loading

یک هدیه تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه هدایای تبلیغاتی یکی از موثرترین و پرکاربردترین روش های تبلیغات به شمار می آید. با این حال شرکت هایی که قصد معرفی و تبلیغات دارند نباید فراموش کنند  اهدای یک هدیه تبلیغاتی خوب است که می تواند آن ها را در ذهن مخاطب ماندگار کنند. در غیر این صورت هزینه و تلاشی که برای تبلیغات در این قالب داشته اند نه تنها جوابگو نیست بلکه می تواند منجر به مخدوش شدن چهره بیزینس آن ها نیز شود.

هدیه تبلیغاتی خوب دارای ویژگی هایی است که در ادامه به مهم‌ترین آن ها اشاره می شود.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی در واقع به اقلامی گفته می شود که برندهای مختلف برای بیشتر دیده شدن و نیز ماندگاری در ذهن مخاطب در مسیر معرفی خود به صورت رایگان اهدا می کنند. این هدایای تبلیغاتی لزوما باید نقطه اشتراکی بین نیاز مخاطب و نیز زمینه فعالیتی برندها داشته باشد.

به طور مثال یک شرکت فعال در زمینه لوازم دیجیتال نمی تواند از اهدای لباس با لوگوی تبلیغاتی نتیجه قابل قبولی دریافت کند. اما اگر همین شرکت فلش مموری تبلیغاتی را در لیست هدایای خود قرار دهد با توجه به ارتباط فعالیت شرکت و نیز نیاز مخاطب می تواند بازخوردهای مثبتی از این روش تبلیغات خود دریافت کند. نکته مهمی که در زمینه هدایای تبلیغاتی باید از سوی شرکت ها مورد توجه قرار گیرد کیفیت هدایا است.

البته هدیه تبلیغاتی خوب در کنار کیفیت باید دارای شرایط دیگری باشد که در ادامه به آن اشاره می شود. برای اینکه بتوانید از هدیه تبلیغاتی بیشترین بازخورد مثبت را دریافت کنید لازم است خلاقیت و ایده پردازی را چاشنی نظرات و اقدامات خود کنید. همانطور که تبلیغات بدون خلاقیت و ایده پردازی نمی تواند اثربخش باشد به همان میزان برنامه نداشتن برای هدایای تبلیغاتی نیز می تواند تنها منجر به اتلاف هزینه و انرژی شود.

هدیه های تبلیغاتی برای بیزینس ها مزیت هایی به همراه دارند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

  • القای احساس مثبت و خشنودی در مخاطب
  • ماندگاری طولانی مدت در ذهن مخاطب
  • بهترین روش تبلیغات چهره به چهره
  • تبلیغاتی غیر مستقیم توسط مشتریان
  • ایجاد حس اعتماد و اطمینان در مخاطبان
  • ترغیب مشتریان برای قرار گرفتن در اولویت انتخاب
  • نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت در جامعه مخاطبان

نکته مهمی که درباره هدایای تبلیغاتی باید در نظر بگیرید تهیه آن از شرکت ها و مجموعه های با تجربه ای است که در کنار طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی خلاقیت و ایده پردازی های جذابی نیز در این زمینه داشته باشند.

گروه تولیدی آونگ صنعت زمان یکی از شرکت های معتبر و باسابقه در زمینه طراحی و تولید انواع اقلام تبلیغاتی و نیز پکیجی از خدمات تبلیغاتی است. برند تجاری آونگ زمان با بیش از ۲ دهه فعالیت حرفه ای در زمینه تبلیغات  است که می توانید برای داشتن یک هدیه تبلیغاتی خوب  با کارشناسان آن تماس بگیرید.

 

ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی

ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی

یک هدیه تبلیغاتی خوب اگر دارای شرایطی مثل توجه به مخاطب، اثربخشی کالای تبلیغاتی، کیفیت، زیبایی و مرتبط بودن آن با نیاز مخاطب باشد می تواند در زمره بهترین هدایای تبلیغاتی قرار گیرد. بنابراین در صورتی که سعی دارید بابت هدیه تبلیغاتی خوب و اثرگذار هزینه کنید لازم است موارد زیر را در اولویت قرار دهید.

توجه به کاراکتر مخاطب

یکی از نکات مهمی که برای هدیه تبلیغاتی خوب باید به آن به شکل ویژه توجه کنید کاراکتر مخاطب است. هدایای تبلیغاتی شما باید به تناسب سن، جنسیت، زمینه فعالیتی دایره مخاطبین بیزینس شما و… باشد. به طور مثال اهدای سررسید تبلیغاتی به یک کودک خردسال یا فرد مسن قطعا نمی تواند مناسب باشد.

این اقدام نشان می دهد که هیچ توجه ای به کاراکتر مخاطب نشده است. در زمان برنامه ریزی برای تهیه هدایای تبلیغاتی لازم است دایره مخاطبان خود را با توجه به زمینه فعالیتی بیزینس و نیز نیاز مخاطب تعیین کنید. مخاطبان برند شما ممکن است کاراکترهای مختلفی داشته باشند که الزاما نمی توانید از یک هدیه برای همه آن ها استفاده کنید.

 

تاثیرگذار بودن

تاثیرگذار بودن

در زمانی که برای تهیه هدایای تبلیغاتی تلاش می کنید لازم است به فاکتور تاثیرگذاری آن در مخاطب توجه ویژه ای قائل شوید. منظور از تاثیرگذاری یعنی احساسی که مخاطب در زمان دریافت این هدیه دارد. اگر شما همه نکات مهم یک هدیه تبلیغاتی خوب را مورد توجه قرار داده باشید قطعا مخاطب عاطفه و احساس نهفته در آن هدیه را دریافت می کند.

این موضوع در نهایت کمک می کند برند شما به شکل خاصی در ذهن او نقش ببندد و ماندگار شود. به طور مثال یک ماگ تبلیغاتی زیبا و شکیل می تواند برای یک کودک یا نوجوان بسیار جذاب و خاص باشد اما اگر یک سرویس پارچ و لیوان به او بدهید هیچ جذابیتی برای او ندارد.

با کیفیت بودن

نکته دیگری که باید درباره هدیه تبلیغاتی خوب به طور جدی مورد توجه قرار دهید کیفیت بالای هدایای تبلیغاتی است. در نظر داشته باشید که هر وسیله ای نمی تواند به عنوان هدیه تبلیغاتی موثر باشد، در صورتی که مخاطب احساس کند شما از سر رفع تکلیف و عقب نماندن از سایر رقبا اقدام به اهدای هدیه تبلیغاتی بی کیفیت کرده اید طبیعتا نمی تواند با برند شما ارتباط برقرار کند و آن را حتی به منزله بی احترامی به خود در نظر می گیرد.

در چنین شرایطی نه تنها این تبلیغات اثربخش نبوده بلکه می تواند به چهره برند شما آسیب نیز بزند. به طور مثال پاور بانک تبلیغاتی یکی از اقلامی است که بسیار پرطرفدار است. اگر قصد دارید از این کالا به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید لازم است حتما به کیفیت و ماندگاری آن توجه کنید.

 

زیبایی ظاهری

زیبایی ظاهری

هدایای تبلیغاتی باید با ظاهری زیبا تهیه شوند. در واقع شکل ظاهری هدیه از نظر سلامت و تمیزی و حتی شکیل بودن آن بسیار اهمیت دارد. مثلا اگر قصد دارید از تی شرت یا کلاه ورزشی به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده کنید حتما به ترکیب رنگ و کیفیت دوخت آن توجه کنید. مخاطب شما قطعا می تواند قصد شما را از ظاهر و کیفیت هدایای شما دریافت کند.

مرتبط بودن

ارتباط هدیه تبلیغاتی شما با زمینه فعالیتی شرکت و نیاز مخاطب اهمیت زیادی دارد. هدف از هدیه تبلیغاتی معرفی زمینه های فعالیتی شرکت در کنار ماندگاری لوگو و برند در ذهن مخاطب است از همین رو مرتبط بودن هدیه با فعالیت شرکت خود را در نظر بگیرید. خودکار تبلیغاتی اگرچه یکی از اقلام پرکاربرد برای هدیه های تبلیغاتی به شمار می آید اما اگر زمینه فعالیتی شما ورزشی باشد طبیعتا اثرگذاری آن به مراتب کمتر از هدایای تبلیغاتی مثل کلاه یا تی شرت است.

 

کاربردی بودن

کاربردی بودن

یکی دیگر از نکات مهم برای هدایای تبلیغاتی کاربردی بودن آن است. در صورتی که هدایای تبلیغاتی شما برای فرد قابل استفاده نباشد طبیعتا این هزینه روانه سطل زباله یا انباری می شود. در نتیجه هزینه و تلاشی که برای تبلیغات برند خود داشته اید بی نتیجه خواهد بود. در نظر گرفتن نیاز مخاطب و کاربردی بودن هدایا بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید: انواع کاغذ سررسید


 

داشتن بسته بندی مناسب

داشتن بسته بندی مناسب

پس از آنکه همه شرایط و ویژگی های لازم را برای هدایای تبلیغاتی خود در نظر گرفتید در زمان اهدای آن لازم است این هدایا در بسته بندی های مناسب قرار گیرد. این کار نشان می دهد شما احترام زیادی برای مخاطب خود قائل هستید. در صورتی که اقلام تبلیغاتی را در بسته بندی های مناسب و زیبا جانمایی کنید در ذهن مخاطب به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص ماندگار می شود و این همان نتیجه ای است که قرار است از هدایای تبلیغاتی برای شرکت به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید