loading

چرا سررسید تبلیغاتی هدیه ای ایده آل است؟

سررسید تبلیغاتی هدیه‌ ایده آل است یا خیر؟ پاسخ به این سوال یکی از آن جواب‌های مهمی است که افرادی که قصد تبلیغات کسب و کار خود را دارد باید به آن توجه ویژه داشته باشند. از همین رو در در این مقاله قصد داریم در مورد عبارت سررسید تبلیغاتی هدیه ایده آل است یا نه با شما صحبت کنیم. اگر شما هم می‌خواهید با انواع سررسیدها و اهمیت تبلیغ آن بیشتر بدانید حتما ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

انواع سررسید تبلیغاتی

انواع سررسید تبلیغاتی

قبل از اینکه بخواهیم بدانیم آیا سررسید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مناسب است یا نه باید با انواع سررسیدهای تبلیغاتی آشنا شوید. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. یکی از این روش‌های تبلیغاتی بسیار تاثیر گذار اهداء انواع هدایای تبلیغاتی است. این نوع از تبلیغات به این دلیل که شما در حین انجام تبلیغ یک هدیه به افراد اعطا می‌کنید بسیار مهم و در عین حال تأثیرگذار است.

معمولاً سررسیدهای تبلیغاتی را برای سال جدید تولید می‌کنند. از آنجایی که افراد در بسیاری از موارد چندین سالنامه و سررسید دریافت می‌کنند بسیار مهم است که سررسید شما با داشتن ویژگی‌های خاص برای استفاده انتخاب شود. اگر بخواهیم سررسیدها و سالنامه‌های مختلف را دسته‌بندی کنیم می‌توان آن‌ها را از جنبه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. از مهمترین دسته‌بندی‌های سررسیدهای تبلیغاتی می‌توان به دسته‌بندی سالنامه از جنبه قطع، جنبه جلد و… اشاره کرد. در ادامه این دسته بندی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت سررسیدهای تبلیغاتی از نظر جنس جلد

معمولاً یکی از ویژگی‌هایی که از همان ابتدای دریافت سالنامه با آن روبرو می‌شوید ظاهر سررسید است. در نگاه اول این ظاهر سررسید است که ما را به خود جذب می‌کند تا در ادامه آن را باز کرده و سایر ویژگی‌های آن را مشاهده و بررسی کنید. از نظر جلد سررسیدها را به چند دسته جلد چرم، جلد ترمو، جلد گالینگور و جلد جیر دسته بندی می‌کنند.

جلد چرم

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین جلدهای سررسید تبلیغاتی، جلد چرم است که ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. در استفاده از این نوع سررسیدها نمی‌توان عکسی را بر روی سالنامه چاپ کرد. اگر کسب و کار شما به شکلی است که قصد دارید حتماً عکس شما بر روی جلد سالنامه باشد نمی‌توانید از این جلد استفاده کنید و معمولاً برای این نوع سررسیدها برای جلد از چاپ طلاکوب یا نقره کوب استفاده می‌شود.

جلد ترمو

 این نوع از جنس‌های سررسیدهای تبلیغاتی نیز بسیار شبیه به جلدهای چرم مصنوعی است با این تفاوت که این نوع از جلدها کیفیت بسیار بالاتری در مقابل حرارت نسبت به سالنامه‌های چرم مصنوعی دارند. به صورت کلی کیفیت این نوع جلد از جلدهای چرم مصنوعی بالاتر است.

جلد سلفون

در این نوع از جلدهای سالنامه‌ها، می‌توان هر طرحی که مورد نظر شما است را بر روی کاغذ گلاسه و سپس یک لایه سلفون که بر روی آن کشیده می‌شود انجام داد.

جلد گالینگور

در این نوع از جلد سررسید نیز یک کاغذ بسیار مستحکم که روی آن از یک پی وی سی لمینت شده تشکیل شده استفاده می‌شود. این جلد نسبت به جلد ترمو و چرم دارای ضخامت کمتری است. اما این نوع از جلد سررسید رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و زیادی دارد. از آنجایی که این نوع از جلدها سازگاری بسیار زیادی با انواع چسب‌ها دارد در تولید سررسید از آن به صورت گسترده استفاده می‌شود. برای حک کردن لوگو بر روی آن نمی‌توان از روش لیزر استفاده کرد.

جلد جیر

جلد جیر نیز یکی دیگر از انواع جلدهایی است که برای تولید سالنامه‌ها از آن استفاده می‌شود. یکی از مشکلاتی که این نوع از جلدها دارد دقیقا مثل جلدهای چرم نمی‌توان بر روی آن چاپ تصویری انجام داد.

تفاوت سررسید های تبلیغاتی از نظر قطع

تفاوت سررسید های تبلیغاتی از نظر قطع

قطع یکی از فاکتورهای مهم در مورد ابعاد سررسید است. اینکه از چه قطعی برای سررسید استفاده شود کاملا به سلیقه و سفارش مشتری بستگی دارد. در ادامه انواع قطع سالنامه‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

قطع وزیری

یکی از رایج‌ترین قطع‌های سررسیدهای تبلیغاتی، قطع وزیری است. به صورت حدودی، اندازه این قطع ۱۷*۲۴ است. به این دلیل که اندازه این نوع از سررسیدها بسیار مناسب و تقریبا بزرگ است کاربردهای زیادی برای آن می‌توان در نظر گرفت. مثلاً این نوع از سررسیدها برای یادداشت بسیار مناسب هستند.

قطع رقعی

اندازه قطع رقعی سررسیدها در حدود ۱۵*۲۱ سانتیمتر است. واضح هست که اندازه این نوع سررسیدها از سررسیدهای وزیری کمتر است و به همین دلیل اندازه کمتری برای یادداشت دارد. اما چون بسیار خوش دست و کم جا است برای حمل، بهتر و آسان‌تر است.

قطع اروپایی

این نوع از سررسیدها شبیه به سررسیدهای رقعی هستند با این تفاوت که عرض آن‌ها کمتر از سالنامه‌های رقعی است. ابعاد حدودی این نوع سالنامه‌ها ۱۲*۲۱ است. اندازه این نوع از سالنامه‌ها باعث می‌شود افرادی که هم تمایل دارند که سررسیدها را جهت یادداشت استفاده کنند و هم حمل و نقل آن‌ها برایشان آسان باشد از این سر رسیدها استفاده کنند. به این موضوع توجه کنید که به صورت کلی سالنامه‌های اروپایی را با صحافی فنر و کش روی جلد تولید می‌کنند.

قطع خشتی

سررسیدهای خشتی همان طور که از اسم آن‌ها مشخص است به شکل خشت و یا به شکل مربع تولید می‌شوند. در واقع محدودیتی در اندازه آن وجود ندارد و اندازه آن با توجه به سفارش و سلیقه مشتری انجام می‌شود.

سررسید پالتویی

این نوع از سررسیدها نیز که به سررسیدهای پالتویی مشهور هستند معمولاً ابعاد کوچکی دارند و از آن برای استفاده در کیف و یا جیب استفاده می‌شود. معمولاً از این سررسیدها برای یادداشت برداری‌های زیاد استفاده نمی‌شود زیرا فضای کافی برای یادداشت برداری‌های طولانی ندارند و معمولاً از آن برای نوشتن مطالب بسیار کوتاه استفاده می‌شود.ابعاد این سررسیدها در حدود ۱۰*۱۷ سانتیمتر است.

بازدهی بالای سررسید تبلیغاتی

بازدهی بالای سررسید تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید هدایای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. اما به صورت کلی معمولا هدایای تبلیغاتی بعد از گذشت مدت زمانی کنار گذاشته می‌شوند و مخاطب کمتر، از آن‌ها استفاده می‌کند اما سررسیدها به این دلیل که معمولاً تا پایان یک سال از آن استفاده می‌شود تاثیرگذاری بسیار بیشتری در ذهن مخاطب دارند.

اگر حک لوگو و برند در این سالنامه‌ها به درستی انجام شده باشد اسم و لوگو برند کسب و کار شما مانند خودکار تبلیغاتی حتماً در ذهن و یاد مخاطب باقی می‌ماند.

اما از نکات مهمی که در چاپ این سالنامه‌ها باید به آن توجه کنید این است که حتماً بهتر است که سررسیدهای تبلیغاتی دارای کیفیت خوبی در کاغذ، جلد و دیگر فاکتورهای مربوط به آن داشته باشند. زیرا بالا بودن کیفیت این محصولات موضوع را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند که این کسب و کار به رضایت مشتری و مخاطب خود اهمیت زیادی می‌دهد. پس قاعدتا در تولید محصولات و یا ارائه خدمات خود نیز کیفیت مناسب و قابل قبولی خواهد داشت.

همچنین به این موضوع مهم دیگر نیز توجه کنید که معمولاً افراد چندین هدایای تبلیغاتی و یا سررسید مختلف از کسب و کارهای مختلف دریافت می‌کنند. حتماً باید سررسید کسب و کار شما ویژگی‌های خاصی داشته باشد که از بین چندین سررسید مختلف برای استفاده انتخاب شود.

نمونه های خاص سررسید تبلیغاتی

همانطور که در بالا در مورد آن صحبت کردیم معمولاً افراد ممکن است که در ابتدای سال چندین سررسید تبلیغاتی مختلف دریافت کنند. اینکه چرا باید حتماً سالنامه و سررسید شما را برای استفاده انتخاب کنند به فاکتورهای مختلفی از جمله ظاهر زیبا، کیفیت سررسید، صحافی سررسید مورد نظر و… بستگی دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود معمولاً سررسیدهای تبلیغاتی را با کیفیت ضعیف تهیه نکنید زیرا نه تنها تاثیر مثبتی از شما و کسب و کار شما در ذهن مخاطب نمی‌ماند بلکه ممکن است تاثیرات سویی نیز نسبت به برند و کسب و کار شما به وجود بیاید.

اما بسیاری از افراد تمایل دارند که برای تاثیرگذاری بیشتر از سررسیدهای خاص و ویژه‌ای برای تبلیغات استفاده کنند. معمولاً سررسیدهای خاص که دارای ویژگی‌های خاصی نیز هستند به صورت محدود و برای افراد خاصی تهیه و تولید می‌شوند.

اگر این موضوع برای شما بسیار مهم است که هدیه تبلیغاتی شما بسیار خاص و ویژه باشد بهتر است که آن را متناسب با سلیقه و خواست مخاطب خود سفارش بدهید. در واقع تاثیر گذارترین و بهترین حالت ممکن برای سر رسیدهای تبلیغاتی به عنوان هدیه این است که این هدایا به صورت کامل شخصی‌سازی شده باشند.

مثلا اگر مخاطب شما فردی است که علاقه زیادی به وسائل و اکسسوری‌های سنتی دارد بهتر است که سررسید شما نیز به شکلی طراحی شود که حس قدیمی و سنتی بودن را به فرد القا کند. یا اگر شخص مورد نظر شما یک خانم است بهتر است که این سررسید خاص به شکلی طراحی و تولید شود که نشان دهنده المان‌های زنانه باشد و مشخص باشد که این هدیه برای یک خانم تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید