روش انتخاب لیوان تبلیغاتی
کالاهای تبلیغاتی یک راه عالی برای بازاریابی و معرفی یک شرکت یا برند و محصولات آن است. آیتمهای تبلیغاتی متنوع زیادی وجود دارند که سالیان زیادی است توسط شرکتها و برندهای مختلفی به مشتریان اهدا میشوند. برای نمونه میتوان به آیتمهایی چون خودکارها و خودنویسها، دفاتر یادداشت، کیف و کیسههای دستی و لیوانها و ماگهای تبلیغاتی اشاره کرد.
انتخاب لیوان تبلیغاتی همیشه یکی از گزینههای محبوب برای پروموشن یک برند است که در طی سالهای اخیر نیز استفاده از این لیوانهای تبلیغاتی بسیار افزایش یافته است. چرا که لیوانهای تبلیغاتی به بخشی از روال روزمره مشتریان تبدیل شده و یک برند را به طور گستردهای در معرض دید مخاطبان قرار میدهند. در ادامه مطلب به نحوه انتخاب لیوان تبلیغاتی معرفی برای معرفی یک برند، انواع مختلف آن و تاثیرات آن بر تبلیغات یک کسب و کار پرداخته میشود.
لیوان تبلیغاتی چگونه میتواند به تبلیغ یک کسب و کار کمک کند؟
بسیاری از کارشناسان بازاریابی از رسانههایی مانند تلویزیون، بنرهای چاپی و اینترنت برای تبلیغ یک شرکت و برند استفاده میکنند. علاوه بر این، در اغلب موارد آیتمها و کالاهای تبلیغاتی را انتخاب میکنند که لوگوی شرکت و برند بر روی آنها حک شده و در نمایشگاهها و رویدادها به افراد ارائه میشود. لیوانهای تبلیغاتی یکی از آیتمهایی هستند که به راحتی میتوان لوگوی شرکت را بر روی آنها درج کرد.
کالاهای تبلیغاتی از قدرت بسیار بالایی در پروموشن یک محصول و برند دارا میباشند، بنابراین سرمایهگذاری بر روی محصولاتی مانند لیوان تبلیغاتی که میتوانند به ایجاد آگاهی برای یک کسب و کار کمک کنند، کاملاً منطقی است. لیوانهای تبلیغاتی را میتوان یکی از محبوبترین راههای آزموده و ثابت شده برای ارتقاء بازاریابی یک کسب و کار معرفی کرد.
به طور کلی، یک لیوان تبلیغاتی که نام و یا لوگوی یک برند بر روی آن حک شده است را میتوان یک نیروگاه تبلیغاتی به حساب آورد که میتواند تجارت شما را بهبود ببخشد. لیوانهای تبلیغاتی چاپی محصولاتی موثر و تضمین شدهای هستند که مورد استقبال مخاطبان قرار میگیرند چرا که لیوانها از محصولات پرکاربردی است که همه افراد در طول روز به آنها نیاز دارند.
این امر به این معنی است که لیوانها محصولاتی با عملکرد تضمین شده، هدفی تعریف شده و کاربردی هستند. تمامی صاحبان مشاغل و متخصصان بازاریابی به روشهایی برای تبلیغ محصولات، خدمات و نام تجاری خود نیاز دارند. لیوانها یکی از قدیمیترین آیتمهایی هستند که در کمپینهای تبلیغاتی به کار برده میشوند. ماگ و لیوانهای تبلیغاتی در انواع مختلفی مانند سرامیکی، پلاستیکی، شیشهای، و گاهی کاغذی تولید و ارائه میشوند.
نقطه عطف این لیوانها، قیمت مناسبی است که دارند و به همین دلیل دایره گستردهای از مخاطبین و مشتریان یک برند را در بر میگیرند. ارائهی لیوان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی، به نسبت دیگر آیتمهای تبلیغاتی مانند کیف دستی و یا ست مدیریتی، علاوه بر اینکه از قیمت مناسبتری برخوردار است، پرکاربردتر و موثرتر نیز میباشد. چرا که همه افراد روزانه به دفعات از لیوانها برای نوشیدن نوشیدنیهای مختلف استفاده میکنند که در این صورت، در هر بار استفاده با برند و لوگوی درج شده بر روی لیوان مواجه شده و این امر به یادآوری و پرزنتیشن مداوم برند کمک میکند.پ
اگرچه انتخاب لیوان تبلیغاتی یک روش رایج و کلیشهای است اما میتوان با به کارگیری خلاقیت و ارائهی نوآوری، لیوانهای تبلیغاتی خود را متمایز از سایر برندها کرده و در نتیجه برند خود را متمایز و منحصر به فرد کنید.
انواع لیوان تبلیغاتی
انواع مختلفی از لیوانهای تبلیغاتی وجود دارند که شرکتها میتوانند با توجه به کاربرد، بودجه و سلیقه شخصی خود از بین آنها انتخاب کنند. برای مثال میتوان به لیوانهای سرامیکی، لیوانهای مسافرتی، لیوانهای پلاستیکی، لیوانهای شیشهای و غیره اشاره کرد.
لیوان سرامیکی
یکی از رایجترین انواع لیوانهای تبلیغاتی، لیوانهای سرامیکی هستند. لیوانهای سرامیکی معمولاً ارزان قیمت بوده و تنوع رنگی بالایی دارند. دفاتر تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که یک شرکت و برند میتواند از طریق آنها لوگوی خود را بر روی لیوانهای سرامیکی چاپ کند. از این نوع لیوانهای تبلیغاتی میتوان برای امورات مختلف دیگری مانند جامدادی رومیزی نیز، استفاده کرد.
به طور کلی لیوان های سرامیکی را به علت قابلیت نگهداری تصویر چاپ شده به مدت طولانی و همچنین زیبایی ظاهری میتوان گزینهی مناسبی برای هدایای تبلیغاتی به حساب آورد اما یکی از معایب این لیوانهای سرامیکی شکستنی بودن آنها است. لیوانهای سرامیکی که هنگام نوشیدن نوشیدنیهای گرم مانند چای یا قهوه تغییر رنگ میدهند، یکی از گزینههای رایج و همچنین پرکاربرد تبلیغاتی هستند که توسط شرکتها و برندهای زیادی مورد استفاده قرار میگیرند.
لیوان شیشه ای: به جز لیوان سرامیکی ، لیوانهایی از جنس دیگر نیز توسط دفاتر تبلیغاتی و شرکتها برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند. برای نمونه میتوان به لیوان شیشهای اشاره کرد. لیوانهای شیشهای اگرچه کاربرد کمتری دارند و به ندرت به عنوان هدیه تبلیغاتی به افراد اهدا میشوند، اما یکی از لیوانهایی هستند که به دلیل زیبایی ظاهری توسط شرکتهای بسیاری جهت تبلیغات استفاده میشوند.
بسته به مخاطبان هدف یک شرکت، یک لیوان با طراحی مختلف ممکن است یک هدیه تبلیغاتی مناسب باشد. لیوانهای تبلیغاتی شیشهای کمی گرانتر از نوع سرامیکی هستند و امکان چاپ لوگو بر روی آنها نیز دشوارتر است.
لیوان پلاستیکی
جدای از لیوانهای سرامیکی و پلاستیکی، نوع پرکاربرد دیگری نیز وجود دارد که لیوانهای پلاستیکی هستند. لیوانهای پلاستیکی نیز. یکی از آیتمهای تبلیغاتی پرطرفداری هستند که دلیل این محبوبیت، قیمت کمتر و مقرون به صرفه بودن آنها است. از آنجایی که خطر شکستن لیوانهای پلاستیکی وجود ندارد، قابل حمل هستند و میتوانند برای شرکتهایی با مخاطبان هدفی که شغل ثابتی ندارند و مدام در حال حرکت هستند، مناسب باشند.
برای مثال طبیعتگردان، دانشجویان و غیره که قصد دارند این لیوانها را در فضاهای مختلفی با خود حمل کنند. لیوانهای تبلیغاتی پلاستیکی اغلب در رویدادهایی که در فضای باز برگزار میشوند، به بازدیدکنندگان اهدا میشوند. در اغلب مواقع که یک شرکت حامی یک رویداد است، در طول رویداد از لیوانهای پلاستیکی که آرم و لوگوی آن شرکت بر روی لیوانها وجود دارد استفاده میشود که به عنوان یک تبلیغ بسیار پربازده عمل میکند.
کدام لیوان به عنوان هدیه تبلیغاتی مناسبتر است؟
همان طور که گفته شد، لیوانها هزینه تولید بسیار پایینی دارند و از این رو میتوانند شخصی سازی شوند تا یک برند و محصول را به طور کامل عرضه کرده و معرفی کنند. به همین دلیل است که لیوانهای تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی داشته و در جنسهای مختلفی وجود دارند. در بخش قبلی به سه مورد از پرطرفدارترین لیوانهای تبلیغاتی که توسط شرکتهای زیادی مورد استفاده قرار میگیرند، پرداخته شد. همان طور که گفته شد، لیوانهای سرامیکی پرکاربردترین نوع لیوانهای تبلیغاتی هستند.
پس از لیوان سرامیکی، لیوانهای پلاستیکی به دلیل قیمت کمتری که دارند، توسط برندها انتخاب میشوند. مهم نیست که از چه نوع لیوانی برای تبلیغات استفاده میکنید، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت و استفاده از یک جنس مرغوب است. چرا که اگر لیوان به کار برده شده برای تبلیغات از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و پس از چند مرتبه استفاده، ترک برداشته و یا رنگ بگیرد، کمپین تبلیغاتی با شکست مواجه خواهد شد. بنابراین جهت حفظ اعتبار یک شرکت، بهتر است از هدایایی با کیفیت مناسب استفاده شود.
جدای از کیفیت، جلوهی ظاهری لیوان تبلیغاتی انتخاب شده نیز نکته حائز اهمیتی است. بنابراین رنگ و طرح انتخابی برای درج نام و لوگوی برند باید به بهترین و خلاقانهترین نحو انجام شود تا بتواند با طراحی زیبایی که دارد، در ذهن مخاطب ماندگار شده و نظر او را به خود جلب کند. لیوانهای تبلیغاتی، از آیتمهای پرکاربردی هستند که در اغلب سالنهای کنفرانس و جلسات و رویدادهای گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجایی که در طول یک جلسه این لیوانها به طور مداوم در معرض دید حاضرین قرار دارند، مورد توجه بسیاری قرار میگیرند. به همین جهت شکل ظاهری و جنس انها امر مهمی است.