loading

چگونه یک طراحی فولدر تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم؟

در دنیای امروزی که تبلیغات یک امر مهم برای هر کسب و کار محسوب می‌شود، طراحی فولدر تبلیغاتی مناسب و جذاب از اهمیت بالایی برخوردار است. یک پوشه تبلیغاتی با طراحی درست و مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید پیامی قوی و جذاب را به مشتریانتان منتقل کنید و نهایتاً باعث افزایش فروش شما شود و یک طراحی خوب نیازمند آن است که به نکات مهم در طراحی آن دقت شود. در این مقاله در واقع یک نوع راهنما است که کمک می‌کند چگونه یک طراحی فولدر تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم؟در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فولدر تبلیغاتی چیست؟

فولدر تبلیغاتی چیست؟

فولدر تبلیغاتی، به عبارت ساده، یک پوشه تبلیغاتی است که برای نگهداری و منتقل کردن کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و موارد دیگر طراحی شده است و با توجه به اهداف مختلف، به شکل‌های مختلفی طراحی می شود.

برخی فولدرها فقط برای تبلیغات و نمایش نام تجاری طراحی می شوند، در صورتی که برخی فولدرها با هدف معرفی شرکت یا موسسه تولیدی، لوگوی آن‌ها و دیگر جزئیاتی را که مرتبط با شرکت هستند، را شامل می شوند. از طریق این روش، شرکت می‌تواند با ارائه پوشه تبلیغاتی، نام‌اش را در ذهن مشتریان خود ثبت کند.

طراحی و استفاده از لوگو، آدرس، و سایر اجزای تبلیغاتی در فولدرها یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی است که بر روی کسب و کارهای امروزی تأثیر بسزایی داشته است و می‌توان از آن‌ها در نمایشگاه‌ها، رویدادهای تبلیغاتی و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده کرد.

حتما بخوانید ⇐ ۱۰ نکته مهم و طلایی در طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی

از فولدر برای انجام چه کارهایی استفاده می‌ شود؟

پس از آشنایی با فولدر، می‌خواهیم کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم. فولدرها برای کاربردهای مختلفی طراحی می‌شوند و در ادامه چند کاربرد اصلی آن را با هم بررسی خواهیم کرد:

از فولدر برای انجام چه کارهایی استفاده می‌ شود؟

نگهداری اطلاعات

اولین کاربرد فولدر، نگهداری از اطلاعات است. شرکت‌ها برای نگهداری از اطلاعات خود، پوشه‌های مختلفی را چاپ می‌کنند که معمولا از کاغذهای ساده و بدون طرح استفاده می‌شود و هدف طراحی آنها فقط نگهداری از اطلاعات بوده و در دسترس دیگران قرار نمی‌گیرند.

تبلیغات

تبلیغات یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربردهای فولدر است. استفاده از فولدر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای به نمایش گذاشتن نام تجاری و لوگوی خصوصی شرکت باشد. از فولدرهای تبلیغاتی معمولا در نمایشگاه‌ها، جلسات، کنفرانس‌ها و … به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی استفاده می‌‌شود و حاوی کاتالوگ‌ها و بروشورهایی می‌باشد که جهت ارائه ویژگی‌های یک محصول طراحی شده‌اند.

دسته‌بندی مطالب

یکی دیگر از کاربردهای فولدر، دسته‌بندی مطالب است. موسسات تولیدی برای دسته‌بندی و جداسازی اطلاعات، پوشه‌هایی را چاپ می‌کنند که نیز معمولا از کاغذهای ساده و بدون طرح استفاده می‌شود.

چرا طراحی فولدر تبلیغاتی؟

طراحی فولدر تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک وسیله کارآمد برای جذب مشتریان جدید و اطلاع‌رسانی درباره محصولات یا خدمات شما به مشتریان فعلی استفاده شود. با طراحی یک پوشه تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای، شما می‌توانید بازدید‌کنندگان را به آگاهی از برند یا محصول خود برسانید و برای آنها جذابیت ایجاد کنید. در این فولدر می‌توانید عکس‌های واضح و با کیفیتی از محصولات یا خدمات خود بگذارید و مزیت‌های برندتان را با استفاده از متن‌های جذاب تاکید کنید. به طور کلی، طراحی پوشه تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند تا برند و محصولات خود را به صورت بهتری ارائه دهید و فروش بیشتری داشته باشید

چرا طراحی فولدر تبلیغاتی؟

نکات انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی

در فرایند طراحی فولدرهای تبلیغاتی در وهله اول سلیقه و صنف کاری شما در اولویت است اما در این میان نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن می‌توانید یک فولدر کارآمد و جذاب را برای مشتریان خود طراحی کنید. در زیر به چندین مورد از این نکات اشاره کردیم

استفاده از تصاویر در فولدرها

استفاده از تصاویر در فولدرهای تبلیغاتی تا حد زیادی منسوخ شده است و به جای آن، از طراحی های ساده و مینیمال استفاده می شود. در این سبک طراحی، از اشکال هندسی و خطوط برای اضافه کردن لوگو یا شعار تبلیغاتی استفاده می شود. اگر نیاز به اضافه کردن تصاویر دارید، سعی کنید تعداد آنها را حداقل کنید.

نکات انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی

متن در فولدرها

در قسمت رویی فولدر، از متن های کوتاه و تاثیرگذار استفاده کنید و روی شعار تبلیغاتی خود مانور دهید. در قسمت داخلی فولدر نیز، از اطلاعات مهم مجموعه خود مانند آدرس، آدرس وب سایت و شماره تلفن استفاده کنید. در هر صورت، سادگی در طراحی متن و عدم پر کردن قسمت های فولدر با تصاویر، مزیت رقابتی شما خواهد بود.

رنگ مناسب فولدر تبلیغاتی

در انتخاب رنگ های پوشه تبلیغاتی، می توانید از رنگ سازمانی خود استفاده کنید و یا از رنگ های ساختگی و خاص استفاده کنید. بهتر است از ۲ رنگ برای فولدرتان استفاده کنید تا ذهن مخاطب را مخشوش نکنید و روی هدف اصلی خود متمرکز کنید.

حتما بخوانید ⇐ زینک چاپ چیست؟

نکات مهم در تایپوگرافی فولدر تبلیغاتی

نکات مهم در تایپوگرافی فولدر تبلیغاتی

تایپوگرافی همواره یکی از مهمترین عناصر طراحی این گونه محصولات محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر تایپوگرافی‌های جسورانه‌تر در طراحی‌ها بوده‌ایم. این روند را می‌توان در طراحی‌های پوشه تبلیغاتی که دارای فونت‌های بزرگ و پررنگ، حروف‌نویسی منحصربه‌فرد و روش‌های خلاقانه متن هستند، مشاهده کرد.

یکی دیگر از عملکردهای تایپوگرافی حول محور زیبایی شناسی می چرخد. ما بیشتر به سمت ‌های جذاب بصری کشیده می‌شود که برای چشم به راحتی قابل تشخیص و درک باشند. در مقابل، اگر طرحی شلوغ، گیج کننده باشد و باعث شود چشمانمان فشار بیاوریم، به سمت دیگری می رویم. بنابراین، این به نفع ما و مشتریانمان است که یاد بگیرند چگونه از تایپوگرافی به طور موثر در طراحی فولدر تبلیغاتی استفاده کنیم.

انتخاب جنس فولدر تبلیغاتی

انتخاب متریال مناسب برای پوشه تبلیغاتی شما امری بسیار مهم است. تبلیغاتی از جنس‌های مختلفی تشکیل می‌شوند برخی از آنها ممکن است از کاغذ چرم ، پوشه دکمه دار تبلیغاتی و یا برخی از مواد پلاستیکی ساخته شود.
اگر متریال مد نظر برای پوشه تبلیغاتی، کاغذ باشد باید در عین حال سفت و محکم و در عین حال انعطاف پذیر باشد. استفاده از کاغذهای شل و ول که به راحتی پاره می‌شوند، تصور نامناسبی از شرکت شما به مخاطبان ارائه می‌دهد و به شرکت شما صدمه می‌زند.
برخی از فولدرهای تبلیغاتی با استفاده از چرم ساخته می‌شوند و ظاهری شیک و رسمی به آن می‌بخشد. شما می‌توانید از این نوع پوشه تبلیغاتی برای کسب و کارهای رسمی خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ بندی فولدرهای تبلیغاتی

انتخاب رنگ بندی فولدرهای تبلیغاتی

بسته به نوع محصول یا خدماتی که تبلیغات برای آنها صورت می‌گیرد، می‌توانید از رنگ‌بندی‌های مختلفی برای فولدر تبلیغاتی استفاده کنید. این رنگ‌ها باید با محصول یا خدمات مرتبط باشند و باید جذابیت کافی برای جذب نظر مخاطبان داشته باشند. به عنوان مثال:

  • برای محصولات گرم، مثل قهوه و شکلات، از رنگ قهوه‌ای و قرمز استفاده کنید.
  • برای محصولات سرد، مثل یخچال و ماشین‌هایی که سردکننده دارند، از رنگ آبی و سبز استفاده کنید.
  • برای محصولات بهداشتی، مثل محصولات پوستی و شامپوها، از رنگ سبز و نارنجی استفاده کنید.
  • برای محصولات خوراکی، مثل مکمل های ویتامینی و غذایی، از رنگ سبز و زرد استفاده کنید.
  • برای محصولات خدماتی، مثل رستوران ها و فروشگاه ها، می توانید بهترین راه راه حل مطابق با سلیقه و شناخت مخاطبین خود بیابید.

به طور کلی، رنگ‌بندی پوشه تبلیغاتی باید مناسب با محصول یا خدمات مرتبط باشد و در عین حال با توجه به روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آنها بر مخاطب انتخاب شود.

چاپ و سفارش طراحی فولدر تبلیغاتی | آونگ زمان

پوشه تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک ابزار با اهمیت برای تبلیغات و بازاریابی در نظر گرفته شود. این فولدر می‌تواند به عنوان یک بروشور تبلیغاتی برای محصول یا خدمات شما عمل کند و اطلاعات مربوط به برند، محصول یا خدمات، قابلیت‌ها، قیمت و نحوه استفاده را به صورت زیبا و مفهومی برای مخاطبان ارائه دهد.

برای سفارش طراحی و چاپ فولدرهای تبلیغاتی متناسب با کسب و کار شما می‌توانید با مجموعه آونگ زمان در ارتباط باشید. افزایش برندسازی و شناخت برند، افزایش فروش و جذب مشتری جدید، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و بهبود روابط با مراجعین به دلیل ارائه یک طراحی زیبا و حرفه‌ای از مزایای تبلیغات در فولدر تبلیغاتی است می‌توانید با سفارش از آونگ زمان به این مزیت‌ها دست یابید.

نتیجه گیری

همانطور که در طی این مقاله به صورت مفصل به آن پرداختیم، فولدرهای تبلیغاتی که با دقت طراحی و چاپ می‌شوند می توانند تاثیر چشمگیری بر مخاطبان داشته باشند. مجموعه آونگ زمان می تواند با بررسی کسب و کار شما و نیازهای شما بهترین طراحی را برای فولدر تبلیغاتی شما انجام دهد. شما می‌توانید این پوشه‌های تبلیغاتی را در کنار دیگر هدایای تبلیغاتی در کنفرانس‌ها و نمایشگاه و شرکت خود به مخاطبان ارائه کنید و به حرفه ای تر شدن کسب و کار خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید