loading

نکات مهم در انتخاب خودکار تبلیغاتی

استفاده از شگردهای مختلف تبلیغاتی برای معرفی کسب و کارهای به مشتریان و مخاطبان امروزه دامنه وسیعی دارد. ارائه هدایای تبلیغاتی یکی از موثرترین و البته پرکاربردترین این روش ها به شمار می آید. در میان هدایای تبلیغاتی، خودکار از محبوبیت بالایی برخوردار است. انتخاب خودکار تبلیغاتی با توجه به مخاطبان هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب به شما راهکارهایی را بیان می کنیم تا بهترین انتخاب را در زمان تهیه این هدیه تبلیغاتی داشته باشید.

نحوه انتخاب خودکار برای هدیه دادن

نحوه انتخاب خودکار برای هدیه دادن

استفاده از خودکار برای نت برداری و نوشتن یادداشت و نکات مهم برای بسیاری از افراد ضروری است. تقریبا کمتر کسی است که از خودکار استفاده ای نداشته باشد. از همین رو بسیاری از کسب و کارها در میان بسته های تبلیغاتی خود این محصول را نیز در نظر می گیرند. دلیل اصلی نیز همین کاربرد وسیع و بدون محدودیتی است که افراد از آن دارند. در این بین انتخاب خودکار هدیه ای مناسب بسیار اهمیت دارد. به طور مثال اگر بنا باشد هدایای تبلیغاتی در یک سمینار تخصصی که با حضور مهندسان، وکلا یا در سطح مدیریتی برگزار شود؛ طبیعتا خودکار فلزی تبلیغاتی زیبا و با طراحی خاص و کیفیت بالا در اولویت قرار دارد.

بسیاری از کسب و کارها در شرایطی که بخواهند در مراسمی ویژه و در تعداد محدود هدایای تبلیغاتی تهیه کنند این انتخاب یکی از اصلی ترین گزینه های آن ها به شمار می آید. این در حالی است که اگر بنا باشد در تیراژ بالا و در یک مراسم عمومی اقدام به اهدای هدایای تبلیغاتی کنند گزینه ای مثل خودکار پلاستیکی تبلیغاتی انتخاب مناسبی خواهد بود.

معرفی خودکارهایی که می توانند با هدف تبلیغات انتخاب شوند

در انتخاب خودکار تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • خودکار با نوک توپی

این محصول برای عامه مردم قابل استفاده است. آن را می توان در سطح متوسط تلقی کرد که برای اکثر افراد اعم از دانش آموز، دانشجو، کارمند، نویسنده، خبرنگار و… به راحتی قابل استفاده است. علاوه بر اینکه دارای دوام بالایی است.

  • خودکار نوک تیز

برای کسانی که خط زیبایی دارند این نوع بسیار محبوب است. اگرچه این محصول در مقایسه با نوع توپی کمی گرانتر است اما نوشتن با آن آسان است. در صورتی که مخاطب شما با اسناد و مدارک مهم سروکار دارد این خودکار انتخاب مناسبی است.

  • خودکارهای مدیریتی

این خودکارها از نظر ظاهری کاملا متفاوت از مدل های معمولی هستند. این را می توان از شکل و طراحی ظاهری آن نیز متوجه شد. عمدتا کسب و کارها وقتی بخواهند آن را به رده های مدیریتی هدیه بدهند از این مدل استفاده می کنند. نویسندگان، مدیران، خبرنگاران و مسئولین از جمله کسانی هستند که می توانید برای اهدای این محصول تبلیغاتی برای آن ها استفاده کنید. نکته مهم درباره این خودکارها امکان چاپ لیزری لوگو و نشان تجاری روی بدنه آن است.

  • خودکار لمسی

نوع دیگری از این کالا لمسی هستند. به آن ها قلم استایلوس نیز می گویند. این خودکارها که قم گوشی هستند برای اندروید و آیفون کاربرد دارد. هدیه ای بسیار لوکس به شمار می آید که می توانید آن را در قالب ست های مدیریتی به مخاطبان خاص برند خود اهدا کنید.

برای معرفی کسب و کار با خودکار به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب خودکار اگرچه در زمره هدایای ساده به شمار می آید اما انتخاب آن اصلا راحت نیست. همانطور که می دانید در زمان تهیه هدایای تبلیغاتی باید به کیفیت و شکل ظاهری آن به اندازه هزینه ها توجه داشته باشید. از همین رو در این مطلب مهمترین نکاتی که باید در زمان انتخاب خودکار به عنوان هدیه مورد توجه قرار دهید، اشاره می کنیم.

  • حس اولیه ای که به مخاطب منتقل می شود

شخصیت مخاطب یکی از موارد مهمی است که در زمان تهیه هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه کنید. در زمان انتخاب خودکاری که هدف تبلیغاتی پشت آن است، باید به این احساس اولیه که مخاطب در زمان دریافت خودکار به او دست می دهد توجه کنید. جنس این محصول، پیام یا شعار تبلیغاتی درج شده روی آن و بسته بندی که در آن خودکار را قرار داده اید می تواند در مجموع احساس شما را در همان لحظه اول به مخاطب منتقل کند.

  • کیفیت خودکار

نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب خودکار باید مورد توجه قرار دهید کیفیت آن است. برخی کسب و کارها با هدف کاهش هزینه ها اقدام به انتخاب خودکاری با پایین ترین کیفیت می کنند. از همین رو انتخاب مدل های معمولی و ساده را در اولویت قرار می دهند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کیفیت پایین هدایای تبلیغاتی نه تنها تاثیر مثبتی بر مخاطب ندارد، بلکه می تواند یک ضد تبلیغ نیز برای یک کسب و کار به شمار آید. از همین رو همیشه نه تنها در انتخاب خودکار، که در انتخاب سایر اقلام تبلیغاتی هیچگاه کیفیت را فدای پول نکنید. همچنین حتی در انتخاب کیفیت این کالا نیز باید شخصیت و جایگاه مخاطب خود را در نظر بگیرید. طبیعتا خودکار اهدایی به رده های مدیریتی کاملا متفاوت از خودکاری است که در امکان عمومی و به شکل کلی به مخاطبان عام اهدا می شود.

  • چاپ لوگوی کسب کار

موضوع دیگری که در زمان انتخاب خودکار با هدف تبلیغاتی دارید امکان چاپ نام یا لوگو روی آن است. برخی از خودکار ها این امکان را به شما نمی دهند. پس بهتر است در همان ابتدا از سایت های هدایای تبلغاتی بای سفارش استفاده کنید تا همچین مشکلی برایتان ایجاد نشود.

  • گریپ

علاوه بر فضای مورد نیاز جنس خودکار نیز باید به نحوی باشد که این چاپ ماندگاری بیشتری روی آن داشته باشد. پس در زمان خرید حتما به جنس آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

چرا از خودکار برای تبلیغات استفاده کنیم؟

چرا از خودکار برای تبلیغات استفاده کنیم؟

انتخاب خودکار تبلیغاتی در دنیای تبلیغات یکی از انتخاب های خوب به شمار می آید. مزیت های زیادی که این کالای ارزان قیمت و در عین حال پرکاربرد دارد، مهمترین دلایلی است که سبب شده در لیست ست ها و بسته های تبلیغاتی جزیی حذف نشدنی باشد. از مهمترین دلایلی که شما را به سمت انتخاب خودکارهای تبلیغاتی سوق می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آسان و ارزان قیمت

خودکار یکی از اقلام ارزان و کم جا و سبک برای هدایای تبلیغاتی به شمار می آید که غالب افراد نیز به آن نیاز دارند. البته انواع مختلفی دارند که کسب و کارها می توانند به تناسب محیط توزیع هدایا و مخاطبینی که بنا است این هدیه را دریافت کند یکی از انواع آن را در نظر بگیرند. در صورتی که کسب و کاری در ابتدای راه باشد و بخواهد از هدایای تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن خود استفاده کند یکی از بهترین موارد به شمار می آید. همچنین می توان از خودکار در کنار اقلام دیگر استفاده کرد و آن را به شکل ست اداری یا ست مدیریتی به مخاطبان اهدا کرد.

۲- پرکاربرد

خودکار یکی از ملزومات ضروری برای امور روزمره همه اقشار است. براساس آمار جهانی مردم جهان در سال ۱.۶ میلیارد خودکار تمام می کنند. این موضوع نشان دهنده ضرورت این کالا برای همه مردم است. دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، بسیاری از مشاغل و اصناف مختلف در طول روز گاهی ساعت ها از این ابزار استفاده می کنند. برای همین بسیاری از کسب وکارها روی این کالای ارزان قیمت و پرمصرف به عنوان یک کالای تبلیغاتی سرمایه گذاری می کنند.

کالایی مناسب برندسازی: یکی از مزیت های مهمی که می توان برای خودکار برشمرد محدود نبودن آن به زمان و مکان خاص برای استفاده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این هدیه تبلیغاتی حتی قابل تبادل در میان افراد است و این برای کسب وکارهایی که به دنبال برندسازی هستند یک مزیت محسوب می شود. برخلاف سایر اقلام تبلیغاتی که ممکن است برای افراد استفاده شخصی داشته باشد اما خودکار این محدودیت را ندارد. به طور مثال ممکن است شما خودکار هدیه که در دست دارید برای لحظاتی به دوست یا خانواده خود بدهید. حتی آن را جایی فراموش کنید و جا بگذارید. فرد بعدی که این خودکار را ببیند و از آن استفاده کند به طور غیرمستقیم تحت تاثیر تبلیغات برند قرار می گیرد.

۳- محبوب برای همه

به دلیل کاربرد زیاد و دائمی خودکار تقریبا کمتر کسی است که از داشتن و دریافت آن ناراضی باشد. مگر اینکه محصول اهدایی کیفیت پایینی داشته باشد. در غیر این صورت غالب مخاطبان حتی اگر از دریافت آن خوشحال هم نشوند دلزده هم نیستند.

۴- حمل و نقل آسان

یکی از مهمترین مزیت های خودکارهای هدیه ای حمل آسان آن و کم جاگیر بودن آن است. به راحتی می توانید آن را در کیف یا جیب خود حمل کنید بدون اینکه فضا یا وزن اضافه ای داشته باشد.

خلاصه مطالب

برای انتخاب خودکار تبلیغاتی گزینه های زیادی پیش روی شما قرار دارد که یکی از آن ها مناسب کار شما خواهد بود. با توجه به انواع و مزیت هایی که برای این کالای تبلیغاتی گفته شد، می توانید در نهایت با هزینه کرد مناسب از آن برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. در صورتی که بخواهید از این کالا برای برندسازی کسب وکار خود استفاده کنید لازم است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • انتخاب قلم مناسب: خودکاری برای تبلیغات مناسب است که در کنار ظاهر زیبا و شکیل امکان چاپ تبلیغات روی آن وجود داشته باشد. علاوه بر آن از کیفیت بالایی برای کاربرد برخوردار باشد.
  • اهدای خودکار در زمان و مکان مناسب: بسیار مهم است که می خواهید از این محصول برای برند سازی در چه زمانی استفاده کنید. در حین برگزاری یک کنفرانس و همایش یا به صورت عمده در میان دانش آموزان و دانشجویان؟ اهدای این محصول در هر شکل و قالبی نیازمند زمان بندی درستی است تا مخاطب بتواند پیام تبلیغاتی شما را به درستی دریافت کند.
  • استفاده از رنگ های مختلف: یکی از مهمترین مواردی که در تهیه خودکارهای هدیه ای باید در نظر بگیرید، استفاده از معجزه رنگ ها است. سعی کنید این هدیه تبلیغی را در رنگ های جذاب و با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها برای جامعه مخاطبین خود انتخاب کنید. رنگ ها می توانند تبلیغاتی که شما در قالب خودکار به مخاطب خود القا می کنید به درستی منتقل شود. علاوه بر اینکه استفاده از رنگ ها برند شما را در ذهن مخاطب به شکل خاص و ویژه تری حک می کند.
  • جوهر با کیفیت: از خودکارهایی استفاده کنید که استفاده از آن راحت و جوهر روانی دارد.  این کالا اگر کیفیت پایینی داشته باشد و نتواند نیاز مخاطب را رفع کند قطعا ماندگاری زیادی ندارد و روانه سطل زباله می شود. از همین رو در حین انتخاب به کیفیت جوهر و کاربرد آن بسیار دقت کنید.
  • چاپ کسب و کار و اطلاعات لازم: وقتی قرار است از خودکار به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده کنید باید با نهایت ظرافت و دقت برند خود را در دسترس مخاطب قرار دهید. نام و نشان تجاری و اطلاعات تماس یکی از این موارد است. که در صورت نیاز مخاطب به خدمات یا محصولات شما به راحتی بتوانند از روی اطلاعات روی خودکار شما را پیدا کنند.
  • خاص بودن: یکی از نکات مهم دیگر خاص بودن آن از نظر شکل ظاهری یا کیفیت و حتی نحوه بسته بندی و اهدای آن به مخاطب است. خاص بودن به معنای تکراری نبودن آن و ویژه بودن آن است. خودکاری که شبیه همه مدل های روزانه فرد باشد طبیعتا به یادماندنی هم نخواهد بود.
  • کیفیت بالا: خودکاری با کیفیت  است که زمان تمام شدن آن برای مصرف کننده کاربرد دارد. از کیفیت جوهر و نوشتن آن کم نمی شود و می توان در هر زمان و مکانی به راحتی از آن استفاده کرد. در بسیاری از موارد حتما دیده اید که این محصول تبلیغاتی با کمترین استفاده کارکرد خود را از دست می دهند و خراب می شوند. کیفیت پایین بسیاری از خودکارهای تبلیغاتی عملا باعث هدررفت هزینه و انرژی می شود که صرف تهیه آن شده است.

نکته پایانی اینکه برای انتخاب خودکار و سایر اقلام تبلیغاتی مناسب لازم است از شرکت های تبلیغاتی اقدام به خرید و ثبت سفارش کنید که بهترین کیفیت و طراحی را در تولید و چاپ مدنظر قرار دهند. شرکت آونگ صنعت زمان با برند تجاری آونگ زمان از شرکت های باسابقه در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی در کشور است. شما می توانید برای تهیه انواع اقلام تبلیغاتی در کنار مشاوره از طراحان شرکت اقدام به ثبت سفارش به صورت آنلاین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت آونگ زمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید