمان های غیردولتی نیز در لیست مشاغلی قرار میگیرند که به هدایای تبلیغاتی در کسب و کارشان احتیاج دارند.
این سازمانها میتوانند به پاس قدردانی از زحمات کارکنان و یا افزایش اگاهی مشتریان از خدمات آنها، از هدایای تبلیغاتی متنوعی مانند لیوان سرامیکی با لوگوی مخصوص شرکت استفاده کنند.
سازمان های بهداشت و درمان
مراکز درمانی و سازمانهای بهداشتی نیز درست مانند سایر مشاغل به هدایای تبلیغاتی برای معرفی بیشتر خدمات و نیز وفاداری مخاطبین خود استفاده میکنند. کلینیک ها، بیمارستانها و درمانگاه ها از جمله مراکز بهداشتی هستند که میتوانند انواع هدیه های تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی را به مخاطبین خود ارائه دهند.
همچنین این سازمانها با ارائه تخفیف روی خدمات درمانی خود میتوانند تاثیر به سزایی در جذب مشتری داشته باشند.
سازمان های مالی و اقتصادی
سازمان های اقتصادی و مالی که بانکها، موسسات بیمه و سایر موسسههای مالی را شامل می شوند نیز برای ماندگاری در ذهن مخاطب و نیز ایجاد حس مثبت در آنها به محبوبیت بیشتر خود کمک کنند. از جمله هدایای تبلیغاتی که این سازمانها میتوانند از آن استفاده کنند انواع ست هدیه و یا سررسید تبلیغاتی است.
سازمان آموزش و پرورش
سازمانهای فرهنگی و آموزشی مانند سازمان آموزش و پرورش برای ارتقای سطح آموزش و نیز تشویق بیشتر مشتریان به استفاده از خدمات ارایه شده نیز این امکان را دارند تا در سیمنارها و رویدادهای مختلف و مناسبتی از هدایای تبلیغاتی فرهنگی استفاده کنند. کتاب، سررسید،خودکار و ساعت تبلیغاتی از جمله محصولاتی هستند که تحت عنوان هدیه به مخاطبین داده میشوند.
مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی
تا این قسمت از مقاله با تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها و سازمانهای مختلف آشنا شدیم. این هدایا علاوه بر وفاداری بیشتر و افزایش آگاهی مخاطبین مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. از جمله فواید هدایای تبلیغاتی عبارت هستند از:
· شناخت بهتر و بیشتر برند به مخاطبین در بازارهای رقابتی
· اثرگذاری بر طیف وسیعی از مشتریان با صرف هزینه کم
· جایگزین مناسب برای تبلیغات کاغذی و روشهای بازاریابی سنتی
· ارائه خدمات به مشتریان به صورت کاملا ملموس و در معرض دید قرار دادن اهداف کسب و کار
· یک روش عالی برای فروش محصولات و ارائه خدمات جانبی به مشتری
· افزایش وفاداری مشتریان به برند شما
· ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان
هدایای تبلیغاتی چگونه باعث فروش بیشتر میشوند؟
به طور کلی تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مشاغل از چندین جهت دارای مزایای فراوانی است. اولین و مهمترین منفعتی که این هدایا برای کسب و کارها دارند این است که با صرف هزینه کم و در زمان کوتاهی باعث دیده شدن بیشتر برند و نیز تبلیغات مداوم میشوند.
این اتفاق در نهایت به افزایش فروش منجر میشود؛ به این صورت که زمانی که شما هدیهای را به مشتریان خود میدهید به دلیل اینکه آنها هزینهای برای خرید آن صرف نمیکنند باعث احساس رضایت و خرسندی در درون آنها میشود. یعنی مشتریانی که از شما هدیه تبلیغاتی دریافت میکنند علاقه بیشتری به خرید از شما پیدا خواهند کرد و شما نیز میتوانید از این فرصت استفاده کرده و حتی خدمات جانبی در کنار ارایه محصولات اصلی خود ارایه دهید.
به عنوان مثال اگر حوزه فعالیت شما در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی باشد؛ میتوانید با ارایه قاب موبایل به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان آنها را از سایر محصولات مرتبط با موبایل که در فروشگاه خود موجود دارید مطلع سازید.
ممکن است فکر کنید برای افزایش فروش محصولاتتان و جذب بیشتر مشتری نیاز به سپری شدن زمانهای طولانی و یا تبلیغات پرهزینه در سطح شهر یا در رسانهها داشته باشید، اما فراموش نکنید که با استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان و با صرف هزینه معقول میتوانید علاوه بر تبلیغات باعث اشتراک گذاری احساس خوب مشتریانتان با دوست و خانواده آنها و در نتیجه جذب بیشتر مشتری شوید!
مهم ترین نکات هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی
انتخاب هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها اغلب یک دغدغه به حساب میآید. زیرا باید با توجه به شخصیت مخاطب و یا کارکنان این هدایا تهیه شوند. در زمان خرید هدایای تبلیغاتی نکاتی وجود دارند که رعایت انها به انتخاب یک هدیه مناسب و کاربردی و درخور مخاطب کمک میکند. این نکات عبارت هستند از:
- هدایای تبلیغاتی باید با روحیه مخاطب سازگار باشند. به عنوان مثال جا کلیدی هدیه ایست که کاربرد زیادی داشته و همه افراد به آن نیاز خواهند داشت.
- به کیفیت هدایای تبلیغاتی موردنظرتان دقت کنید. این هدایا نقش معرفی برند شما را برعهده خواهند داشت و باید از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشند تا تاثیر مثبتی در گیرنده ایجاد کنند.
- برای معرفی بیشتر و بهتر کسب و کارتان یک روش ساده اما به شدت تاثیرگذار این است که لوگوی اختصاصی شرکت خود را روی تمامی هدایای تبلیغاتی چاپ کنید. اینکار علاوه بر شناخته شدن بیشتر بیزینس شما، باعث تمایز بین رقبای شما نیز میشود.
- هدیهای را انتخاب کنید که به کسب و کارتان مرتبط باشد. به عنوان مثال برای یک فروشگاه لیوان و ماگ بهتر است از خود محصولات که ترجیحا کاربردی تر از سایرین هستند به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنند.
- بودجه و زمان موردنیاز برای تهیه هدیه تبلیغاتی را به طور دقیق مشخص کنید. زیرا ممکن است بخواهید برای مناسبت خاصی به کارمندان و یا مشتریان دایمی خود هدیه مناسبی بدهید. از جمله مناسبت های موجود میتوان به عید نوروز، شب یلدا، روز معلم و … اشاره کرد.
- بسته بندی هدایای تبلیغاتی را جدی بگیرید! افراد قبل از اینکه اصل هدیه را دریافت کنند اول با بسته بندی آن مواجه خواهند شد. یک بسته بندی شیک و خاص اگر تاثیر هدایای تبلیغاتی را نداشته باشد دست کم باعث به وجد آمدن گیرنده خواهد شد.
ارائه هدایای تبلیغاتی؛ یک تیر و چند نشان!
هدایای تبلیغاتی کمک بسیاری به مشاغل در دیده شدن و جذب بیشتر مشتریان میکنند. برای افزایش تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها لازم است تا با داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی اقدام به اهدای این هدایا کنید. در این مقاله نکات مهمی را برای تهیه و انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب برشمردیم.
همچنین از مزایای فوق العادهای که این هدایا در افزایش فروش یک بیزینس میتوانند داشته باشند صحبت کردیم. بدون شک در دنیای پر رقابت امروزی برای هر شرکت و سازمانی که با مخاطب در ارتباط است ارائه هدایای تبلیغاتی امری واجب و تاثیرگذار است. حتی برای مشاغل خرده پا و یا کسب وکارهای کوچکی که به تازگی فعالیت خود را اغاز کردهاند.