loading

نکات مهم درباره قطع سررسید

همانطور که می‌دانید سررسیدها نوعی از دفترچه‌های یادداشت تاریخ‌دار هستند که می‌توان در طول سال از آن برای یادداشت وقایع مهم استفاده کرد. سررسید‌ها در انواع مختلف طراحی و تولید شده و می‌توان از آ‌ن‌ها به عنوان یک کالای تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت‌ها استفاده کرد. انواع سررسید‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلفی مانند نوع جلد، نوع صحافی، ترکیب‌ بندی صفحات سررسید و سایز و قطع سررسید دسته بندی می‌شوند.

قطع در واقع به اندازه سررسید و یا اندازه کتاب و دفتر اطلاق می‌شود. اندازه قطع سررسید با اندازه گیری استاندارد طول و عرض آن محاسبه می‌شوند. انواع سررسید، تقویم، کتاب، دفتر و …  هریک دارای  قطع‌های مخصوص می‌باشند. از آنجایی که برای اندازه‌گیری اشیا مختلف از طول و عرض استفاده می‌شود، برای اندازه گیری سررسیدها نیز واحد اندازه گیری مشخصی وجود دارد که از آن به عنوان قطع یاد می‌شود.

سررسیدها قطع‌های متنوعی دارند و در اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند.  از رایج‌ترین انواع قطع‌های سررسیده‌ها می‌توان به قطع سررسیدهای رقعی، قطع سررسیدهای وزیری، قطع سررسیدهای اروپایی، قطع رحلی و قطع جیبی اشاره کرد. اندازه قطع‌های سررسیدها تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود بلکه انواع متنوعی از آن‌ها وجود دارد.

قطع سررسید چیست؟

قطع سررسید چیست؟

همانطور که گفتیم، سررسیدها نوعی از دفترچه‌های یادداشت تاریخ‌دار هستند که می‌توان در طول سال از آن برای یادداشت وقایع مهم استفاده کرد. سررسید‌ها در انواع مختلف طراحی و تولید شده و می‌توان از آ‌ن‌ها به عنوان یک کالای تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت‌ها استفاده کرد. برای سررسیدها نیز مانند هر اشیا دیگری از واحدهای مشخصی برای اندازه گیری استفاده می‌شود.

قطع سررسید، ابعاد انواع سررسید، کاغذ، کتاب، دفتر و … را مشخص می‌کنند. قطع‌های سررسید انواع مختلفی دارند و در اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. سررسیدها با قطع‌های مختلف اغلب توسط شرکت‌های چاپ و تبلیغ برای تبلیغ یک لوگو یا شرکت طراحی شده و به عنوان هدایای تبلیغاتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

خرید تقویم رومیزی

منظور از قطع سالنامه وزیری چیست؟

منظور از قطع سالنامه وزیری چیست؟

قطع سالنامه وزیری یکی از انواع رایج سررسیدها است که اغلب توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطع وزیری یکی از انتخاب‌های رایج برای انواع سررسیدها است که اندازه و ابعاد آن در حدود ۱۷ در ۲۴ سانتی متر است. همچنین تعداد صفحات در یک فرم از سررسیدهای وزیری ۱۶ صفحه می‌باشد.

اندازه کاغذها نیز در قطع سالنامه وزیری حدود ۵۰ در ۷۰ سانتی متر است. همچنین اندازه قبل از برش سررسیدهای وزیری در حدود  ۱۷ در ۲۴.۵ سانتی متر می‌باشد و بعد از برش این اندازه نزدیک به نیم سانتی متر کمتر می‌شود. سررسیدها و سالنامه‌های قطع وزیری بیشتر برای افرادی که به صورت روزانه برنامه‌ها و جلسات خود را یادداشت می‌کنند، مناسب است. همچنین از آنجایی که سالنامه‌های وزیری ابعاد بزرگتری دارند، برای افرادی که قصد حمل روزانه آن را دارند مناسب نمی‌باشد. 

قطع وزیری در چاپ بسیاری از دفاتر، انواع کتاب‌های تاریخی و جغرافیایی، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منظور از قطع سررسید رقعی چیست؟

قطع سررسید رقعی یکی دیگر از انواع سررسیدها است که اندازه آن از قطع وزیری کوچکتر است. طول و عرض و ابعاد سررسید رقعی حدود ۱۴.۵ در ۲۱ سانتیمتر است. از آنجایی که این سررسید اندازه کوچکتری نسبت به سررسیدهای قطع وزیری دارد، حمل آن برای افراد راحتتر است. همچنین تعداد صفحات سررسید در هر فرم از قطع رقعی  ۱۶ صفحه و اندازه کاغذهای آن ۴۵ در ۶۰ سانتی متر است.

سررسیدهای قطع رقعی نیز توسط بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطع سررسید رقعی نیز توسط شرکت‌های چاپ و طراحی با لوگوهای مختلف به عنوان کالاهای تبلیغاتی تولید می‌شوند.

خرید ست مدیریتی

منظور از قطع سالنامه اروپایی  چیست؟

منظور از قطع سالنامه اروپایی  چیست؟

سررسیدها و سالنامه‌‌های اروپایی بسیار رایج هستند و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطع سالنامه‌های اروپایی در سالیان اخیر جزو پرفروش‌ترین انواع سررسیدها بوده‌اند. قطع سالنامه اروپایی با ابعاد و اندازه‌های استانداردی که دارد، بسیار خوش دست بوده و حمل آن نیز آسان است.  ابعاد و اندازه حدودی قطع  سررسید اروپایی ۱۳ در ۲۱ سانتی متر است و عرض و اندازه آن نسبت به دو قطع وزیری و رقعی  کمتر است.

این سالنامه یا سررسید به دلیل ابعاد مناسبی که دارد، توسط بسیاری از ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطع سالنامه اروپایی همچنین به عنوان هدایای تبلیغاتی از سوی یک شرکت به مشتریان ارائه می‌شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به یادداشت‌های روزانه علاقه دارید، این نوع سررسید برای شما بسیار مناسب است.

تعداد صفحات قطع سالنامه یا سررسید ارودایی در هر فرم  ۱۶ صفحه و  همچنین اندازه و ابعاد  کاغذها در حدود ۴۵ در ۶۰ سانتی متر است.  اندازه و ابعاد این قطع سالنامه قبل از برش در حدود  ۱۵ در ۲۲ سانتی متر می‌باشد و اندازه‌های بعد از برش آن ۲۱*۱۳.۵ سانتی متر است.

خرید سررسید اروپایی

قطع خشتی بزرگ و قطع خشتی کوچک چیست؟

قطع خشتی در ابعاد و سایزهای مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد. مورد مهمی که در مورد قطع سررسید خشتی وجود دارد این است که ابعاد آن مربعی شکل است. ابعاد پرکاربرد و رایج این مدل قطع، ۲۲*۲۲ سانتی متر برای قطع خشتی بزرگ و ۱۹*۱۹ سانتی متر برای قطع خشتی کوچک  می‌باشد.

لازم به ذکر است که این مدل از قطع سالنامه را شرکت‌ها و تولید‌کنندگان به شکل کلی طراحی و تولید نمی‌کنند چرا که کاغذ زیادی برای طراحی و تولید این مدل قطع مورد مصرف قرار می‌گیرد و تنها زمان‌هایی که در تعداد زیاد توسط مشتریان سفارش داده می‌شود، به صورت سفارشی تهیه می‌شود. در اینجا، منظور از انجام سفارشات به صورت اختصاصی سررسید خشتی، تیراژ ۳۰۰۰ جلد است که نتیجه‌ای مقرون به صرفه داشته باشد.

میزان تعداد صفحات موجود سررسید خشتی بزرگ در هر فرم ۱۲ صفحه است. همچنین، ابعاد و سایز کاغذ در این نوع سررسید نیز ۵۰ در۷۰ سانتی‌متر می‌باشد. سررسید خشتی بزرگ پیش از برش ابعادی معادل ۲۳ در۲۳ سانتی‌متر و پس از برش نیز ۲۲در۲۲ سانتی‌متر می‌باشد. علاوه بر این، هر فرم در سررسید خشتی کوچک نیز دارای ۱۲ صفحه می‌باشد.

قطع سالنامه پالتویی چیست؟

قطع سالنامه پالتویی چیست؟

این مدل قطع که پالتویی نام دارد، نسبت به سایر مدل قطع‌های سررسید، ابعاد و سایز کوچکتری دارد. به طور کلی، ابعاد قطع پالتویی سررسید، ۱۷در۱۰ سانتی‌متر بوده و به علت ابعاد کوچکی که دارد، به راحتی در کیف و جیب می‌تواند جای بگیرد.  اما در عین حال، به علت ابعاد کوچکی که دارد، برای افرادی که از سالنامه برای یادداشت مطالب استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی نیست. چرا که فضای کافی برای یادداشت ندارد.

این مدل سالنامه، برای شرکت‌ها و ارگان‌هایی که از بودجه کمی برخوردار بوده و قصد اهدای سررسید به عنوان هدیه به کارکنان خود در تیراژ بالا را دارند، گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. ابعاد پیش از برش سررسید سالنامه پالتویی ۱۷در۱۱سانتی‌متر بوده و و ابعاد پس از برش آن نیز ۱۶در۱۰ سانتی‌متر می‌باشد.

قطع سررسید جیبی چیست؟

همانطور که از نام قطع سررسید مشخص است، این نوع سررسید نسبت به دیگر سررسیدها ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی در جیب و کیف‌های دستی می‌توان آن‌ها را جا داد. سایز این مدل قطع ۸ در۱۶ سانتی‌متر است و به دلیل همین سایز کوچک، باید توجه داشت کاربرد کمتری نسبت به دیگر سررسیدها دارد. اغلب از این مدل قطع سررسیدها جهت یادداشت و چک کردن تاریخ و همچنین یادداشت مطالبی با ابعاد بسیار کوچک استفاده می‌شود.

میزان صفحات هر فرم در سررسیدهای خشتی بزرگ، شانزده صفحه بوده و ابعاد کاغذ این مدل نیز ۵۰ در ۳۵ سانتی‌متر است.  ابعاد پیش از برش نوع بزرگ این سررسید ۱۰ در ۱۷ سانتی‌متر و ابعاد پس از برش آن‌ها نیز ۱۶ در ۸ سانتی‌متر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید