loading

راهنمای خرید هدایای سازمانی

شرکت‌ها و سازمان‌ها، به ویژه در صنعت خدمات حرفه‌ای، همواره به دنبال استراتژی‌های جدیدی برای به دست آوردن وفاداری بیشتر و حفظ روابط طولانی مدت و عمیق با مشتریان و همچنین کارمندان هستند. یکی از موفق ترین راه‌ها برای ایجاد نتایج عالی، اعطای هدایای سازمانی است. هدیه سازمانی کالایی است که توسط سازمان به کارکنان، مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی، موسسات خیریه یا فروشندگان اعطا می‌شود. این امر در ابراز سپاسگزاری به نفع سازمان کمک می‌کند و بعلاوه به عنوان یک حسن نیت محسوب می‌شود. هدایای شگفت‌انگیز شرکت‌ها همچنین نشان می‌دهد که شرکت به روابط خود با مشتریان و کارکنان اهمیت می‌دهد و به دنبال برقراری یک رابطه‌ی پایدارِ بلند مدت است. در بسیاری از شرکت‌های سراسر جهان، فرهنگ هدیه‌ی شرکت‌ها برقرار شده است و هدیه بخش مهمی از حفظ روابط تجاری خوب می‌باشد. در اینجا به بررسی هدایای سازمانی و فواید آنها می‌پردازیم.

مزایای هدایای سازمانی

مزایای هدایای سازمانی چیست

۱. باعث افزایش فروش می‌شود

هنگامی که مشتری هدیه دریافت کند، برند شما را به خاطر خواهد سپرد و به احتمال زیاد هزینه‌ی بیشتری را برای خدمات شرکت شما پرداخت خواهد کرد. در نتیجه، فروش و همچنین آگاهی از برند افزایش می‌یابد و خدمات شما با ارزش بالایی درک می‌شود.

۲. روابط شرکت با شرکت را ایجاد می‌کند

اگر هدیه‌ی مفیدی تهیه کنید که بتواند در محیط اداری بسیار مناسب باشد، مشتریان مرتباً از آن استفاده می‌کنند. اگر این هدیه کارهای روزمره را آسان کند، مردم شرکت را به یاد خواهند آورد و ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و آتی یک مزیت شگفت‌انگیزی خواهد بود.

۳. موقعیت شرکت یا سازمان را به عنوان رهبر حفظ می‌کند

مجموعه هدایای تجاری شرکت برند شما را در ذهن مشتریان به یاد ماندنی می‌کند. آنها همیشه به شما فکر می‌کنند وقتی به خدمات شما نیاز دارند و این راهی هوشمندانه برای تشکر از مشتریان به خاطر حمایتشان از شما است.

۴. تصویر برند را بهبود می‌بخشد

عمل اعطای یک هدیه‌ی سفارشی با حسن نیت همراه است. مشتریانی که هدیه سازمانی منحصر به فرد شما را دریافت می‌کنند تصور مثبتی از شرکت شما خواهند داشت. در نتیجه، تصویر برند خود را در بین مشتریان به طرز چشمگیری بهبود می‌دهید.

۵. برای شرکت یا سازمان مشتریان بیشتری ایجاد می‌کند

اگر لوگوی خود را روی هر هدیه‌ی سازمانی قرار دهید، بهره‌ی کسب و کار خود را افزایش می‌دهید. همچنین می‌توانید یک کارت ویزیت را در داخل هدیه قرار دهید زیرا مشتریان بیشتر پذیرای شرکت‌هایی هستند که به آنها هدیه می‌دهند.

۶. وفاداری مشتری را حفظ می‌کند

هدایای سازمانی باعث ایجاد وفاداری مشتری می‌شوند. از آنجا که آنها از هدیه بسیار خوشحال می‌شوند، به احتمال زیاد خدمات شما را دوباره درخواست می‌کنند. به خاطر هدیه‌ای که به مشتریان داده‌اید، آنها تصور می‌کنند که برای شما مهم هستند، بنابراین احساس مثبت آنها نسبت به برند شما بیشتر می‌شود.

۷. مثبت‌اندیشی را در زمان‌های سخت تقویت می‌کند

از آنجا که جهان با یک بیماری و بحران سلامتی جدی روبرو است، اعطای هدیه سازمانیِ سفارشی راهی عالی برای تقویت مثبت‌اندیشی است. مشتریان با دریافت هدایا خوشحال خواهند شد!

۸. به بهبود روحیه‌ی کارمندان کمک می‌کند

کارفرمایان باید توجه داشته باشند که هدیه سازمانی فقط مختص مشتریان و شرکا نیست، بلکه کارمندان نیز با دریافت هدیه سازمانی حس وفاداری، مثبت‌اندیشی و روحیه‌ و انرژی بیشتری برای کار پیدا می‌کنند.

آیا هدایای سازمانی موثر هستند؟

تاثیر هدایای سازمانی

هدیه سازمانی مناسب، به ویژه به کارکنان، مشتریان احتمالی و فعلی، می‌تواند یک نتیجه مثبت مادام‌العمر برای تجارت شما داشته باشد. فرهنگ هدایای سازمانی به عنوان ابزاری مهم برای ارتقاء سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و کارآفرینانه در نظر گرفته می‌شود. همچنین در حفظ و رشد یک اتحاد استراتژیک سودمند است. بزرگترین هدف هر کسب و کار این است که مشتریان بیشتری را جذب کرده و با استفاده از موثرترین ابزار بازاریابی موجود، جمعیتی وسیع‌تر را در بر گیرد. یک هدیه سازمانی و استراتژی تبلیغاتی مناسب با به رسمیت شناختن کارکنان فعلی و مشتریان بالقوه به ایجاد مشتریان آینده کمک می‌کند و در عین حال مراجعه‌کنندگان و مشتریان جدیدی را ایجاد می‌کند.

بهترین هدایای سازمانی چه چیزهایی هستند؟

بهترین هدایای سازمانی

پنج هدیه سازمانی مقرون به صرفه وجود دارد که باید هنگام انتخاب محصولات تبلیغاتی برای کمپین‌های بازاریابی مورد توجه قرار گیرد. این هدایای تبلیغاتی سازمانی عبارتند از جاکلیدی‌ تبلیغاتی، سررسیده تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، کلاه‌ تبلیغاتی و پیراهن‌ تبلیغاتی هستند.

۱. جاکلیدی‌ تبلیغاتی

جاکلیدی‌ تبلیغاتی گزینه‌های تبلیغاتی کم هزینه، ماندگار و کارآمدی برای تبلیغ برند شما هستند. در اقتصاد امروزِ بازاریابی سریع و ارتقاء کسب و کار، این جاکلیدی‌ها همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مقرون به صرفه برای تبلیغ کنندگان هستند که می‌خواهند جذابیت برند خود را گسترش دهند. جاکلیدهای تبلیغاتی که به طور سفارشی روی لوگوی برند شما نقش بسته‌اند می‌توانند پیام تبلیغاتی شما را در همه جا منتقل کنند.

۲. سررسید تبلیغاتی

سررسیدهای تبلیغاتی یا تقویم‌های رومیزی برای حمل برند، لوگو یا پیام شما ایده‌آل هستند و هدایای خوبی برای هرگونه رویداد تبلیغاتی شرکت مانند نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا سمینارها هستند زیرا می‌توان آنها را به مردم اعطا کرد. تبلیغات شرکت شما، جزئیات صفحات وب و شماره تماس را می‌توان به راحتی بر روی سررسیدها حک کرد، بنابراین برند شرکت برای مشتریان فعلی به وضوح قابل مشاهده است و هر زمانی که مشتریان به سررسید نگاه کنند به یاد شرکت یا سازمان شما می‌افتند. سررسیدهای تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه هستند.

۳. خودکار تبلیغاتی

همه عاشق خودکار رایگان هستند و با ارائه‌ی خودکار به مشتریان که حاوی نام شرکت، لوگو یا پیام شما است می‌توانید مطمئن باشید که مشتریان برند شما را به وضوح در ذهن خود به یاد خواهند آورد. خودکار تبلیغاتی روشی آسان، کارآمد و مقرون به صرفه برای ارتقاء شرکت شما هستند و هدایای خوبی برای کارکنان و مشتریان می‌باشند.

۴. کلاه‌ تبلیغاتی

کلاه‌های تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی، هدایای عالی شرکت هستند که مقرون به صرفه و در عین حال مفید می‌باشند. تبلیغ برند شما از طریق استفاده از کلاه‌های تبلیغاتی به عنوان یک استراتژی بازاریابی ارتقاء برند بسیار محبوب شده است. کلاه‌های تبلیغاتی بیشتر در رویدادهای شرکتی در فضای باز یا نمایشگاه‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که می‌توان آنها را به راحتی به صورت عمده به عنوان هدیه بین مردم توزیع کرد.

۵. پیراهن‌ تبلیغاتی

پیراهن‌های چاپی سفارشی مقرون به صرفه هستند و فضای بیشتری را برای برند ارائه می‌دهند. برای نمایشی چشمگیر و ماندگار از شرکت شما در رویدادهای شرکتی مانند نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری، ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از پیراهن‌های تبلیغاتی بسیار مفید است. پیراهن‌های تبلیغاتی در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ ها و طرح‌ها موجود هستند که می‌توانند به راحتی با توجه به نیاز شما شخصی‌سازی شوند.

نکات مهم در انتخاب هدایای سازمانی مناسب

انتخاب هدایای سازمانی

۱. به بودجه پایبند باشید

با هدایای سازمانی خود درست مانند سایر سرمایه گذاری‌ها رفتار کنید. در ابتدا یک بودجه‌ را در نظر بگیرید تا برنامه‌ریزی کنید که هنگام هدیه دادن به مشتریان چقدر می‌توانید به طور موثر هزینه کنید. اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها واقعاً بودجه‌ای ندارند و در بیشتر مواقع نمی‌توانند بازده سرمایه‌گذاری هدایای خود را اندازه‌گیری کنند.

۲. زیاده‌روی نکنید، پیام مناسب را ارسال کنید

خیلی زیاد هزینه نکنید وقتی کار ساده‌تری می‌تواند به همان اندازه سودمند باشد. هدایا به منظور نشان دادن قدردانی شما از رابطه‌ی شخصی با مشتریان، مراجعه‌کنندگان و کارکنان است. نباید به ازای رابطه‌ی شغلی آنها با شما باشد.

۳. چیز مفیدی هدیه بدهید

هدیه‌ای بدهید که بتوان هر روز از آن استفاده کرد، مشکلی را حل کند و زندگی را آسانتر کند. بهترین هدایا آنهایی هستند که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، زندگی را آسان می‌کنند و مشکل را حل می‌کنند. مثلاً خودکار و ست مدیریتی هدیه‌ای بسیار پرکاربرد برای کارمندان و برخی مشاغل می‌باشد. نیازی به گفتن نیست که حتماً مطمئن شوید هدیه‌ی شما مفید است. هدیه‌ای که می‌توان روزانه از آن استفاده کرد ارزش بیشتری نسبت به تجربه‌ی یک باره دارد.

۴. شخصی‌سازی کنید

مردم تمایل دارند با شرکت‌هایی که به آنها اعتماد دارند و به آنها اهمیت می‌دهند تجارت کنند. سعی کنید هدیه‌ی خود را شخصاً بدهید، با یک یادداشت شخصی توضیح دهید که چرا این هدیه را انتخاب کرده‌اید و چرا فکر می‌کنید برای طرف مقابل مناسب است. چنین کار ساده‌ای به شدت قدرتمند است. مردم دوست دارند با شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که به آنها اعتماد دارند و به آنها اهمیت می‌دهند تجارت کنند. این تلاش ویژه نشان می‌دهد که چقدر به آنها اهمیت می‌دهید.

۵. عاقلانه انتخاب کنید، متفکر باشید

وقتی با مشتریان، مراجعه‌کنندگان و کارکنان خود صحبت می‌کنید، از ترجیحات و اولویت‌های آنها مطلع شوید و آنها را یادداشت کنید. بسیاری از ما هدایایی دریافت کرده‌ایم که هیچوقت از آنها استفاده نکرده‌ایم. اجازه ندهید مال شما نیز یکی از آنها باشد، پس هدیه سازمانی را عاقلانه انتخاب کنید و هنگام انتخاب هدیه سازمانیِ بعدی خود خلاق باشید.

۶. زمانبندی را خاص کنید

بهترین هدیه زمانی است که انتظارش را نداریم. بسیاری از مشاغل در پایان سال تصمیم می‌گیرند که هدیه اصلی خود را به مشتریان و کارکنان ارائه دهند.

۷. مسئولیت‌پذیر باشید، هیچ قانونی را زیر پا نگذارید

قبل از هدیه دادن، بهتر است سیاست هدایای شرکتی مشتریان خود را بررسی کنید. از محدودیت‌های قانونی هدایای شرکتی در صنعت خود یا صنعت مشتری خود مطلع باشید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و دولتی سیاستی برای جلوگیری از رفتارهای غیراخلاقی هنگام تعویض هدایا در نظر گرفته‌اند. امروزه، ضروری است که مشاغل سیاست‌های هدیه سازمانی را اتخاذ کنند که هم به اعطای هدیه و هم دریافت آن بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید