loading

چرا برندها باید کمپین تبلیغاتی برگزار کنند؟

دایره تبلیغات امروزه آنقدر زندگی انسان ها را فرا گرفته که خیلی مواقع حتی از اینکه در معرض آن ها قرار داریم ناآگاهیم. اگر نگاهی به اطراف خود کنید می بینید که با تعداد زیادی از روش های تبلیغاتی درباره یک یا چند محصول احاطه شده ایم. به این روش های تبلیغاتی پر تکرار و متنوع برای یک محصول، کمپین تبلیغاتی گفته می شود. در واقع کار کمپین تبلیغاتی به اشتراک گذاشتن پیام های یکسان جذاب با محتوای مشترک است تا بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب داشته باشند.

 

چرا برندها باید کمپین تبلیغاتی برگزار کنند؟

چرا برندها باید کمپین تبلیغاتی برگزار کنند؟

نکته مهمی که درباره کمپین تبلیغاتی باید به آن توجه کنید هدفی است که از آن دنبال می شود. بسیاری از برندها و کسب وکارها به دنبال تحقق این هدف هستند که با بهترین شیوه تبلیغاتی بتوانند محصول و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند. مهمترین نکته در زمینه تدوین این کمپین های تبلیغاتی تعیین جایگاه و موقعیت کسب وکار است. پس از آن با تدوین یک کمپین مناسب تبلیغاتی می توان مهمترین نقاط مثبت و پررنگ یک محصول یا خدمت را در معرض دید مشتری و مخاطب قرار داد.

مهمترین دلایلی که کسب و کارها را به برگزاری کمپین های تبلیغاتی ترغیب می کند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. آگاه کردن مخاطب و مشتری درباره یک محصول
  2. متقاعد کردن مخاطب برای خرید و استفاده از یک محصول
  3. در دسترس قرار دادن محصولات

نکته مهمی که درباره کمپین های تبلیغاتی باید به آن توجه کنید اینکه هرگز از این روش برای تبلیغات یک شرکت یا برند نوپا نباید استفاده کنید. چرا که مهمترین نقطه قوت کمپین های تبلیغاتی آگاه بودن مشتریان از یک محصول و رشد بیش از پیش تبلیغات است. در صورتی که شرکتی نوپا اقدام به تبلیغات به شکل کمپین کند به دلیل عدم آشنایی مخاطبان با آن، نه تنها بازخورد مناسبی از این تبلیغات دریافت نمی شود بلکه می تواند باعث هدر رفت هزینه و انرژی زیادی شود.

کمپین های تبلیغاتی دامنه وسیعی اعم از تبلیغات همزمان در صدا و سیما، هدایای تبلیغاتی، تبلیغات محیطی و… دارد. این نوع تبلیغات یکی از روش های پرهزینه به شمار می آید که تنها زمانی نتیجه قابل توجهی دارد که تبلیغات کنندگان یک برند نسبت به جامعه هدف و مشتریان خود اطلاعات کافی در دست دارند.

در نظر داشته باشید که برگزاری کمپین های تبلیغاتی موفق در وهله نخست نیازمند تولیدات تبلیغاتی با کیفیت، خلاقانه و برنامه ریزی شده است. برای این منظور می توانید از مشورت شرکت های تبلیغاتی خبره و با سابقه در این زمینه استفاده کنید.

گروه تولیدی آونگ صنعت زمان با عنوان تجاری آونگ زمان از جمله شرکت های معتبر و با تجربه در زمینه طراحی و تولید محصولات تبلیغاتی است که شما می توانید با بهره گیری از تجربیات و محصولات با کیفیت آن در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده گسترده ای داشته باشید. برای این منظور می توانید با کارشناسان آونگ زمان تماس بگیرید.

کمپین تبلیغاتی چگونه به معرفی برند ما کمک می‌کند؟

شاید این موضوع برای شما هم مهم باشد که بدانید یک کمپین تبلیغاتی چگونه می تواند به معرفی یک برند کمک کند. در شرایطی که شما به عنوان یک برند در میان مخاطبان شناخته شده باشید، کمپین های تبلیغاتی برای تاثیرگذاری بیشتر و آگاهی مشتریان و مخاطبان از محصول می تواند بسیار کمک کننده باشد. کمپین های تبلیغاتی دارای برنامه ریزی و چارچوب ویژه های هستند و اهداف مهمی را دنبال می کنند. از همین رو نمی توان هر زمان و در هر مکانی بدون داشتن اطلاعات و برنامه ریزی دقیق اقدام به برگزاری کمپین های تبلیغاتی کرد.

نکته مهمی که در برگزاری کمپین های تبلیغاتی باید مورد توجه قرار دهید در نظر گرفتن موقعیت برند است. پس از آن باید ارزشها، مزایای، ویژگی ها و نقاط قوت محصول به اشکال مختلف برای مشتریان بیان شود، پس از کمپین قطعا بازخوردهایی که دریافت می کنید تا حد زیادی به برند شما سیر صعودی می دهد.

 

هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی چیست؟

هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی چیست؟

نکته مهمی که باید درباره کمپین تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد هدفی است که از انجام آن دنبال می شود. سه هدف عمده ای که از برگزاری کمپین های تبلیغاتی دنبال می شود عبارت است از:

معرفی محصول در کمپین‌های تبلیغاتی

یکی از مهمترین اهداف کمپین تبلیغاتی معرفی محصول و بیان روش های تسهیل خرید مشتری است. از آنجا که تولیدکنندگان در رقابت مداوم برای تولید و فروش هستند. از همین رو در صورت تولید محصولات جدید و عرضه آن به بازار سعی می کنند از روش های تبلیغاتی پر سروصدا و خاص مثل انواع کمپین ها استفاده کنند تا مشتریان از وجود آن آگاه و برای خرید ترغیب شوند.

از آنجا که تنوع و جنس محصولات در بازار رقابتی مختلف است مشتریان برای ترغیب خرید یک محصول باید نسبت به مزیت ها و تفاوت های آن در مقایسه با محصولات مشابه آگاهی داشته باشند. برای این موضوع از انواع کمپین های تبلیغاتی مثل پارتیزانی، پروموت، ۳۶۰ درجه و… استفاده می کنند تا مشتری به شکل همه جانبه ای تحت تاثیر تبلیغات قرار گیرند.

آگاهی از برند در کمپین‌های تبلیغاتی

دومین هدف کمپین تبلیغاتی آگاهی مخاطبان از یک برند است. در واقع شرکت ها با ارزیابی میزان آشنایی جامعه هدفشان از برند می توانند برای فروش بهتر محصولات خود اقدام کنند. این هدف می تواند با برگزاری کمپین های تبلیغاتی بزرگ و البه خلاقانه محقق شود. امروزه تقریبا همه مردم دنیا برندهای مطرح در کلاس جهانی را به خوبی می شناسند.

این آشنایی بیشتر قطعا می تواند افزایش حجم فروش را نیز به همراه داشته باشد.  آگاهی مشتریان و مخاطبان از برند می تواند در قالب تبلیغات درونگرا و برونگرا انجام شود. از همین رو در صنایع رقابتی برای سودآوری بیشتر و توفیق در برابر سایر رقبا استفاده از این روش تبلیغاتی می باشد. چرا که رفته رفته برند مورد نظر تبدیل به بخشی از زندگی مخاطب شده و رفته رفته مشتریان برای داشتن محصول ترغیب می شوند و حتی این رقابت از تولیدکننده به رقابت مشتریان برای داشتن محصول یک برند خاص منتقل می شود.

کمپین های تبلیغاتی برای برندهای شناخته شده با اهداف زیر برگزار می شود:

  • ایجاد راه های تسهیل خرید
  • افزایش بیشتر سهم محصول در بازار
  • بالا رفتن میزان اعتماد مشتریان به برند
  • تداعی کننده ذهنیات مشتریان
  • ارتقا ارزش برند در ذهن مشتری

برای این موضوع از روش های مختلفی برای کمپین ها استفاده می شود. عمده راه های برگزاری کمپین های تبلیغاتی عبارت است از:

  1. کمپین های ۳۶۰ درجه
  2. تبلیغات گسترده در فضای مجازی و سوشال مدیا

 

کمپین‌های بازاریابی و اثر مستقیم بر افزایش حجم فروش

کمپین‌های بازاریابی و اثر مستقیم بر افزایش حجم فروش

یکی از مهمترین اهداف کمپین تبلیغاتی تاثیر مستقیم این استراتژی تبلیغاتی بر میزان فروش محصول است. افزایش فروش می تواند منافع زیادی برای صاحبان کسب و کارها به همراه داشته باشد  از همین رو در شرایطی که هزینه زیادی صرف تبلیغات برای یک محصول می شود کمپین های تبلیغاتی یکی از راهکارهای مناسب برای بازگشت سرمایه بازاریابی به یک برند است.

می توان به طور کلی آخرین هدف یک کمپین برای تبلیغات را بازاریابی یک محصول دانست اما قطعا هدف اولیه افزایش حجم فروش است. در نظر داشته باشید که برندها در زمان برگزاری کمپین های تبلیغاتی مختلف باید برنامه هایی مثل تخفیفات و امتیازات ویژه نیز برای مشتریان خود در نظر بگیرند. اگر قرار باشد مهمترین فاکتوری که میزان تاثیر کمپین های تبلیغاتی را می سنجد بررسی کنید قطعا حجم فروش یکی از مهمترین فاکتورها به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید