loading

چگونه هدایای تبلیغاتی خلاقانه انتخاب کنیم؟

آیا می‌دانید برای تبلیغ برند و محصولی که تولید می‌شود چند راه تبلیغاتی وجود دارد؟ شاید فی البداهه نتوان به تمامی این روش‌ها اشاره کرد. برخی از افراد از تبلیغات دهان به دهان استفاده می‌کنند، برخی به طراحی تابلوهای تبلیغاتی اقدام می‌کنند و عده‌ای نیز در تلاش هستند که از هدایای تبلیغاتی خلاقانه بهره ببرند.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه تاثیر بسیار مثبتی بر روی ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به سمت خود سوق می‌دهند. معمولا این هدایا به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که به طور مستمر نام برند یا محصول و یا شرکت تبلیغ کننده را یادآوری می‌کند. یکی از بهترین انواع هدایای تبلیغاتی ماگ است. ماگ علاوه بر اینکه قابلیت جابجایی و حمل بسیار بالای دارد، مقرون به صرفه نیز است و به صورت مداوم در دسترس مخاطب قرار دارد و یادآور تبلیغ کننده می‌باشد.

مفهوم هدیه تبلیغاتی

مفهوم هدیه تبلیغاتی

تا اینجا به کاربردی که هدایای تبلیغاتی می‌توانند داشته باشند اشاره کردیم و دیدیم که این هدایا هر چقدر هم کوچک باشند اما نقش بسزایی را در تبلیغات به خود اختصاص می‌دهند. برای مثال اگر صاحب کسب و کاری الکترونیکی هستید می‌توانید از پاوربانک به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید، زیرا هم کاربرد زیادی برای مخاطبان دارد و هم نشان دهنده‌ی کسب و کارتان است.

در این میان می‌توان از برند پاوربانک نیز برای تبلیغات بهره جست. از گذشته تا کنون نشان دهنده‌ ابراز محبت از وی افراد بوده است و کارفرماها از تاثیر روانی آن برای تبلیغات بهره می‌برند که روش تبلیغاتی هوشمندانه‌ای نیز به شمار می‌آید. بدین ترتیب هدایای تبلیغاتی در نقش سفیر محبت ظاهر می‌شوند که پیام کارفرما را به دیگران می‌رسانند.

ضرب المثل تو نیکی ‌کن و در دجله انداز/ که ایزد در بیابانت دهد باز را مسلما تا کنون شنیده‌اید. این روش تبلیغاتی نیز گواه این ضرب المثل قدیمی است و بدون شک، این روش در بازاریابی به ضرر صاحبان محصولات نخواهد بود. مخاطبانی که هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند ناخواسته و ناخودآگاه در نقش یک مدل تبلیغاتی ظاهر می‌شوند.

می‌توانید دلیل آن را حدس بزنید؟ دلیل این روش هوشمندانه این است که هنگامی که مخاطبان از هدیه تبلیغاتی در اماکن و محیط‌های مختلف استفاده می‌کند به نوبه‌ خود دارند برند یا محصول شما را تبلیغ می‌کنند و افراد دیگر را به استفاده از آن تشویق می‌کنند. هدایای تبلیغاتی جزیی از بدنۀ بزرگ حرفۀ بازاریابی را شکل می‌دهند و یک روش استراتژیک به حساب می‌آیند. پس نباید از نقش مهمی که حتی یک جاکلیدی به عنوان هدیه تبلیغاتی چشم پوشی کرد.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه و خاص چگونه انتخاب می شوند؟

هدایای تبلیغاتی خاص

برخی از هدایا خاص هستند و مختص یک نوع کسب و کار می‌باشند و یا حتی برای اقشار خاصی طراحی و ارائه می‌شوند. به عنوان مثال سررسید می‌تواند برای کسب و کارهایی که با لوازم التحریر و چاپ سروکار دارند، مورد استفاده قرار گیرد. البته امرزه دامنه استفاده از آن گسترش پیدا کرده است و برخی از شرکت‌ها از آن برای تبلیغ برند خود بهره می‌برند.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه می‌توانند برای اشخاص خاصی طراحی شوند و از قیمت به نسبت بالاتری برخوردار خواهند بود، کسب و کارها به هزینه‌های ناشی از آن تن خواهند داد، چرا که هنگامی که آ هدایا توسط اشخاص برجسته مورد استفاده قرار گیرد افراد بیشتر جذب آن می‌شوند.

به‌عنوان مثال ست مدیریتی می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای مدیران باشد، به شرطی که متناسب با نیازهای آن‌ها فراهم گردد. گاهی اوقات دیده می‌شود که این ست مدیریتی اما در ابعادی محدودتر در اختیار کارمندان نیز قرار می‌گیرد که دامنه‌ تبلیغ را گسترش خواهد داد و آشنایی بیشتر با محصول یا برند را به ارمغان خواهد آورد.

بهتر است بدانید که این هدیه به ظاهر کوچک تازه آغاز راه سفر خرید شما است و آن کالای کوچک جنبه تبلیغاتی دارد و هدایای تبلیغاتی می‌توانند از کوچکترین کالا تا بزرگترین‌شان را در بر بگیرند اما نکته‌ای حائز اهمیت بسیاری است، توجه کردن به علاقه و سلایق مخاطبین است.

هدیه دادن محصولی که کیفیت بالایی دارد و از ماندگاری نیز برخوردار است و همچنین طراحی و قرار دادن لوگوی شرکت در بهترین نقطه کالا که در مرکز توجه و دید مصرف‌کننده و مخاطب باشد همچون: سالنامه و تقویم نیز اهمیت فراوانی را به خود اختصاص می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب هدایای تبلیغاتی

نکات مهم در انتخاب هدایای تبلیغاتی

به این شعار توجه کنید: «انتخاب هدایای مناسب، نیمی از موفقیت است».

در هنگام انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. فکر می‌کنید چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ بدیهی است هدایای تبلیغاتی نماینده‌ی برند و شرکت شما است که اگر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، باعث برگشت سرمایه، به شرکت شما خواهد شد. اگر در هنگام خرید هدیه تبلیغاتی دار سردرگمی هستید به نکات زیر توجه کنید:

۱. شناخت کافی نسبت به مشتریان: نکته اولی که باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید، شناخت کافی از مخاطبتان است. اگر خوش اقبال باشید و هدیه در نظر گرفته شده، موردپسند و علاقه‌ی مشتریان شما باشد، علاوه بر مشتری، شما نیز از آن سود خواهید برد.

۲. نحوه توزیع هدایای تبلیغاتی: بهتر است که هدیه داخل یک بسته بندی محکم و مقاوم قرار گیرد تا در مقابل ضربه استحکام لازم را داشته باشد. مورد دیگری که اهمیت دارد این است که چگونه و در چه شرایطی هدیه‌ی تبلیغاتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

۳. ارسال هدفمند هدایای تبلیغاتی: لازم است که ارسال هدایای تبلیغاتی هدفمند باشد. یک روش ایده آل برای این کار این است که از مخاطب خود بخواهید که در صورت دریافت هدیه، برند شما را تبلیغ کند یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا دیگران نیز مجذوب برند شوند.

۴. هدایای تبلیغاتی ارزشمند و باکیفیت طراحی و تولید کنید: قابل پیش بینی است که هر چقدر هدایای تبلیغاتی شما باکیفیت تر باشد، نتیجه‌ی بهتری به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین، حتی در هنگام تولید محصول اشانتیون به ریزترین جزئیات دقت کنید.

۵. هدایای تبلیغاتی مفید و خلاقانه انتخاب کنید: سعی کنید محصولاتی را در نظر بگیرید که برای کاربران مفید باشد و در طی زندگی روزمره از آن استفاده کنند، مانند فلش مموری. بهتر است که هدایای تبلیغاتی شما مفید، نوآورانه و باکیفیت باشد تا همیشه در خاطره مشتریان شما باقی بماند و در هنگام استفاده از برند شما به نیکی یاد کنند و دیگران را نیز به سمت شما سوق دهند.

قیمت هدایا تبلیغاتی

قیمت هدایا تبلیغاتی

آیا فکر می‌کنید که حتما باید هزینه گزافی را برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه بپردازید؟ اگر بر این باور هستید باید بگوییم که اصلا لزومی به پرداخت هزینه سنگین نیست، کافیست که هدیه شما خلاقانه و متناسب با نیاز و سلیقه مخاطبان باشد.

در بعضی مواقع وقتی حرف از هدیه تبلیغاتی خلاقانه به میان می‌آید، افراد فکر می‌کنند که لازم است تا هزینه بسیار زیادی برای خرید هدیه در نظر بگیرند ولی شما می‌توانید با صرف هزینه کم هدایای تبلیغاتی ارزان خلاق و در عین سودمن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید