loading

مهم ترین نکات برای نگهداری از پاوربانک

استفاده از پاور بانک برای اکثر افرادی که امروزه بخش زیادی از کارشان با تلفن همراه گره خورده، امری اجتناب ناپذیر است. نگهداری از پاوربانک نیز همچون بسیاری از لوازم دیگر نیازمند رعایت اصولی برای افزایش طول عمر و بهبود عملکرد است. در این مطلب مناسب ترین اقدامات را برای نگهداری از پاوربانک مطالعه می کنید.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دما و رطوبت شدید

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از پاوربانک ممانعت از قرارگیری پاوربانک در مجاورت گرما و رطوبت است. قرارگیری پاوربانک در محیط مرطوب باعث نفوذ آب به دستگاه شده و به مرور زمان باعث خرابی پاوربانک می شود. گرمای هوا نیز بر عملکرد پاوربانک ها تاثیر منفی داشته و عمر آن را کوتاه می کند.

نگهداری از پاوربانک در آب و هوای مختلف

نگهداری از پاوربانک در آب و هوای مختلف

یکی از نکاتی که باید در نگهداری از پاوربانک لحاظ کنید این است که از پاوربانک در محیط های مختلف آن را از معرض رطوبت، ضربه و… حفاظت کنید. زیر باران یا در هوای گرم  در مجاورت نور خورشید نباید از پاوربانک استفاده کنید. رعایت این نکات کوچک افزایش طول عمر پاور بانک را افزایش می دهد.

اجتناب از تماس با آب

تماس هر دستگاه الکترونیکی با آب قطعا آسیب به دستگاه را به همراه دارد. پاوربانک نیز از این موضوع مستثنی نیست. از همین رو از قرارگیری پاوربانک در محیط عاری از رطوبت، هوای بارانی، سطوح خیس و… اطمینان حاصل کنید. برای اینکار می توانید از محافظ های ضدآب برای پاور بانک خود استفاده کنید. همچنین در زمان هایی که نیازی به دستگاه ندارید آن را در کوله یا روی میز کار خود جایی که خطری دستگاه را تهدید نمی کند قرار دهید.

نگهداری از پاوربانک در برابر ضربه

نگهداری از پاوربانک در برابر ضربه

یکی از مسائلی که می تواند سلامت پاوربانک را تهدید کند ضربه های ناگهانی و شدید است. اگر پاوربانک با ضربه شدید یا پرتاب مواجه شود می تواند منجر به شکستن یا از کار افتادن دستگاه شود. اگرچه پوشش های محافظ تا حد زیادی می تواند فشار این ضربات را کم کند اما شما باید این مراقبت ها را درنظر بگیرید تا طول عمر دستگاه کاهش پیدا نکند.

استفاده دائم از پاوربانک

استفاده دائم از پاوربانک

یکی از نکاتی که افزایش طول عمر پاوربانک را به همراه دارد استفاده مداوم است دستگاه است. اگر شما به طور روزانه از آن استفاده کنید باطری پاوربامک سالم می ماند. در صورت عدم استفاده از پاوربانک برای مدت طولانی، عمر باطری آن کاهش پیدا می کند. درصورتی که می خواهید برای مدتی از پاوربانک استفاده کنید، حتما باطری آن را با شارژ کردن گوشی یا تبلت تخلیه کنید.

استفاده از شارژر اصلی پاوربانک

استفاده از شارژر اصلی پاوربانک

یکی از نکات مهمی که باید در نگهداری از پاوربانک باید به آن توجه کنید استفاده از شارژر اصلی پاوربانک است. حتما توجه کنید که از شارژرهای دیگر برای شارژ کردن دستگاه استفاده نکنید. این موضوع می تواند عمر باطری پاوربانک شما را کاهش دهد. علاوه بر آن ممکن است اختلالاتی در پاوربانک ایجاد کند. 

اگر شارژر پاوربانک شما خراب شد اقدام به خرید هر شارژری نکنید و حتما اقدام به خرید شارژر جایگزین اصل  و مناسب دستگاه خود کنید. رعایت این نکته بر طول عمر دستگاه نقش مستقیم دارد.

اطمینان از شارژ کامل پاوربانک

اطمینان از شارژ کامل پاوربانک

زمانی که پاوربانک را برای شارژ به برق وصل کرده اید، همزمان اقدام به شارژ کردن گوشی و تبلت با پاوربانک نکنید. این کار باعث داغ شدن پاوربانک می شود و همین گرما عمر باطری پاوربانک را کاهش می دهد. از همین رو تا زمان کامل شدن شارژ پاوربانک صبر کنید. پس از آن برای استفاده از آن اقدام کنید.

سازگاری پاوربانک با دستگاه

سازگاری پاوربانک با دستگاه

یکی از راه های نگهداری از پاوربانک دقت در نوع انتخاب پاوربانک مناسب برای گوشی یا تبلت است. با توجه به ظرفیت باطری گوشی ها یا تبلت ها لازم است پاوربانکی با ظرفیت مناسب انتخاب شود. به طور مثال باطری تبلت ها به نسبت گوشی های ساده نیازمند آمپر بیشتری است از همین رو پاوربانکی که با آن قصد شارژ کردن تبلت را داریم باید ظرفیتی بیشتر داشته باشد.

شناخت گوشی یا تبلت و خرید پاوربانک متناسب با دستگاه موضوعی است که از قبل باید درباره آن مطالعه کنید.

نگهداری از پاوربانک هنگام تمیز کردن

نگهداری از پاوربانک هنگام تمیز کردن

تمیز کردن و نگهداری از پاوربانک یکی از اصولی است که به افزایش عمر دستگاه کمک می کند. تمیز نکردن پاوربانک باعث عمیق شدن نفوذ ذرات گرد و غبار  آلودگی به پاوربانک شده، و همین امر به مرور زمان باعث کاهش کارایی و عملکرد پاوربانک می شود. نکته مهمی که در نگهداری از پاوربانک باید در نظرداشته باشید، اینکه به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید چرا که آسیب جدی به پاوربانک وارد می کند.

ظرفیت پاوربانک

ظرفیت پاوربانک

پاوربانک ها واحدی به نام میلی آمپر ساعت دارند که نشان می دهد شاخص راهی برای دتبه بندی پاوربانک ها به شمار می آید. هر چه این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده توان پاوربانک در شارژ کردن تعداد دفعات بیشتر گوشی شما است.

در صورتی که ظرفیت پاوربانک ظرفیت کمی داشته باشد سرعت شارژ گوشی بسیار کاهش پیدا می کند و این می تواند برای گوشی آسیب به همراه داشته باشد.

خریدن پاوربانک با کیفیت

خریدن پاوربانک با کیفیت

در خرید پاوربانک در نظر داشته باشید که در کنار مناسب بودن قیمت باید به کیفیت آن نیز اهمیت بدهید. در صورتی که فقط هزینه را در نظر بگیرید این فرصت برای سودجویان فراهم می شود تا به جای ارائه محصول با کیفیت و متناسب با بودجه شما، محصول بی کیفیتی به شما بدهند.

نکاتی که در کنار هزینه خرید پاوربانک باید مورد توجه قرار دهید عبارتست از:

  • کیفیت ساخت پاور بانک
  • کیفیت باطری
  • نوع و تعداد اتصالات
  • لوازم جانبی
  • مقاومت و محافظت در برابر شوک
  • تسهیل در حمل و نقل
  • نوع باطری

نکته دیگری که در زمان خرید پاوربانک باید به آن توجه کنید این است که پاوربانک انتخابی شما توانایی شارژ یک دستگاه را دارد، یا قابلیت شارژ همزمان چند گوشی را نیز دارد.

خرید پاوربانک تبلیغاتی

با توجه به اینکه طی سال های اخیر برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه پاوربانک کرده اند. از همین رو می توان گفت تا حدی انتخاب مشتریان را سخت کرده است. با این وجود راه هایی برای انتخاب بهترین گزینه برای افراد وجود دارد.

یکی از هدایایی که این روها افراد یا بسیاری از شرکت ها و سازمان ها به دیگران می دهند، اهدای پاوربانک تبلیغاتی است. امروزه شرکت های تبلیغاتی زیادی این کار را آسان کرده اند. گروه تولیدی آونگ با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه طراحی و تولید اقلام تبلیغاتی می تواند انتخاب مناسبی برای خرید پاوربانک تبلیغاتی با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت باشد.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در شرکت تبلیغاتی آونگ زمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید