loading

۷ عامل برجسته شدن برند شما در بین رقبا

امروزه با رقابت بالا در بین شرکت ها در بازار، دانستن روش برجسته شدن برند در بین رقبا دشوار است. اما اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید و به نتایج خوبی دست یابید، ضروری است که استراتژی های خوبی برای این امر ارائه دهید و بدانید که چگونه باعث برجسته شدن برند در بین رقبای خود شوید.

با یافتن جایگزین هایی برای متمایز کردن شرکت خود از رقبا، می توانید رضایت مشتریان را جلب کنید، استراتژی های تجاری خوبی را تنظیم کنید و سودآوری را به حداکثر برسانید. در اینجا ما راه های بسیار خوبی برای برجسته شدن و به دست آوردن نتایج گویا داریم. در ادامه با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: نگهداری از پاوربانک


 

برند سازی چگونه به فروش بیشتر کمک می کند؟

برند سازی چگونه به فروش بیشتر کمک می کند؟

داشتن یک برند قوی بهترین راه برای متمایز کردن شرکت شما از تمام رقبای شماست. بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک هنوز برند را به طراحی مرتبط می کنند.

برندسازی تاثیر بسیار زیادی بر سود شما دارد. با یک نام تجاری قوی، محصولات و خدمات شما می توانند اولین انتخاب مشتریان شما برای خریدشان باشد.

چرا باید برند سازی کنم؟

زیرا برند:

  1. نام تجاری شناخت را بهبود می بخشد.
  2. یک برند به شما مزیت رقابتی می دهد.
  3. باعث ایجاد وفاداری در مشتری می شود.
  4. برندسازی به شما اعتبار می دهد.
  5. برندسازی مشتریان هدف را جذب می کند.
  6. باعث برجسته شدن برند در بین رقبا می شود.

چرا باید سعی کنم برند من بیشتر دیده شود؟

آگاهی از برند و شناخت برند به این معنی است که وقتی مردم در مورد دسته بندی محصولات یا خدماتی که می فروشید فکر می کنند، برند شما در اولویت قرار دارد. آنها لوگو یا شعار شما را تشخیص می دهند و با شما ارتباط برقرار می کنند.

آگاهی از برند اولین قدم ضروری قبل از ایجاد وفاداری به برند است. از این گذشته، مشتریان تا زمانی که برند شما را نشناسند، نمی توانند آن را دوست داشته باشند.

به عنوان مثال به تفاوت بین کوکاکولا و مارک دیگری از نوشابه فکر کنید. هیچ کس تی شرتی نپوشیده است که نشان دهنده عشق او به نوشابه دیگری باشد! مطمئناً، مردم آن را می خرند. معمولاً به این دلیل که ارزان ترین گزینه است.

با ارزش ترین برندها معمولاً قابل تشخیص هستند. نایک با ارزش ترین برند پوشاک است. اپل در بخش فناوری مصرف کننده برنده شد و بله، کوکاکولا در مواد غذایی و نوشیدنی برتر است.

برای بهره‌مندی از آگاهی از برند، نیازی به رسیدن به سطح این غول‌ها ندارید، اما چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در روشی که این شرکت‌ها برندهای خود را ساخته‌اند، الگوبرداری کنید.


بیشتر بخوانید: چاپ عکس روی لیوان


 

عوامل برجسته شدن برند در بین رقبا

عوامل برجسته شدن برند در بین رقبا

عوامل بسیار زیادی باعث برجسته شدن برند شما خواهند شد. از ویژگی های خود برند شما گرفته تا تلاش هایتان برای دیده شدن آن. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از این عوامل است.

اصیل بودن برند

اصالت برند این است که چگونه مصرف کننده یک برند را به عنوان وفادار به خودش درک می کند.

اصالت برند با انگیزه های مراقبت و مسئولیت پذیری ایجاد می شود. مصرف کنندگان این تضمین را می خواهند که یک برند سعی نمی کند چیزی باشد که نیست.

اصالت برند درک شده دارای چهار عنصر اصلی است:

تداوم: یک برند به خودش وفادار است

اعتبار: برای مصرف کنندگان آن صادق است.

صداقت: با مراقبت و مسئولیت پذیری ایجاد می شود.

نمادگرایی: از مصرف کنندگان حمایت کنید تا با خودشان صادق باشند.

صادق بودن با مخاطب

منظور من از صادق بودن این است که در مورد آنچه انجام می‌دهید، برای چه کسی و چرا آن را انجام می‌دهید، شفاف باشید.  این یکی از عوامل موثر جهت برجسته شدن برند در بین رقبا است.

صداقت نتیجه فرهنگ سازمان شماست. اعتماد پایه و اساس یک رابطه است و صداقت اولین شرط اعتماد است.

شرکت هایی که اطلاعات را از افراد خود پنهان می کنند، به احتمال زیاد اطلاعات و تخصص ارزشمندی را از خریداران خودداری می کنند. شفافیت درونی منجر به شفافیت بیرونی می شود.

ارتباطات صادقانه با شفافیت داخلی شروع می شود و به هر رابطه ای که شرکت شما با کارمندان، شرکا، مشتریان بالقوه و مشتریان دارد گسترش می یابد.


بیشتر بخوانید: اهمیت هدایای تبلیغاتی


همدلی با مخاطب

“مردم آنچه شما گفتید را فراموش می کنند، مردم کارهای شما را فراموش می کنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کردید را فراموش نمی کنند.”

همین امر را می توان در مورد بازاریابی نیز گفت. باید با همدلی شروع شود. اگر مخاطبان خود را نمی شناسید، چگونه می توانید با آنها تعامل داشته باشید؟ با آنها رابطه برقرار کنید؟

بازاریابی همدلی مؤثر، برندها را مجبور می‌کند تا فراتر از جنبه‌های عملی و به احساسات نگاه کنند. این راهی است برای جذب مستقیم مخاطبان با راه رفتن در کفش آنها، برانگیختن یک واکنش عاطفی که آگاهی را افزایش می دهد و با اهداف کسب و کار شما مرتبط می شود.

انجام این کار به خریداران کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند و وقتی این ارتباط برقرار شد، می تواند به طور ناخودآگاه بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد.

عینی بودن

یک عامل بسیار مهم جهت برجسته شدن برند در بین رقبا عینی بودن است.

برند بزرگترین دارایی یک شرکت است. بنابراین، باید به طور مستمر از آن مراقبت شود تا اطمینان حاصل شود که قابل مشاهده و درک صحیح توسط مصرف کنندگان است.

تمرکز بر بهبود دیده شدن برند و افزایش آگاهی از برند در میان گروه هدف نه تنها موقعیت بازار را تقویت می کند، بلکه در بلندمدت بر عملکرد شرکت نیز تاثیر مثبتی دارد.

بخشی از فرآیند ایجاد آگاهی از برند، دیده شدن برند است. باید به عنوان فرکانسی در نظر گرفته شود که در آن مخاطبان هدف می توانند برند را در کانال های بازاریابی مختلف ببینند.

امروزه، زمانی که زندگی بسیاری از ما تا حد زیادی به دنیای دیجیتال رفته است، این امر به ویژه مهم است.

ثبات قدم

حفظ ثبات برند نتایج قابل اعتمادی تولید می کند و می تواند به شکل گیری پایه ای محکم برای استراتژی های بازاریابی شما کمک کند.

ثبات برند به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که روشی که شرکت خود را ارائه می دهید – و آنچه که نشان می دهد – در تمام کانال های بازاریابی شما یکسان باقی می ماند و تصویر و پیامی را که مشتریان و مشتریان بالقوه می بینند یکسان است.

پس برای برجسته شدن برند در بین رقبا باید ثبات قدم داشته باشید.

جسارت داشتن

برندی که جسور است این توانایی را دارد که بر اساس تجربه ای که ایجاد می کند، اجناس خود را بفروشد. چگونه؟ با برنامه ریزی دقیق و استراتژیک که چشم پوشی نمی کند، کارکنان متعهد، رهبران جسور، و ارزش ها و فرهنگ داخلی قوی.

برند یک لوگو نیست. هر کسی می‌تواند یک لوگو طراحی کند، اما این که چه کاری با آن لوگو انجام می‌دهند و چگونه آن را تعریف می‌کنند، تفاوت ایجاد می‌کند و یک برند ایجاد می‌کند.

اگر کارکنانی از کارمندان دارید که به برند اعتقادی ندارند، احتمالاً نام تجاری شما دوام نخواهد آورد یا خیلی دورتر خواهد رفت. داشتن رهبران جسور و ارزش ها و فرهنگ قوی نیز برای بقا ضروری است.

برای داشتن یک برند جسورانه، باید پایه و اساس داشته باشید. در اینجا چند چیز دیگر وجود دارد که یک برند را جسور می کند و باعث برجسته شدن برند در بین رقبا شما می شود:

  • ارتباط شفاف و منسجم
  • رهبری موثر
  • فرهنگ و ارزش های درونی
  • داستان این برند
  • شناخت مخاطب هدف خود
  • به استانداردهای برند خود پایبند باشید
  • کار بر روی یک شبکه ارجاع
  • یک برنامه بازاریابی استراتژیک
  • ارتباط و تعامل پاسخگو با مشتری
  • برند خود را از رقبای خود متمایز کنید
  • داشتن فرآیندهای سازمانی (و پیروی از آنها)

 

ریبرندینگ

ریبرندینگ

تغییر نام تجاری فرآیند تغییر تصویر سازمانی یک سازمان است. این یک استراتژی بازار برای دادن یک نام، نماد یا تغییر در طراحی جدید برای یک برند از قبل تثبیت شده است. ایده پشت برندسازی مجدد، ایجاد هویتی متفاوت برای یک برند، از رقبای آن، در بازار است.

دلایل مختلفی وجود دارد که یک شرکت به سمت تغییر نام تجاری برود. یکی از عوامل مهم ارتباط با مشتریان است. تغییر نام تجاری برای تجارت خوب است، اما در عین حال ممکن است خطرآفرین باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که مصرف کنندگان برند جدید را دوست نداشته باشند.

چیدمان متفاوت محصول

شاید از خود بپرسید چیدمان محصولات چگونه می تواند باعث برجسته شدن برند در بین رقبا شما شود؟

قرار دادن محصول شکلی از تبلیغات است که در آن کالاها و خدمات برند در محصولی که مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد، نمایش داده می شود.

قرار دادن محصول در حال تبدیل شدن به یک راه مهم برای برندها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به روش های ظریف است. کسب‌وکارها از قرار دادن محصول برای افزایش فروش، آگاهی از برند و جلب مشتری استفاده می‌کنند.

خلاقیت و نوآوری

رویکردهای زیادی برای تبلیغات وجود دارد، اما آنهایی که برجسته هستند که مملو از اصالت و نوآوری هستند. چیزی که یک شرکت را از شرکت دیگر متمایز می کند توانایی آن در سازگاری با یک بازار دائما در حال تغییر است که پر از رقبا و مصرف کنندگان بی شماری با سلیقه ها و خواسته های متفاوت است.

در نتیجه بازاریابی خلاقانه و نوآورانه یکی از روش‌های مدرن و تاکتیک‌های متمایز شرکت‌ها برای دستیابی به مزیت رقابتی و حفظ مزیت بازار برای تضمین طول عمر است.

ساده بودن دسترسی

آیا چیزی آزاردهنده تر از تلاش برای برقراری ارتباط با یک برند و عدم توانایی وجود دارد؟ شما وب سایت آنها را برای یافتن آدرس ایمیل یا شماره تلفن جستجو می کنید تا با دست خالی ظاهر شوند.

این عدم دسترسی و شفافیت به سرعت منجر به بی اعتمادی در مصرف کنندگان خواهد شد. به هر حال، اگر آنها نمی توانند برای پاسخ دادن به یک سوال ساده پیش خرید به شما تکیه کنند، چرا باید اعتماد کنند که شما به عنوان یک مشتری تمام عیار به علایق آنها رسیدگی می کنید؟

مطمئن باشید که دسترسی ساده مشتریان به شما، سبب برجسته شدن برند در بین رقبا شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید