loading

انواع سررسید

معرفی انواع سررسید

سررسید یا سالنامه، دفترچه یادداشتی است که هر صفحه آن، دارای یک تاریخ منحصر به فرد است. صفحه اول این محصولات، از اول فروردین شروع می‌شود و صفحه آخر، شامل تاریخ پایان اسفند است. هر صفحه، به اندازه‌ای جا دارد که شما بتوانید نکات مهم انجام شده (یا برنامه های آینده) در آن روز را یادداشت کنید. انواع سررسید‌ها را می‌توانید به عنوان دفترچه خاطرات، دفتر برنامه‌ها و قرار‌ها، دفتری برای مستند سازی پروژه‌ها و … استفاده کنید. در حال حاضر، برای خرید یا سفارش انواع سررسید با ویژگی‌ها و سلیقه خودتان، انتخاب های زیادی پیش رو دارید.

یکی از بزرگترین مزیت های این محصول این است که برای یادآوری کارهایی که در تاریخ خاصی انجام داده‌اید (یا قرار است انجام دهید)، نیازی به فکر کردن زیاد یا گشتن صفحات مختلف دفتر را ندارید. فقط کافی است تاریخ مورد نظر را پیدا کرده و لیست کارهایی که انجام داده‌اید یا قرار است انجام دهید را مشاهده کنید.

در صورتی که قصد سفارش یا خرید سررسید را دارید، با ما همراه باشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا در برای انتخاب انواع سررسید، شناخت کافی داشته باشید…

انواع جنس جلد سررسید

انواع جنس جلد سررسید

جلد سالنامه، نقش مهمی ‌در دوام و زیبایی آن دارد. از آنجایی که برخی از افراد، به واسطه شغلشان، چند بار در روز از آنها استفاده می‌کنند، باید در انتخاب جلد آن دقت کنند؛ چرا که با انتخاب اشتباه، پس از مدتی آسیب دیده و ممکن است شیرازه آن از هم باز شده و دیگر قابل استفاده نباشد.

جلد این محصول یا از چرم مصنوعی ساخته می‌شود، یا از چرم طبیعی و یا از متریال دیگر. به طور کلی، جلد های موجود عبارتند از چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پلاستیکی معمولی، لمینت، متالیک، سلفونی، جیر، گالینگور، ترمو و …

چرم مصنوعی، تنوع زیادی دارد و جدیدا با پیشرفت صنعت چرم سازی، چرم های مصنوعی با کیفیت بالایی ساخته می‌شوند. این نوع چرم‌ها، مناسب افرادی هستند که هم به محیط زیست و حقوق حیوانات اهمیت می‌دهند و هم به دنبال تنوع هستند.

چرم طبیعی از پوست حیوانات ساخته می‌شود و دوام بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. این چرم نسبت به فرسایش، گرما، سرما و عوامل محیطی مقاوم است. افرادی که در محیط های کاری پر تنش (مانند محیط های ساختمانی یا مناطقی که تحت گرما یا سرمای شدید قرار دارد) هستند و نمی‌خواهند پس از مدتی با یک جلد پوسته پوسته شده کار کنند، معمولا در هنگام خرید انواع  سررسید، جلد چرم طبیعی را خریداری می‌کنند.
در ادامه، به بررسی انواع سررسید بر اساس جلدشان می‌پردازیم…

جلد سلفون

جلد سلفون

برای ساخت این جلد، لایه اولیه جلد، روی یک برگه گلاسه قرار می‌گیرد و لایه بالایی آن که همان سلفون است، برای دوام کاغذ جلد و جلوگیری از پارگی، روی لایه پایینی کشیده می‌شود. این نوع جلد، به دو صورت براق و مات عرضه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های جلد سلفونی این است که می‌توان انواع طرح‌ها با رنگ های مختلف را روی آن پیاده سازی کرد. به همین دلیل، برای زیبایی بیشتر آن، از طلاکوب، نقره کوب، یووی موضعی و برجسته سازی، استفاده می‌کنند.

کیفیت این جلد، تا حد زیادی به کیفیت چاپ و جنس پوشش روی سلفون بستگی دارد.

جلد چرم مصنوعی

جلد چرم مصنوعی

در صورتی که جنس جلد از نوع چرم مصنوعی با کیفیت استفاده شود، فرق چندانی با با جلد چرم طبیعی نخواهد داشت. تنوع این نوع جلد بسیار بالا است و همچنین، قیمت آن نیز بسیار کمتر از جلد چرم طبیعی است. برای حک کردن طرح خود روی جلد چرم مصنوعی، می‌توانید از لیزر استفاده کنید.

جلد ترمو

جلد ترمو

جلد ترمو شباهت زیادی با چرم مصنوعی دارد، اما نازک‌تر از آن است و نسبت به تغییر دما، واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل، برای هک کردن لوگو و طرح مناسب است؛ چرا که پس از هک کردن طرح به وسیله گرما، طرح با تغییر رنگ، مشخص می‌شود.

جلد جیر

جلد جیر

جلد جیر به جلد چرم طبیعی شباهت دارد و دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است. هر چه پرز این جلد بیشتر و یکدست تر باشد، کیفیت آن بهتر است. برای ثبت لوگو روی جلد جیر، از روش لیزر، پلاک های فلزی و پی وی سی و … استفاده می‌کنند.

جلد گالینگور

جلد گالینگور

جلد گالینگور، به وسیله لمینت شدن پی وی سی روی یک لایه کاغذ ساخته می‌شود و دارای تنوع رنگ، بافت و کیفیت زیادی است. این جلد نازک‌تر از چرم طبیعی و ترمو است، اما معمولا قیمت آن بیشتر است. ثبت لوگو روی این جلد، به وسیله داغ کردن، طلاکوب، نقره کوب و چاپ سیلک انجام می‌شود.

انواع کاغذ سررسید

انواع کاغذ سررسید

اگر بخواهیم انواع سررسید را بر اساس نوع کاغذ دسته بندی کنیم، دو دسته خواهیم داشت:

  1. کاغذ تحریر: با چگالی سطح (گرماژ) ۷۰ گرم که رنگ مغزی آن سفید است.
  2. کاغذ کرم (کاغذ قرآنی): با چگالی سطح (گرماژ) ۷۰ گرم که رنگ مغزی آن کرم است.

کاغذ تحریر به دلیل سفید بودن، نور محیط را انعکاس می‌دهد و باعث خستگی بیشتر چشم می‌شود. به همین دلیل، قیمت آن نسبت به کاغذ کرم، کمتر است.

انواع سایز سررسید

انواع سایز سررسید

انواع سررسید بر اساس سایز و اندازه، به ترتیب (از کوچک به بزرگ) به دسته های جیبی، اروپایی، خشتی، پالتویی، رقعی، وزیری و مدیران، تقسیم می‌شود.

  • سالنامه جیبی، معمولا در اندازه تقریبی ۱۴.۵ x 10 ساخته می‌شود و مناسب برای کسانی است که فقط رویداد های جزئی را ثبت می‌کنند.
  • سالنامه اروپایی در اندازه های تقریبی ۱۴ x 10 یا ۲۱ x 12 چاپ می‌شود و کمی بزرگتر از نوع جیبی است.
  • سالنامه خشتی، نوعی سالنامه است که به صورت مربعی و معمولا با ابعاد ۱۶ x 16 یا ۱۷ x 17 یا ۲۱ x 21 چاپ می‌شود. این نوع، به دلیل مربعی بودنش، طرفداران چندانی ندارد.
  • سالنامه پالتویی بیشتر برای قرار گرفتن در جیب های بزرگ پالتو طراحی شده و معمولا در ابعاد تقریبی ۱۷ x 12 یا ۲۲ x 13 ساخته می‌شود.
  • سالنامه رقعی، خوش دست است و معمولا در ابعاد تقریبی ۲۱ x 14 ساخته می‌شود.
  • سالنامه وزیری نسبت به انواع قبلی، ابعاد بیشتری داشته و محبوب‌تر است. این نوع در ابعاد تقریبی ۲۰ x 30 سانتی متر الی ۲۶ x 20 ساخته می‌شود و به دلیل بزرگ بودن، معمولا روی میز کار یا مطالعه قرار می‌گیرد.
  • سالنامه مدیران که بزرگترین سایز را دارد، به دلیل ساخت در ابعاد تقریبی ۲۸ x 21 الی ۳۴ x 24، فضای بیشتری برای نوشتن داشته و محبوب‌تر است. برگه های این نوع، به ابعاد برگه A4 نزدیک است.

انواع صحافی سررسید

انواع صحافی سررسید

به عملیات مرتب کردن صفحات، تا زدن آن‌ها، ته دوزی، جلد گذاری و برش ، صحافی گفته می‌شود. صحافی، با سه روش کلاسوری، ته دوخت و فنری انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها، مزیت‌ها و معایب خودشان را دارند. بسته به سلیقه و نوع استفاده‌ای که از سالنامه دارید، باید یکی از این صحافی‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، به معرفی انواع سررسید بر اساس نوع صحافی می‌پردازیم….

صحافی کلاسوری

در صورتی که فکر می‌کنید در آینده، برگه یا برگه هایی را به سررسیدتان اضافه خواهید کرد، این صحافی مناسب شما است. همچنین، این نوع مناسب افرادی است که پروژه‌ها یا کارهای زیادی برای انجام دادن در طول یک روز دارند و احساس می‌کنند برای ثبت آن‌ها، به بیش از یک الی دو صفحه نیاز دارند.
در این صحافی، صفحات پانچ شده و پس از قرار گرفتن به ترتیب تاریخ، از بین سوراخ های آن، حلقه های مخصوص کلاسور رد می‌شوند.
اگر جنس جلد خوب باشد، می‌توانید در پایان سال، برگه های جدید خریداری کرده و از آن، به عنوان دفتر یادداشت استفاده کنید.

صحافی ته دوخت

این نوع صحافی معمولا رایج‌تر است و قیمت آن، بستگی به نوع کار و زمان دوختی که برای آن صرف شده دارد. در این نوع صحافی، برگه‌ها در دسته های ۸ یا ۱۶ یا ۳۲ عددی به هم دوخته شده، و در پایان، انتهای آن‌ها به یک کاغذ که به جلد متصل می‌شود، چسبانده می‌شود.

صحافی فنری

این نوع صحافی شبیه به صحافی کلاسوری است، با این تفاوت که پس از پانچ کردن صفحات، یک فنر ضخیم از سوراخ های آن عبور می‌دهند و نمی‌توان کاغذ یا صفحه‌ای به آن اضافه کرد. از آن جایی که صفحات در صحافی فنری راحت‌تر ورق می‌خورند، قیمت آن کمی ‌بیشتر از صحافی ته دوخت است. همچنین در صورتی که از فنر دوبل استفاده شود، دوام صفحات بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال خرید هدایای سازمانی زیبا یا ست مدیریتی شیک هستید و یا برای معرفی برند یا خودتان، به دنبال هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید سالنامه را در نظر داشته باشید. این محصولات جزو اقلام بسیار پر کاربردی هستند که همه ما کمابیش به آن‌ها نیاز داریم. چه برای نوشتن جزوه کلاس، چه ثبت خاطرات و رویداد‌ها و …

گروه تولیدی آونگ صنعت زمان، با بیش از ۱۷ سال سابقه در زمینه تولید و طراحی هدایای تبلیغاتی و واردات انواع هدایا، در خدمت شما عزیزان است. با مراجعه به آدرس سایت آونگ زمان، می‌توانید با انواع محصولات و خدمات ما آشنا شوید. جهت برقراری ارتباط، لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید