loading

اهمیت چاپ هدایای تبلیغاتی در برند سازی

هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از ابزار مهم برندسازی برای کسب و کار به شمار می آید از همین رو باید توجه ویژه ای به “اهمیت چاپ هدایای تبلیغاتی” به عنوان سفیر هر برندی شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت “اهمیت چاپ هدایای تبلیغاتی در برند سازی” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

چرا هدایای تبلیغاتی مهم است؟

فرقی ندارد شما از ست مدیریتی به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می کنید، یا تابلوهای نفیس و هدایای لوکس. مهم این است که شما در مسیر برندسازی توجه خود را به مشتریان و مخاطبان نشان دهید و به آن ها این پیام را منتقل کنید که ارتباط با آن ها برای شما ارزشمند است. این پیام از نظر روانشناسی تاثیر زیادی بر جامعه هدف دارد از همین رو کسب و کارها سعی می کنند برای فراموش نشدن و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب در هر موقعیتی برند خود را به آن ها یادآوری کنند. گاهی با یک خودکار تبلیغاتی معمولی و گاهی با هدایا و تخفیفات ویژه مشتریان وفادار. هر کدام از این هدایا به نوبه خود برای مخاطب احساسات مطلوبی به همراه دارد. و در بلند مدت یک برند را نه تنها در ذهن او ماندگار می کند، بلکه رفته رفته مشتریان وفادار را به بازاریابانی غیرمستقیم برای یک برند تبدیل می کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ۸۰ درصد درآمد یک کسب و کار تنها از ۲۰ درصد مشتریان است، با این آمار می توانید جدی تر به این مساله نگاه کنید.

چرا هدایای تبلیغاتی مهم است؟

_________________________________________________________________

حتما بخوانید: چرا برندها باید کمپین تبلیغاتی برگزار کنند؟

_________________________________________________________________

تاثیر محصولات و هدایای تبلیغاتی بر بازار هدف

همه کسب و کارها به خوبی می دانند که در این دوره و زمانه که مسیرهای اطلاعاتی و ارتباطی برای مخاطبان بسیار افزایش یافته، غفلت از تبلیغات آن ها را از میدان رقابت دور می کند. از همین رو از تکنیک ها و استراتژی های متنوع تبلیغاتی برای شناخته شدن بیشتر و افزایش فروش استفاده می کنند. انواع هدایای تبلیغاتی از هدایای الکترونیکی گرفته تا ساده ترین اقلام تاثیر زیادی بر مخاطب و مشتری دارد، کافی است محصول درست و مناسبی با کیفیت بالا انتخاب کنید. از مهمترین تاثیرات این هدایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاطره انگیز بودن و احساس مطلوب برای مشتری
  • احساس دیده شدن و خاص بودن به مشتری
  • دوام و ماندگاری بالا در هدایای با کیفیت
  • تبلیغاتی اقتصادی و مقرون به صرفه
  • تبدیل مشتریان معمولی و مخاطبان به مشتریان وفادار
  • بازاریابی غیر مستقیم برای کسب و کارها
  • کاربردی و مفید برای کاربران

تاثیر محصولات و هدایای تبلیغاتی بر بازار هدف

نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ و جذب مشتری

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند خود را در میدان رقابت با سایر رقبا حفظ کند و رفته رفته از آن ها پیشی بگیرد، نیاز به استفاده از روش های مختلفی برای افزایش جذب مشتری دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از نقش و تاثیر هدایای تبلیغاتی می باشد. اینکه یک برند با بودجه کم از اقلامی مانند پرچم تبلیغاتی در محیط اداری کارکنان خود استفاده کند و یا با بودجه ای بیشتر به دایره وسیعی از مخاطبان خود کالای تبلیغاتی هدیه بدهد، کاملا سلیقه ای و تابع تصمیمات تیم تبلیغات برند است.

به هر میزان که شرایط یک برند اجازه دهد می توانند از این روش برای جذب بیشتر مخاطب و مشتری استفاده کنند. بهرحال هدایای تبلیغاتی نقش خود را در زمینه برندسازی در کسب و کاری با هر ابعادی ایفا می کند.

از مهمترین نقش هایی که هدیه تبلیغاتی برای برندسازی به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ و جذب مشتری

احساس ارزشمند بودن به مشتری: یکی از مهمترین پیوندهایی که می توان با مخاطب و مشتری از طریق هدیه تبلیغاتی ایجاد کرد، احساس ارزشمند و خاص بودن است. این احساس نقش موثری در وفاداری مشتریان دارد.

ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب: در دورانی که انسان ها در معرض بمباران تبلیغات انواع محصولات هستند، اینکه یک برند بتواند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کند، اهمیت زیادی دارد. در واقع این هدف دست نیافتنی می تواند با برنامه ریزی و انتقال احساس ارزشمند بودن به مخاطب به راحتی دست یافتنی شود.

جلب اعتماد مشتری: وقتی از محصولات خود به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنید، در واقع فرصت برقراری ارتباط و آزمودن محصولات یک برند را برای مشتری فراهم می کنید. این موضوع در جلب اعتماد مخاطب و مشتری بسیار تاثیرگذار است.

بازاریابی غیرمستقیم: یکی از تاثیرات بسیار مهم و ارزشمند هدایای تبلیغاتی، بازاریابی غیر مستقیم کسب و کار از طریق این هدایا و افرادی است که آن را دریافت کرده اند.

تبلیغاتی مقرون به صرفه: اهدای هدایای تبلیغاتی یکی از روش های موثر است که شما می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر از روش های تبلیغاتی پر هزینه به نتیجه ای مطلوب در جلب توجه و نظر مخاطب و مشتری برسید.

ایجاد احساس رضایت در مشتریان: از دیگر تاثیرات مثبت هدایای تبلیغاتی بر مخاطب می توان احساس رضایت را مورد توجه قرار داد که رفته رفته او را به سمت وفاداری به برند و نیز تبلیغات آن پیش می برد.

_________________________________________________________________

حتما بخوانید: تاثیر سررسید در برندسازی

_________________________________________________________________

دلایل مهم چاپ هدایای تبلیغاتی در برندسازی

مهمترین دلایلی که باعث می شود هر کسب و کاری از هدیه های تبلیغاتی مختلفی برای مخاطبان خود استفاده کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهترین روش جذب مخاطب و مشتری در رویدادهای مهم مانند برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس ها: بهترین اجتماعاتی که می تواند نظر مخاطب را به شما جلب کند و شما حتی با یک سررسید و سالنامه ساده هم می توانید، خود را نشان دهید. این رویدادها فرصت خوبی است برای کسب و کارها که خودی نشان دهند و از نزدیک خود را به مخاطب عرضه کنند.

آگاهی بخشی به مخاطب و افزایش فروش: از دیگر دلایلی که استفاده از هدایای تبلیغاتی را توجیه پذیر می کند، آگاه شدن مخاطب از فعالیت های یک کسب و کار است. شما میتوانید با اهدای اقلام تبلیغاتی مرتبط با زمینه کاری خود، نظر او را به فعالیت های برند خود جلب کنید.

تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار: زمانی که شما از انواع کالاهای تبلیغاتی مانند ساعت تبلیغاتی یا هرکالای دیگری برای مخاطبان خود استفاده می کنید، این پیام را به مخاطب خود می رسانید که برای شما ارزشمند و خاص هستند و در پیامی غیرمستقیم آن ها را ناآگاهانه به سمت برند خود جذب می کنید. این مرحله از تبلیغات مهمترین و البته سخت ترین مرحله است. اما اگر هدیه تبلیغاتی مناسب و با کیفیتی را انتخاب کنید، رسیدن به این هدف دست یافتنی می شود.

دلایل مهم چاپ هدایای تبلیغاتی در برندسازی

نتیجه گیری

با تمام توضیحاتی که درباره اهمیت و نقش هدیه های تبلیغاتی در برندسازی و دیده شدن کسب و کارها دارند، دیگر به خوبی می دانید که نمی توانید نسبت به آن بی توجه باشید. البته این نکته را فراموش نکنید که نتیجه مطلوب تنها زمانی حاصل می شود که انتخاب درستی برای هدیه تبلیغاتی داشته باشید. برای این منظور می توانید از مشاوره های تخصصی و حرفه ای کارشناسان با تجربه شرکت آونگ زمان استفاده کنید. این شرکت با بیش از دو دهه سابقه حرفه ای در طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی دارد که این سطح از تجربه و فعالیت حرفه ای می تواند دستاوردهای مثبتی برای هر کسب وکاری به همراه داشته باشد.

 

سوالات متداول 

۱- مهمترین نقش هدایای تبلیغاتی در بازاریابی و برندینگ چیست؟
ایجاد احساس رضایت در مشتریان، تبلیغاتی مقرون به صرفه، بازاریابی غیر مستقیم، جلب اعتماد مشتری، ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب و احساس ارزشمند بودن به مشتری.

۲- دلایل مهم چاپ هدایای تبلیغاتی چیست؟
تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار
آگاهی بخشی به مخاطب و افزایش فروش
بهترین روش جذب مخاطب و مشتری

۳- تاثیر هدیه تبلیغاتی بر مخاطی چیست؟
خاطره انگیز بودن و احساس مطلوب برای مشتری
احساس دیده شدن و خاص بودن به مشتری
دوام و ماندگاری بالا در هدایای با کیفیت
تبلیغاتی اقتصادی و مقرون به صرفه
تبدیل مشتریان معمولی و مخاطبان به مشتریان وفادار
بازاریابی غیر مستقیم برای کسب و کارها
کاربردی و مفید برای کاربران

دیدگاهتان را بنویسید