loading

هدایای تبلیغاتی لوکس چه تاثیری بر کسب وکار شما دارند؟

هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که یکی از روش‌های تبلیغات مهم و بسیار موثر است که کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند اما تاثیر هدایای تبلیغاتی لوکس بر کسب و کار بسیار بیشتر از سایر هدایای تبلیغاتی است. برای این که درباره تاثیر هدایای تبلیغاتی لوکس بر کسب و کار بیشتر بدانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مزایای هدایای تبلیغاتی

واضح است که برای تبلیغات روش‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد اما اکثریت روش‌های تبلیغاتی در نظر مشتریان و مخاطبان آزار دهنده و اذیت کننده است. تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات از طریق اس ام اس و… تبلیغاتی هستند که تعداد زیادی از مشتریان را اذیت می‌کند و برای آن‌ها ناخوشایند است. اما هدایای تبلیغاتی پیشکشی است که به مخاطبان و مشتریان یا همکاران اهدا می‌شود.

قاعدتاً برای هیچکس دریافت یک پیشکش و هدیه ناخوشایند و آزاردهنده نیست. همچنین از آنجایی که این هدایا معمولاً کاربردی و قابل استفاده هستند مشتری یا مخاطب را درگیر می‌کند و به صورت آنی و لحظه‌ای نیست، در نتیجه بیشتر در فکر و ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

اثربخشی هدایای تبلیغاتی لوکس

چرا باید این هدایای تبلیغاتی لوکس و باکیفیت باشند یا اثربخشی آن‌ها تا چه اندازه‌ای است را با هم بررسی می‌کنیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم این هدایای تبلیغاتی که از جمله آن می‌توان به سالنامه، تقویم، روان‌نویس و… اشاره کرد به شکلی هستند که مخاطب مورد نظر از آن‌ها  در بازه زمانی نسبتا طولانی استفاده می‌کند به همین دلیل به صورت ناخودآگاه اسم و برند هدایا در ذهن شخص باقی می‌ماند. پس اگر زمانی به آن محصول یا خدمات نیاز پیدا کند با یادآوری آن برند و اسم می‌تواند محصول یا خدمات مورد نیاز خود را از آن شرکت دریافت کند.

همچنین چون تبلیغات به شکل هدیه هستند لذت خاصی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورند. به این توجه کنید که این هدایا نشان دهنده ارزشی است که شما برای مخاطبان و مشتریان برند خود در نظر می‌گیرید. اگر این محصولات دارای کیفیت بالا و لوکس باشند این پیام را به مخاطب القا می‌کنند که شما به میزان زیادی برای مشتریان خودتان ارزش قائل هستید و بالعکس. پس اینکه این هدایا تبلیغاتی چقدر لوکس باشند و چقدر باکیفیت باشند دارای اهمیت بسیار زیادی است.

انتخاب هدایای تبلیغاتی لوکس

انتخاب هدایای تبلیغاتی لوکس

بعد از اینکه در مورد مزایای هدایای تبلیغاتی و اثربخشی لوکس بودن آن با شما صحبت کردیم حالا برای انتخاب این هدایا باید فاکتورها و عوامل مشخصی را بررسی کنید که در ادامه این عوامل را با هم بررسی می‌کنیم.

داشتن ارزش اقتصادی

 به صورت کلی هر نوع هدیه‌ای چه تبلیغاتی باشد و چه نباشد باید دارای ارزش اقتصادی باشد تا مخاطب شما احساس کند که برای او ارزش قائل شده‌اید و یک محصول بی ارزش را به او هدیه نداده‌اید.

غیر منتظره بودن

غیرمنتظره بودن هدایای تبلیغاتی نیز از فاکتورهای مهمی برای انتخاب این هدایا است که باید در نظر بگیرید. در واقع همه ما از دریافت هدایای غیرمنتظره بسیار خوشحال‌تر و شگفت‌زده‌تر می‌شویم. پس بهتر است که هدایایی که قصد ارسال آن به همکاران مخاطبان و مشتریان دارید برای آن‌ها غیرمنتظره باشد.

اثربخشی هدایای تبلیغاتی لوکس

تکراری نبودن

هدایای تبلیغاتی بیشتر کسب و کارها و بیزینس‌ها معمولا یکسری هدایای تبلیغاتی تکراری و رایج است. این هدایای تبلیغاتی معمولاً سالنامه، خودکار، تقویم و… است که بسیار کاربردی، زیبا و اداری هستند. اما گاهی بهتر است که هدایایی با طرح خاص به عنوان هدایای تبلیغاتی به مخاطبین خود بدهیم، متفاوت و خلاقانه تر باشد. می‌توانیم همین نوع هدایا را به شکلی خلاقانه و نوآورانه در بیاوریم تا با هدایای تبلیغاتی دیگران متفاوت باشد. از دیگر هدایای تبلیغاتی می‌توان به صنایع دستی، ظروف خاتم کاری، چوبی، لیوان و ماگ اداری و… اشاره کرد.

جذابیت ظاهری

 متاسفانه بیشتر هدایای تبلیغاتی که کسب و کارهای مختلف برای مخاطبین خود در نظر می‌گیرند جذابیت ظاهری ندارد. آن‌ها فکر می‌کنند که هر چقدر این هدایا اداری‌تر و ساده‌تر باشد برای مخاطب بهتر است در حالی که جذابیت بسیار زیاد این هدایای تبلیغاتی می‌توانند آن را از دیگر هدایای تبلیغاتی متمایز کنند. همچنین هدایای تبلیغاتی می‌توانند ساده اما جذاب باشند، مثلاً می‌توان از رنگ‌های متفاوت، طرح‌های تبلیغاتی متفاوت و… برای جذاب کردن این هدایا استفاده کرد.

کاربردی بودن

کاربردی بودن این هدایا تبلیغاتی بسیار بااهمیت است. هدف اصلی در این نوع از هدایای تبلیغاتی این است که افراد از آن‌ها به مدت طولانی استفاده می‌کنند و این استفاده طولانی مدت باعث شود که برند و اسم کسب و کار مختلف در ذهن و یاد آن‌ها ماندگار شود. حال اگر این وسایل و هدایا کاربردی نباشند و فرد از آن‌ها استفاده نکند در نتیجه اسم و برند را به خاطر نخواهد آورد. همچنین شما به عنوان فردی که هدیه را دریافت می‌کنید ترجیح می‌دهید که این هدایا کاربردی باشند.

نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی لوکس

نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی لوکس

همان‌طور که می‌دانید هدایای تبلیغاتی معمولاً یک سری محصولات خاص هستند. از رایج‌ترین این محصولات می‌توان به سالنامه، لیوان تبلیغاتی، ست مدیریتی و… اشاره کرد که هر کدام را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سالنامه

سالنامه از آن محصولاتی هست که اکثریت افرادی که مدیر هستند و یا مشاغل اداری دارند به آن نیاز زیادی دارند. همچنین کاربرد سالنامه معمولا به صورت طولانی مدت است و افراد از این محصول در زمان زیادی استفاده خواهند کرد.

ست مدیریتی

ست مدیریتی که می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد نیز یک هدیه تبلیغاتی بسیار لوکس و جذاب برای اکثریت افراد بخصوص برای مدیران است. شاید فکر کنید که این هدیه فقط برای مدیران کسب و کارها و بیزینس‌ها طراحی شده است در صورتی که می‌توان آن‌ها را به هر فرد یا مخاطب دیگری نیز هدیه داد. شما خودتان می‌توانید این ست را به دلخواه خودتان تغییر دهید. مثلاً ست مدیریتی می‌تواند روان‌نویس، تقویم، برگه یادداشت، سالنامه و… داشته باشد. البته معمولا از ست‌های مدیریتی برای هدیه به افراد خاص و محدود به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌شود.

لیوان تبلیغاتی

لیوان و ماگ‌های تبلیغاتی نیز از کالاهایی هستند که بسیار پرکاربرد و قابل استفاده هستند.  یکی از مزایای لیوان تبلیغاتی این است که دائم جلوی چشم افراد قرار می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که برند و اسم کسب و کار در ذهن مخاطب باقی بماند، بدون اینکه شما تلاش زیادی برای ماندگار کردن آن در ذهن فرد کرده باشید.

به این نکته توجه کنید که هدایای تبلیغاتی می‌توانند در مناسبت‌های مختلفی به مخاطبین شما اهدا شوند. در ایران خوشبختانه مناسبت‌ها و جشن‌ها و آیین‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از این مناسبت‌ها برای اهدای هدایای تبلیغاتی خود استفاده کنید. اما یکی از بهترین مناسبت‌ها عید نوروز است. این بازه‌ی زمانی برای کسب و کارهای مختلف یک فرصت بسیار مناسب و جذاب است که از طریق آن هدایای تبلیغاتی خود را به دست همکاران و مشتریان و مخاطبین خود برسانند.

برای اینکه تاثیر هدایای تبلیغاتی لوکس بر کسب و کار را مشاهده کنید کافیست که یک بار این کار را امتحان کنید تا از تاثیرات و مزایای بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید