loading

هدایای نمایشگاهی

هدایای نمایشگاهی و لزوم استفاده از آن

هدایای نمایشگاهی مجموعه ای از هدایای تبلیغاتی است که در اکثر نمایشگاه ها به افراد حضور نمایشگاه هنگام بازدید غرفه داده می‌شود. این غرفه‌ها هر کدام دارای فعالیت متفاوتی هستند که برای جلب توجه مراجعین هدیه کوچکی در نظر می‌گیرند. اکثر اوقات هدیه نمایشگاه با موضوع محصول همخوانی دارد و در عین حال ارزان قیمت است. در حقیقت هدف اصلی هدایای نمایشگاهی تبلیغ است. مراجعه کننده بدون این که متوجه آن شود، با دریافت هدیه نام و فعالیت غرفه در ذهنش باقی می‌ماند.

برخی هدیه‌ها قابل طراحی شدن اند؛ مانند خودکار پلاستیکی، خرید سالنامه و یا ماگ تبلیغاتی که با هک شدن نام برند روی آن توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر شما هم به دنبال یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی هستید و دوست دارید به هر نحوی نام برند در ذهن مخاطب نقش ببندد، در این مطلب همراه ما باشید.

چرا هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی؟

چرا هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی؟

هدیه تبلیغاتی به عنوان یک روش بازاریابی ایده‌آل برای اکثر کسب و کارهاست. چراکه خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن تمام مخاطبین نمایشگاه ایجاد می‌کند. افراد زیادی به نمایشگاه مراجعه می‌کنند که ممکن است تمام آنها از شما هیچ خریدی نداشته باشند. اما با دریافت هدیه نام تجاری شما بیشتر شناخته می‌شود و در ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

به همین دلیل هدیه نمایشگاهی از نظر خیلی‌ها یک روش حرفه‌ای برای تبلیغات است.

معرفی چند نمونه هدایای نمایشگاهی با بازدهی بالا

انتخاب مناسب‌ترین هدیه برای نمایشگاه خیلی سخت به نظر می‌رسد؛ مخصوصا این روزها که تنوع هدیه در موضوع تبلیغات بسیار زیاد است. اما هر شرکتی دوست دارد هدیه خاص خودش با قیمت مناسب و کاربردهای تهیه کند. به عنوان مثال، خرید سالنامه یک انتخاب قیمت مناسبی است. در حالی که مراجعین تمام روزهای سال را با نام شرکت سپری می‌کنند و با هر بار نگاه کردن به آن نام شرکت در ذهنشان حضور پررنگی خواهد داشت. در ادامه با چند نمونه از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای انتخاب هدیه تبلیغاتی آشنا می شوید:

۱.خودکار پلاستیکی یا فلزی تبلیغاتی

خودکار فلزی یکی از رایج‌ترین و جذاب‌ترین هدایای نمایشگاهی است که در نمایشگاه ها و رویدادهای مهم بسیار استفاده می شود. این محصول به راحتی داخل جیب یا کیف قرار می‌گیرد و در هر لحظه که مخاطب به خودکار نیاز داشته باشد در دسترس اوست.

۲. دفترچه حکاکی شده

این مدل هدیه جلب توجه زیادی در ذهن مخاطب می‌کند و به عنوان هدایای خاص شناخته شده است که مخاطب می تواند برای استفاده‌های متفاوتی از دفتر بهره مند شود.

۳. ماگ تبلیغاتی یک ابزار معنا دار

ماگ تبلیغاتی یک ابزار معنا دار

ماگ تبلیغاتی یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند برای شناساندن کسب و کار به مخاطبین است. این ایده برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب است و باعث افزایش آگاهی مخاطبین زیادی نسبت به کسب و کار می شود/ همچنین با حکاکی کردن نام برند یا لوگو روی لیوان سرامیکی علاقه مندی خاصی نسبت به کسب و کار در دل مخاطب ایجاد می‌شود.

۴. جاکلیدی شیک

جاکلیدی شیک

جاکلیدی تبلیغاتی شیک تبلیغاتی برای استفاده از کلیدهای مختلف خانه و ماشین مناسب است و به عنوان یک ایده‌ای که همیشه در دسترس مخاطب قرار دارد شناخته می‌شود.

بهترین ویژگی‌های هدایای نمایشگاهی چه چیزی است؟

بهترین ویژگی‌های هدایای نمایشگاهی چه چیزی است؟

نمایشگاه یک فضای بسیار مهم برای ایجاد رابطه بین مخاطبین و راه اندازی یک محصول جدید است که اکثرا غرفه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر و مفیدتر از هدایای نمایشگاهی استفاده می‌کنند. در ادامه با بهترین ویژگی‌های هدایای مخصوص نمایشگاه آشنا می‌شوید:

به خاطر ماندن نام برند:

هدایا می‌توانند نام برند شما را در ذهن مخاطب برجسته کند و مشتریان در آینده کسب و کارم نام تجاری شما را به یاد می‌آورند. البته اگر هدایا جزء هدایای کاربردی و با کیفیت باشد؛ طوری که همیشه در دست مخاطب قرار گیرد.

اثبات ارزش برند:

اثبات ارزش برند

ارائه کادو در نمایشگاه اهمیت فعالیت و نامه برند شما را مشخص می‌کند و باعث می‌شود در یک نگاه ارزش برند به مخاطبین ثابت شود. البته انتخاب نوع هدیه روی این موضوع بسیار تاثیر گذارد. به عنوان مثال، انتخاب یک هدیه سازگار با محیط زیست مانند بطری‌های آب باعث اهمیت دادن فعالیت شما نسبت به محیط زیست می شود و به مخاطب خود نشان داده می‌شود چقدر این موضوع شرکت ارزشمند است.

دستیابی سریع‌تر به هدف:

یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود برندها و شرکت‌های مختلف از هدیه نمایشگاهی استفاده کنند، رسیدن سریع‌تر به هدف است. مخصوصاً زمانی که در انتخاب نوع هدیه خلاقیت وجود داشته باشد. انتخاب یک هدیه متفاوت و خاص موضوع و برند شما نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز می‌شود و در نمایشگاه منحصر به فرد جلوه می‌دهید. این کار حتی موجب پیشی گرفتن از رقبا خواهد شد.

جلب توجه قرار گرفتن در میان دیگر غرفه ها:

جلب توجه قرار گرفتن در میان دیگر غرفه ها

یکی دیگر از ویژگی های مهم هدیه جلب توجه کردن در میان غرفه های دیگر است. ارائه هدیه باعث افزایش نمایش بستری می شود و یک کلید برای راهگشایی مخاطبین به داخل غرفه در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با یک هدیه ویژه جایگاه خود را در نمایشگاه به گونه‌ای سازماندهی کنید که در نگاه مخاطبین چشم نواز به نظر برسد و برای دیدن آنها را به غرفه دعوت کنید.

نکات مهم در برای انتخاب هدایای نمایشگاهی مناسب

نکات مهم در برای انتخاب هدایای نمایشگاهی مناسب

· اولین نکته ای که باید در انتخاب هدیه در نظر داشته باشید تطابق دادن گروه سنی مخاطبان با کالای انتخابی است. در انتخاب کالا حتماً به رده سنی مخاطبان و مشتریان خود توجه ویژه داشته باشید.

  • سعی کنید از هدایایی استفاده نمایید که از نظر بانوان جلب توجه کنند. چرا که خانم‌ها مشکل پسندند و براحتی نظرشان جلب نمی شود.
  • ذوق جوانان نسبت به دیگر مخاطبین بیشتر است. پس هدیه ای مناسب روحیه جوانان تهیه نمایید. به عنوان مثال، استفاده از ماگ تبلیغاتی، هندزفری و …
  • هرچقدر در انتخاب هدیه خلاقیت بیشتری به خرج دهید، میزان علاقه مندی مخاطبین نسبت به محصول شما بیشتر می شود.
  • سعی کنید هدیه را متناسب با زمینه فعالیت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در صنعت پزشکی فعال هستید می‎توانید از جعبه ابزار پزشکی به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.
  • لازم نیست هدیه گرانبها باشد، هدیه های کاربردی بهترین انتخاب برای حضور در نمایشگاه است.
  • به نیازهای مخاطبین دقت و نسبت به آن‌ها نوع هدایا را انتخاب نمایید.
  • پرداخت هزینه بابت هدایا باعث می شود حس دیگران نسبت به شما خیلی خوب شود و اسم شرکت در ذهن دیداری آنها نقش می بندد.
  • برای ثبت سفارش هدایا برآورد کنید، دایر کردن غرفه چه تعداد محصول نیاز است.
  • به تعداد مناسب سفارش دهید. چرا که شما نمی‌خواهید در کنار محصولات خود هدایا را هم بچینید و فردا را پر کنید طوری که محصول خود به دیگر به چشم مخاطب دیده نشود
  • هیچ هدیه ای را انتخاب نکنید که حجم زیادی از مردم به سمت غرفه شما هجوم آورند در این شکل هدف تبلیغاتی شما کاملا از دست می رود.
  • مشتریان اصلی خود را فراموش نکنید برای اینکه افراد جدیدی جذب کنید جلب توجه مشتریان موجود را در نظر بگیرید تا آنها وسیله برای تبلیغ شما باشد و نسبت به شما وفادار شود بنابراین هدایای خود را برای آنها هم در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

هدیه نمایشگاهی یک ایده بسیار فوق‌العاده برای جذب مخاطبان است که با ایجاد نیروی محرک و انگیزشی مخاطب را برای دیدن غرفه و محصولات فرا می خواند. این هدیه می تواند هیجان انگیز و منحصر به فرد باشد و به گونه ای هدف اجرای شرکت شما را به مخاطب القا کند. بنابراین سعی خود را در انتخاب منحصر به فرد و متفاوت انجام دهید تا از این روش تبلیغ به درآمدزایی و جذب مخاطب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید