لوازم جانبی گوشی موبایل چگونه کسب و کار شما را رونق می بخشند؟
تبلیغات از طریق لوازم جانبی گوشی، یک ایده به روز و کارآمد است چراکه اصولا خود گوشی موبایل یک وسیله به روز و کارآمد است.
پیش از فراگیر شدن تلفن همراه در جامعه، تبلیغات شرکتی را بیشتر با لوازمی چون تقویم و سررسید تبلیغاتی میشناختیم ولی امروزه با جایگاه بدون رقیبی که گوشیهای همراه پیدا کردهاند قطعاٌ تبلیغات از طریق لوازم جانبی گوشی، ضریب نفوذ بسیاری در تمام اقشار جامعه در سنین مختلف دارد، از خردسالان گرفته تا سالمندان.
گوشی همراه وسیلهای که نه تنها تقریباٌ در تمام ساعات روز در دست یا کنار بزرگسالان قرار دارد بلکه محبوب کودکان و حتی اطفال نوپا نیز هست به طوریکه امروزه دغدغه اصلی والدین این است که چطور کودکانشان را از گوشی دور نگه دارند.
هدیه دادن لوازم جانبی موبایل به چه کسانی مناسب است؟
گروههایی که احتمال تبدیل شدن ایشان به مشتریهای شرکت شما زیاد است و نیز گروههایی که دامنه روابط انسانی آنها گسترده است،از گروههای هدف مناسب برای تبلیغات شما هستند. گروه اول را می توان در نمایشگاههای تجاری یافت و نیز دسته دوم را می توان از دانشجویان (با روابط دوستانه گسترده )و اینفلوئنسرها با مخاطبان گسترده، انتخاب کرد. در ادامه با تفصیل بیشتری به گروه های هدف مناسب میپردازیم:
دانش آموزان و دانشجویان
دانشآموزان در سنینی هستند که در حال شکل دادن هویت فردی خود هستند و وقتی اجازه پیدا میکنند که برای خودشان گوشی همراه داشته باشند این برای آنها به معنای به رسمیت شناخته شدن هویت فردی آنهاست و بنابراین دریافت هر شیءای که به نوعی مربوط به موبایل باشد تاکیدی برای هویت فردی آنها تلقی میشود و بنابراین تاثیر نافذ و خوشایندی برایشان دارد.
دانشجویان به عنوان جوانترین، سرحالترین، پرانگیزهترین، با هدفترین و پرآرزوترین قشر فعّال جامعه، یک گروه هدف خوب برای تبلیغات از طریق لوازم جانبی گوشی هستند چراکه این ابزار از پرکاربردین لوازم زندگی برای این گروه فعال است و از آنجا که جوانان گستردهترین روابط دوستانه را در میان اقشار مختلف جامعه دارند، بنابراین ضریب دهان به دهان شدن تبلیغات شما افزایش مییابد.
فروشگاههای موبایل
وقتی شما تبلیغات کالا و خدمات خود را در قالب لوازم جانبی گوشی به فروشگاههای موبایل عرضه میکنید،مردمی که به فروشگاه رفت و آمد میکنند تبلیغات شما را روی لوازمی که فروشندگان در حال استفاده از آن هستند، میبینند و این یعنی شما تبلیغات خود را در معرض دید عمومی قرار دادهاید. مثلا وقتی فروشنده برای نشان دادن عملکرد شارژ گوشی، آن را به پاورپوینت اهدایی شما متصل میکند، مخاطب متوجه تبلیغات نوشته شده روی پاورپوینت میشود و…
نمایشگاه های تجاری
مزیت انتخاب نمایشگاههای تجاری برای تبلیغات در این است که شما میتوانید مخاطبان کالای خود را به شکل گزینشیتری انتخاب کنید.
اگر شما نمایشگاههای مربوط به کسب و کار خود را برای تبلیغ کالا یا خدمات خود انتخاب کنید مسلماٌ افرادی که تبلیغات شما را به شکل هدیه دریافت میکنند مشتریان بالقوه شما هستند. همچنین اگر فارغ از زمینه کاری شرکتها، هدایای خود را به شرکت کنندگان در نمایشگاه تقدیم کنید، در واقع گروه فعّال و به اصطلاح کنندهای از افراد جامعه را به عنوان گروه مخاطب انتخاب کردهاید و این احتمال افزایش مشتریهای شما را بالاتر از حالت معمول قرار خواهد داد.
اینفلوئنسرها
فراگیر شدن موبایل در میان بدنه اجتماع، موجب شده است که تبلیغات شما از طریق تلفن همراه، به بطن مردم و درون بدنه جامعه راه یابد و بنابراین تبلیغ بسیار موثّری است.
تبلیغات اینترنتی و تبلیغ از طریق شبکههای اجتماعی مبحث گستردهای است که ما فقط به یک نوع از این تبلیغات یعنی تبلیغ از طریق اینفلوئنسر ها، می پردازیم:
انسان از همان ابتدا موجودی قصهگو و قصهدوست بوده است بنابراین به تبلیغاتی که از طریق قصه و به طور غیر مستقیم صورت میگیرد، بهتر واکنش نشان میدهد.
بسیاری از افراد یک تبلیغ مستقیم را نوعی اذیت و آزار و یا اجبار تلقی میکنند اما نسبت به تبلیغی که در قالب قصه دریافت کنند حس بهتری دارند و اگر آن تبلیغ را کارآمد بیابند حتی بابت آن ممنون خواهند بود.
اینفلوئنسرها در واقع همان قصهگوهای تبلیغاتی هستند. آنها با مخاطبانشان احساس دوستی و همدلی ایجاد میکنند و وقتی از کالای شما به عنوان بخشی از زندگی خود صحبت میکنند مخاطب، قصه کالای شما را از طریق یک دوست همدل میشنود و به آن ارج میگذارد و چه تبلیغی بهتر، کارآمدتر و موثرتر از این. البته این در حالی است که کالای شما، ارزشمند و کارگشا بوده و بیکیفیت نباشد.
به همین دلیل انتخاب این گروه از فعالان عرصه مجازی برای ارایه هدیه تبلیغاتی لوازم جانبی گوشی همراه یک انتخاب موفق است به ویژه اگر َابزار مورد نظر بار جدیدی با خود داشته باشد مثلا حاوی یک ایده جالب باشد یا شکل بامزهای داشته باشد.
بهترین لوازم جانبی موبایل به عنوان هدیه تبلیغاتی
تا جایی که به یاد دارم اولین اکسسوری از خانواده لوازم جانبی گوشی که برای تبلیغات شرکتی انتخاب شد، فلش مموری تبلیغاتی بود اما امروزه دامنه وسیعی از لوازم جانبی موبایل به عنوان کالای تبلیغاتی انتخاب میشوند از پاورپوینت و اسپیکر گرفته تا قاب و پایه نگهدارنده گوشی.
اما بهترین لوازم جانبی برای انتخاب جهت تبلیغات از طریق لوازم جانبی گوشی، پرکاربردترین آنها در بین بدنه جامعه و نیز در معرض دیدترین آنهاست:
قاب گوشی موبایل
قاب گوشی موبایل بیش از تمام ابزار جانبی دیگر موبایل دیده میشود و اگر شما یک قاب جالب توجه را برای تبلیغات خود انتخاب کنید بیش از پیش خود را مرکز توجه سایرین قرار دادهاید.
پاپ سوکت
از آنجا که پاپ سوکت یا همان پایه نگهدارنده انگشتی گوشی، همواره به گوشی چسبیده است و یک اکسسوری جدید و جالب و کاربردی است بنابراین بسیار مورد توجه و در معرض دید قرار میگیرد.
قلم هوشمند
قلم هوشمند میتواند به عنوان جایگزین خودکار تبلیغاتی دیده شود چون درست مانند خودکار در دست قرار میگیرد و برای نوشتن به کار میرود البته نه نوشتن روی کاغذ بلکه نوشتن در صفحات مجازی.
اسپیکر بلوتوثی تبلیغاتی
اسپیکر بلوتوثی وسیلهای است که با قابلیت پخش موسیقی،اطلاعات صوتی گوشی را به دل محافل دوستانه و گردهماییهای فامیلی میبرد و بنابراین یکی از بهترین گزینهها برای تبلیغات است چون در معرض دید بسیاری از افراد قرار میگیرد.
چرا لوازم جانبی موبایل، هدایای تبلیغاتی مناسبی هستند؟
امروزه گوشی، شاه لوازم شخصی یک فرد است بنابراین تبلیغات وابسته به آن جایگاه بیبدیلی دارد چراکه موجب میشود افراد زمان قابل توجهی را با لوازم جانبی تبلیغاتی شما بگذرانند و لوازم مذکور نیز بیشتر در معرض دید اقوام و دوستان ایشان قرار گیرد.
وسایلی همچون ماگ تبلیغاتی نیز جایگاه شایستهای در عرصه تبلیغات شرکتی دارند چراکه وسیله ای مثل ماگ میتواند به عنوان شیءای که همواره روی میز و در بسیاری از مواقع جلوی صورت افراد قرار میگیرد مجسمهای از تبلیغات شما باشد.
پس از ماگ، تقویم رومیزی میتواند یک انتخاب خوب جهت تبلیغات باشد چون همواره روی میز و جلوی چشم قرار میگیرد.
اما به نظر میرسد اشیایی چون خودکار تبلیغاتی دیگر جایگاه گذشته را ندارند گرچه هنوز هم خودکار یک شئ کاربردی است ضمن اینکه در دست و در معرض دید قرار میگیرد.