loading

ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی در برنامه های بازاریابی

امروزه یکی از مهمترین استراتژی های تبلیغاتی در بستر هدایای تبلیغاتی نهفته است. بسیاری از برندها برای بیشتر دیده شدن و جذب مشتری از این روش استفاده زیادی می کنند. در واقع می توان گفت ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی امروزه به امری انکار ناپذیر در زمینه تبلیغات محصولات تبدیل شده است. اطلاع از ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی می تواند شما را نیز برای فروش بیشتر به این سمت و سو سوق دهد.

نقش هدایای تبلیغاتی در بازاریابی

ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی روشی غیر قابل کتمان برای افزایش مخاطب و مشتری در زمینه تبلیغات به شمار می آید. هدایای تبلیغاتی برای برند شما مسیر دیده شدن را هموار می کند و این همان مزیت اصلی و نقش مهمی است که از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی انتظار می رود. مهمترین نقشی که هدایای تبلیغاتی قادرند برای برند شما ایفا کنند عبارت است از:

  • احساس شیرین ارزشمند بودن و دریافت رایگان محصول برای مشتری
  • ماندگاری در ذهن مخاطب
  • جلب اعتماد مشتری نسبت به محصول و خدمات
  • ایجاد دایره وسیع تبلیغات از طریق مشتریان و مخاطبان دیگر
  • افزایش تعهد کارمندان
  • ایجاد وفاداری در مشتری و مخاطب
  • توسعه برند مورد نظر
  • ایجاد نگاه مثبت نسبت به برند
  • جلب رضایت حداکثری مشتریان

شرکت آونگ زمان از جمله شرکت های باسابقه در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی در کشور است که با کیفیت ترین محصولات تبلیغاتی اعم از هدیاای تبلیغاتی، ست های اداری، فولدرهای تبلیغاتی و… را طراحی و تولید می کنند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و نیز کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آونگ زمان تماس بگیرید.

 

آیا گزینه ای بهتر از ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتری با هزینه کم و تاثیرگذاری بالا وجود دارد؟

آیا گزینه ای بهتر از ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتری با هزینه کم و تاثیرگذاری بالا وجود دارد؟

اگر شما علم به ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی داشته باشید حتما به خوبی می دانید که تقریبا کمتر روشی با این میزان اثرگذاری در حوزه تبلیغات می توان پیدا کرد. با توجه به رقابت بالای میان برندها با زمینه کاری مشترک از همین رو نمی توان از روش های تبلیغاتی با تاثیر بالا مانند اهدای هدایای تبلیغاتی غافل شد. آنچه هدف نهفته شما در هدایای تبلیغاتی است در واقع ایجاد وفاداری نسبت به برند است که هر چه در این زمینه خلاقیت و تنوع بیشتری به خرج دهید قطعا بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مشتری

هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین استراتژی های تبلیغاتی اثرگذار به شرط رعایت نکات مهم مثل در نظر گرفتن کیفیت، تناسب با نیاز مشتری، مرتبط به زمینه حرفه ای برند، بسته بندی مناسب و… است.

نکته مهمی که شما در زمینه استراتژی تبلیغاتی برند خود باید مورد توجه قرار دهید این است که صرف اهدای هدایای تبلیغاتی ارزان بدون در نظر گرفتن جنسیت، سلیقه، کیفیت و نیاز مشتری نمی تواند برای شما دستاورد زیادی به همراه داشته باشد. با این وجود می توان با اطمینان گفت که ارائه یک هدیه تبلیغاتی موثر باید با کیفیت بالا، مناسب و در عین حال با قیمت مناسب باشد تا هم برند بتواند از پس هزینه های آن بر بیاید و هم اثرگذاری خوبی بر مشتری داشته باشد.

 

ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی

ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی

اهدای هدایای تبلیغاتی الزاما قرار نیست تنها از سوی یک سازمان بزرگ و خاص باشد. بلکه این روش می تواند از سوی کسب و کارهای کوچک نیز می تواند برای معرفی بیشتر و جلب توجه مشتری مورد توجه و استفاده قرار گیرد. کافی است هدیه تبلیغاتی مناسبی را برای جامعه هدف مشتریان خود در نظر بگیرید و شعار یا لوگوی خود را روی آن چاپ کنید. پس از آن در زمان و مکان مناسبی به مشتریان و مخاطبان خود اهدا کنید. این روش یکی از شگردهای جذاب و زودبازده است که اگر به درستی اجرا شود می تواند برندهای کوچک را به سرعت در مسیر درست دیده شدن قرار دهد و برندهای بزرگ نیز با بهره گیری از این روش می توانند فروش خود را به شکل شگفت آوری افزایش دهند.

اگر بخواهیم در چند مورد ضرورت وجود هدایای تبلیغاتی را بیان کنیم می توان موارد زیر را برشمرد:

هدیه تبلیغاتی یادآور برند شما است

وقتی هدیه تبلیغاتی کاربردی را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنید تا مادامی که این هدیه مقابل چشم آن ها باشد، برند شما را به آن ها یادآوری می کند. در نظر داشته باشید که برای اعطای هدایای تبلیغاتی خود باید زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید، این موضوع می تواند در ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب بسیار موثر باشد.

کمک هدایای تبلیغاتی به توسعه کسب و کار

یکی دیگر از مهمترین ضرورت هایی که می توان به آن اشاره کرد تاثیری است که هدایای تبلیغاتی شما در توسعه کسب و کار دارد. هدایای تبلیغاتی به طور مستقیم و غیرمستقیم به بازاریابی محصولات شما کمک می کند.

به این صورت که شما وقتی هدیه تبلیغاتی خود را به مشتریانتان اهدا می کنید اقدام به بازاریابی مستقیم کرده اید. پس از آن در صورت رضایت مشتری از هدایای تبلیغاتی شما، آن مشتری به صورت غیرمستقیم و گاهی ناآگاهانه اقدام به معرفی و تبلیغات محصولات شما می کند. این موضوع  تا حد زیادی در دیده شدن برند شما تاثیرگذار است.

 ایجاد نقطه دید بهتر نسبت به برند: یکی از تاثیراتی که هدایای تبلیغاتی دارند ایجاد نگاه و نظر مثبت از سوی مشتریان به برند است. وقتی هدایای تبلیغاتی مناسبی برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته باشید این نگاه مثبت بسیار تقویت می شود.

  افزایش رضایت مشتریان

نکته مهمی که می تواند موفقیت  و افزایش فروش یک محصول و برند را افزایش دهد میزان بالای رضایت مشتریان است. از همین رو در صورتی که مشتریان از هدایای تبلیغاتی با کیفیت شما استفاده کرده باشند ناخودآگاه ذهنیت مثبت و توام با رضایت از محصولات شما در ذهنشان حک می شود. از همین رو است که هدایای تبلیغاتی را یکی از مهمترین روش های تبلیغاتی برای وفاداری مشتریان می دانند.

افزایش تعاملات میان برند و مشتری

هدایای تبلیغاتی به ارتباط و تداوم ارتباط مشتری با برند کمک شایانی می کند. با این اوصاف کیفیت بالا و کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی و گاهی سفارشی بودن آن تا حد زیادی علاقه مشتری را به برند شما بیش از پیش افزایش می دهد. همین موضوع می تواند منجر به بازاریابی دهان به دهان مشتریان برای برند شما شود.

نکته مهمی که درباره هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه زیادی داشته باشید اینکه همه هدایای تبلیغاتی باید حتما در مسیر اهداف تجاری برند شما تعریف و تهیه شود.

 ایجاد یک خاطره برای مشتری: خرج کردن خلاقیت برای هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین مزیت هایی است که می تواند برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند و خاطره ای خوش در ذهن او به جای بگذارد. میزان کیفیت و لذتی که مشتری از هدیه تبلیغاتی شما دریافت می کند می تواند تا مدت ها باعث بازاریابی و تبلیغات غیرمستقیم برند شما از سوی مشتریان شود.

 

اثر منفی هدیه تبلیغاتی نامرغوب

اثر منفی هدیه تبلیغاتی نامرغوب

نکته مهمی که درباره دریافت بازخورد مثبت از هدایای تبلیغاتی باید مورد توجه قرار دهید اینکه حتما به کیفیت و مرغوب بودن هدایا باید توجه کنید. نامرغوب بودن هدایا نه تنها نمی تواند باعث افزایش فروش و جذب مخاطب و مشتری برای شما شود بلکه می تواند چهره برند شما را نیز مخدوش کند.

یکی از مهمترین تاثیرات هدایای تبلیغاتی ماندگاری در ذهن مخاطب است، به این معنا که هر زمان که هدیه تبلیغاتی شما در معرض دید مخاطب قرار گیرد بنا است برند شما در ذهن او تداعی شود.  حالا تصور کنید بی کیفیت بودن و نامرغوب بودن هدیه تا چه اندازه می تواند چهره منفی از برند شما را در ذهن مخاطب حک کند. علاوه بر اینکه مخاطب احساس می کند شما احترامی برای مشتریان خود قائل نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید