loading

نقش هدایای تبلیغاتی در توسعه کسب وکار

روش‌‌های گوناگونی برای هرچه ماندگارتر یک کسب و کار در ذهن مخاطبان وجود دارد که هر یک چالش‌ها و مزایای خاص خود را دارد. نقش هدایای تبلیغاتی در توسعه کسب و کار‌ها بسیار پررنگ است و افراد در مشاغل گوناگون از این روش برای افزایش آگاهی درباره برند، حفظ مشتریان بالقوه و… استفاده می‌کنند. در ادامه نقش هدایای تبلیغاتی بر کسب و کار‌ها را از جوانب مختلف  را بررسی خواهیم کرد.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

در ابتدا باید بدانیم هدایای تبلیغاتی چه هستند. این هدایا در واقع عناصر کاربردی هستند که با دربرگیری لوگو و نام برند، تاثیر اساسی در آگاهی بخشی و ماندگاری آن در ذهن مشتریان دارد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از تاثیرگذارترین روش‌‌های بازاریابی است. آن چیزی که اهمیت دارد این است که هر زمان افراد با هدایای خود برخورد می‌کنند، ناخودآگاه آن کسب و کار را به یاد خواهند آورد. علاوه بر آن ارتباط فیزیکی مستقیم با این هدایا سبب ایجاد حس رضایت بیشتر در افراد نیز می‌شود.

خرید ماگ تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چه تاثیری بر توسعه کسب و کار دارد؟

هدایای تبلیغاتی چه تاثیری بر توسعه کسب و کار دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده در ارتباط با نقش هدایای تبلیغاتی بر توسعه کسب و کار‌ها، به این نتایج رسیدند که درصد بالایی از افرادی هنگامی که در برخورد مستقیم با هدایای تبلیغاتی بودند، به راحتی نام شرکت ارائه دهنده را به یاد می آوردند. حس خوب دریافت هدیه باعث شده تا افراد تمایل بیشتری به ایجاد ارتباط  با آن کسب و کار داشته باشند. همچنین مشخص شده درصد بالایی از افراد از این هدایای تبلیغاتی کاربردی مانند سررسید، به صورت موثری استفاده می‌کنند.

خرید سررسید تبلیغاتی

چرا هدایای تبلیغاتی اهمیت دارند؟

امروزه کسب و کار‌ها در رقابت تنگاتنگی با هم قرار دارند و ارائه بهتر خدمات سبب می‌شود تا در این عرصه پیروز شوند. هدایای تبلیغاتی یکی از آن گزینه‌هایی است که سبب پررنگ تر شدن کسب و کار شما خواهد شد. افراد هنگام مواجه با هدایای تبلیغاتی شما به راحتی سطح کیفیت کسب و کار شما را ارزیابی خواهند کرد. همچنین از این طریق با راه‌های ارتباطی که آن‌‌ها را به کسب و کارتان متصل خواهد کرد نیز آشنا خواهند شد. شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلفی مانند کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌‌ها یا رویداد‌های خاص کسب و کارتان این هدایا را ارائه دهید.

چرا باید هدایای تبلیغاتی را به مشتریان بالقوه ارائه کنیم؟

چرا باید هدایای تبلیغاتی را به مشتریان بالقوه ارائه کنیم؟

هدایای تبلیغاتی تاثیر زیادی بر جذب مخاطب و ماندگاری مشتریان بالقوه شما خواهند داشت در ادامه به بررسی چگونگی این تاثیرگذاری خواهیم پرداخت.

نقش هدایای تبلیغاتی در برندسازی

با بهره گیری از هدیه تبلیغاتی به صورت کاملاً موثری نام تجاری برند خود را در ذهن مشتریان هک خواهید کرد. بعد از پرداختن به نام برند لازم است تا اطلاعات مورد نیاز مانند شماره‌‌های تماس و راه‌های ارتباطی دیگر را ذکر کنید و به واسطه هدایای تبلیغاتی ارزان، اطلاعات لازم را به دست افراد برسانید. هنگامی که افراد با این هدایای منحصر به فرد و رایگان برخورد می‌کنند، در آینده با نگرش مثبت از برند شما یاد خواهند کرد.

خرید خودکار تبلیغاتی

نقش هدایای تبلیغاتی در کاهش هزینه‌‌های تبلیغاتی

روش‌‌های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که هر کدام هزینه‌‌های مربوط به خود را دارد. هدایای تبلیغاتی در مقابل بازدهی بالایی که دارد، هزینه مقرون به صرفه تری را در بر می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که لزومی به استفاده از هدایای گران قیمت وجود ندارد و تنها اقلام کاربردی  و کم هزینه مانند سالنامه می‌تواند به راحتی مشتریان جدید را برای شما به همراه داشته باشد.

نقش هدایای تبلیغاتی در حفظ وفاداری مشتری

تاثیر هدایای تبلیغاتی فقط در جذب مشتریان نیست؛ مطالعات انجام شده مشخص می‌کند که افراد پس از دریافت هدایا تمایل بیشتری دارند تا مجدداً به آن کسب و کار مراجعه کنند. این هدایا همواره به افراد یادآوری می‌کند که در یک تعامل مفید با هم هستند و احساس رضایت را به همراه خواهد داشت.

نقش هدایای تبلیغاتی در بازاریابی با مدت بیشتر

هدایای تبلیغاتی با هزینه‌های کمتر می‌توانند در طول زمان و به صورت مستمری  در ذهن مشتریان باقی بمانند. عناصری که به عنوان هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند عموما در مدت زمان طولانی تری در دسترس مخاطبان هستند. برای مثال لیوان تبلیغاتی یک وسیله پرکاربرد ای است که افراد میزان قابل توجهی با آن‌‌ها مواجه خواهد شد. مثال‌های دیگر مانند ساعت تبلیغاتی از دیگر گزینه‌هایی است که هم اشیای کاربردی هستند هم به طور موثری در دید افراد قرار خواهند گرفت.

نقش هدایای تبلیغاتی در ایجاد شهرت

هدایای تبلیغاتی بعد از گذر زمان می‌توانند به راحتی به ایجاد شهرت کسب و کار شما کمک کنند. این شهرت از جایی نشات می‌گیرد که افراد متوجه میزان اهمیتی که شما برای مشتریان قائل هستید، می‌شوند و با دریافت هدایا و معرفی شما به دیگران میزان شهرت شما را افزایش خواهند داد. خودکار تبلیغاتی از جمله وسایلی است که افراد با در دست گرفتن آن‌ها به سرعت با کسب و کار شما آشنا شده و بر میزان شهرت اثر گذار است.

خرید لیوان سرامیکی

نقش هدایای تبلیغاتی در بالا بردن انگیزه کارمندان

نقش هدایای تبلیغاتی در بالا بردن انگیزه کارمندان

هدایای تبلیغاتی تن‌ها بر مخاطبان و مشتریان شما اثر گذار نیستند بلکه می‌توانند هدیه مناسب برای کارمندان شما نیز باشد این هدایا به صورت موثری بر بالا بردن کیفیت عملکرد آن‌‌ها تاثیر گذار است. شما می‌توانید این هدایا را به عنوان پاداش یا مناسبت‌های خاص به افراد ارائه دهید. هرچه دقت بالایی در انتخاب و کیفیت این هدایا به خرج دهید، می‌توانید به صورت مستقیم تاثیر آن را بر تیم خود ببینید. تقویم رومیزی می‌تواند یکی از گزینه‌‌های مناسب برای کارمندان باشد تا روی میز خود قرار داده و با هر بار استفاده از آن حس رضایت داشته باشند.

نقش هدایای تبلیغاتی در در ارتباط بودن با جوامع محلی و گروه‌های خیریه

هدایای تبلیغاتی زمانی که در ارتباط با گروه‌های خیریه و جوامع محلی کوچک باشد می‌تواند به شکل قابل توجهی کسب و کار شما را به افراد زیادی بشناساند. شما می‌توانید با چاپ لوگو و نام برند خود روی این هدایا و ارائه رایگان به افراد نام خود را ماندگار کنید. حضور شما در مراسم خیریه و قرار گرفتن نام برند شما در کنار آن باعث می‌شود مخاطبان به این مسئله علم داشته باشند که شما به کار‌های انسان دوستانه نیز علاقه مندید.

نقش هدایای تبلیغاتی در به دست آوردن سرنخ‌‌های فروش

هدایای تبلیغاتی اطلاعات مورد نظر برند شما را به افراد می‌دهند و افراد را تشویق می‌کنند تا درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند. مخاطبان به راحتی در می‌یابند که شما چه خدماتی را ارائه می‌دهید و وجود این هدایا آن‌‌ها را تشویق می‌کند که به سمت کسب و کار شما بیایند و این سبب یک تعامل دو طرفه خواهد شد.

خرید ست مدیریتی

نقش هدایای تبلیغاتی در ایجاد روابط دوستانه با مشتریان با استفاده از هدایای تبلیغاتی

این مسئله که دریافت هدیه سبب رضایت مشتریان خواهد شد یک امر اجتناب ناپذیر است. افراد با دریافت این هدایا حس ارزشمندی می‌کنند و تمایل بیشتری به ایجاد ارتباط صمیمی و دوستانه پیدا خواهند کرد. کیفیت این هدایا نیز می‌تواند به صورت قابل توجهی بر میزان صمیمیت بیفزاید.

راهی متفاوت برای ارائه تخفیف و ترویج محصولات

تخفیف دادن از دیرباز یکی از راه‌های بازاریابی محسوب شده و نتایج مفیدی را به همراه دارد؛ یک راه جایگزین تخفیف استفاده و ارائه هدایای تبلیغاتی است که نتایج موثرتری را به همراه دارد. علاوه بر آن در مقایسه با تخفیف‌‌ها می‌تواند بر افزایش حاشیه سود شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید