loading

پروموتر کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پروموتر به شخص یا گروهی از افراد گفته‌می‌شود که برای پیشرفت کسب و کار گرد هم می‌آیند و فعالیت‌های تحقیقاتی کالا را انجام می‌دهند.  این دسته از افراد مشتریان را تشویق می‌کنند تا از محصولات برند استفاده نمایند و موظف هستند ویژگی‌های بارز محصولات و برند مورد نظر را به گوش آن ها برسانند.

یکی از فعالیت های مؤثر پروموترها این است که از هدایای تبلیغاتی برای افزایش فروش و شهرت برند استفاده می‌کنند. در واقع محصولات تبلیغاتی با نام و ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند طراحی می‌شود و در ایام خاص در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد.

امروزه شرکت‌های مختلف برای ارتقای جایگاه شان از افراد تبلیغ کننده کالا بسیار استفاده می‌کند و برای تأثیرگذار بودن این موضوع به‌دنبال یک پروموتر حرفه‌ای و کار بلد هستند؛ پروموتری که به‌خوبی روند تبلیغاتی را بداند و از راهکارهای مؤثر برای فروش بیشتر استفاده کند.


بیشتر بخوانید: نگهداری از پاوربانک


 

پروموتر کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پروموتر کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر کسب و کار تازه راه انداختید یا خیلی وقت شرکتی دارید باید با ویژگی‌های پروموتر یا همان تبلیغ کننده کالا آشنایی کامل داشته‌باشید. پروموتر شخصی است که در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می‌کند و با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است. او باید بتواند به‌خوبی با این چالش‌ها روبه‌رو شود و با تمام فراز و نشیب‌های آن مخاطبین را برای خرید محصولات جذب کند.

 برخلاف تصور خیلی‌ها فعالیت این دسته از افراد بسیار حیاتی است، زیرا همیشه روی خوش و لبخند خود را نشان مخاطبین می دهند تا افراد هنگام مشاهده محصولات و خدمات نظرشان جلب شود. همچنین نسبت به روش‌های تبلیغاتی آگاهی کامل دارند و قدرت فوق العاده برای بزرگ‌نمایی برندها از خود نشان می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌های شخص تبلیغ کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     درآمد مناسب
  •     صبور و خوش‌اخلاق
  •     مهارت کافی در برقراری ارتباط
  •     عمل‌گرا
  •     پر انرژی
  •     ریسک‌پذیر
  •     مسئولیت‌پذیر
  •     تسلط کامل در بیان و گفتار
  •     توانایی عالی در متقاعدسازی

دانش اصول فروش و P4

آگاهی از اصول فروش به بهترین نحوه کمک می‌کند کسب و کار خود را به مشتریان هدف معرفی کنید و در بازار رقابت به جایگاهی ویژه برسید، زیرا هر کسب و کاری بدون فروش دوام چندانی نمی‌آورد و خیلی زود از بازار خارج می‌شود. اصول فروش به مجموعه نکاتی تعلق می‌گیرد که کمک می‌کند محصول خود را با دید بهتری به مشتریان معرفی کنید و به فروش بالاتری دست یابید. هرچه محصول شما کیفیت فوق العاده ای داشته‌باشد، اما نتوانید مشتریان را برای خرید ترغیب کنید بدون شک با شکست مواجه خواهید شد.

آمیخته بازاریابی که با نام اختصاری P4 شناخته می‌شود پایه انواع کسب و کارهاست که شامل محصول، قیمت، مکان و تبلیغات می‌شود و بر این چهار اصل تمرکز دارد. این آمیخته بازاریابی توسط پروفسور نیل اچ بردن تعریف شده است تا مدیران کسب و کار در یک چارچوب بتوانند بازاریابی خود را پیش ببرند.

آگاهی از محصول

محصول به‌عنوان اولین آمیخته بازاریابی شناخته می‌شود و به کالایی که توسط کسب و کار در حال فروش است اشاره دارد. محصول تولید شده باید حداقل سطح عملکرد خود را نشان دهد. در غیر این صورت انجام اقدامات بازاریابی برای معرفی محصول فایده‌ای نخواهد داشت. هرکدام از کالاها با هدف و خدمتی تولید می‌شوند. در صورتی که محصول تولیدی شرایط لازم برای استفاده را نداشته‌باشد بقیه مراحل فایده‌ای ندارد و در فرایند فروش به هدف نخواهید رسید.

آگاهی از قیمت محصول

قیمت بیان کننده ارزش محصول را نشان‌می‌دهد که می‌تواند متغیر باشد و با توجه به عواملی همچون عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید، هدف ارائه، توانایی بازار برای پرداخت مشخص می‌شود. البته عوامل مختلف به‌طور مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت گذاری محصولات تاثیرگذارند که گاهی اوقات براساس متمایز کردن تصویر محصول نیز تعریف می‌شود.

معمولاً بسیاری از کسب و کارها به‌صورت توصیفی عملیات قیمت گذاری را انجام می‌دهند، اما مسئله مهم این است که جزئیات نباید فراموش شود. جزئیات شامل اقدامات مختلفی است که برای محصول انجام ‌می‌شود و خدماتی است که بابت معرفی آن در نظر گرفته شده است. در موارد زیر برخی استراتژی‌هایی که هنگام قیمت گذاری در نظر گرفته می‌شوند آشنا می‌شوید:

  • موقعیت برند در بازار
  • مقایسه محصول شما نسبت به دیگر برندها
  • توجیه مشتریان برای خرج پول و این که از خرید کالا چه سودی می‌برند.
  • ارائه تخفیف‌ها برای افزایش درصد فروش
  • در نظر گرفتن گزینه‌های اعتباری
  • روش‌های پرداختی
  • خدمات رایگان جهت تشویق مشتریان

بیشتر بخوانید: چاپ عکس روی لیوان


 

آگاهی از مکان عرضه محصول

آگاهی از مکان عرضه محصول

انتخاب مکان مناسب برای فروش به شرایط شما بستگی دارد، اما امروزه با وجود فضایی اینترنت حضور در آن مورد اهمیت واقع شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند شرایط فوق العاده فروش اینترنتی را انکار کند. بنابراین اگر هنوز از کسب و کار خود را آنلاین نکرده‌اید حتماً این‌کار را انجام دهید و حتی امروز برای انجام این‌کار دیر است.

نکته! هر کسب و کاری برای جلب رضایت مخاطبین باید شرایط ویژه برای خرید مهیا سازد و تمام تلاش خود را برای آسان کردن خرید انجام دهد.

توانایی ترویج محصول

 به مجموعه اقداماتی که برای شناساندن محصول و خدمات به مخاطبین انجام‌ می‌شود ترویج محصول به‌حساب می‌آید. این روش شامل مجموعه اقدامات مختلفی مانند تبلیغات، گزارش‌های مطبوعاتی، استفاده از محصولات تبلیغاتی، جوایز، کمیسیون‌ها و غیره می‌باشد که با کمک طرح‌های فوق‌العاده و بازاریابی مستقیم به‌راحتی می‌توان مخاطبین را برای خرید تشویق کرد.

امروزه کسب و کارهای موفق بودجه‌های بسیاری برای تبلیغات در نظر می‌گیرند، زیرا مطمئنا هستند نتیجه عالی از آن مشاهده می کنند.

ارائه مشاوره درباره محصول

گروه‌های مختلف مشاوره مسئولیت توسعه و پیشرفت کسب و کارها و ارائه خدمات مختلف را برعهده دارند. آن ها به خوبی نیازهای مشتریان را شناسایی و با ارائه راه حل‌های مختلف نیازهای آن‌ها را رفع می‌کنند. همچنین به‌صورت حرفه‌ای با مشتریان در ارتباط هستند و زمانی که آن‌ها وارد فروشگاه می‌شوند در زمینه خرید راهنمایی شان می‌کنند.

 ارائه فروش مشاوره با کمک تکنیک‌های منحصربه‌فرد در افزایش فروش تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد و نشان دهنده این است که تمام نیازها و ادراک مشتریان کاملاً احساس می‌شود و با اعتماد بسیار بالایی محصولات برند به فروش می‌رسد. مشتریان نیز با اطمینان کامل و آگاهی از محصولات خرید خود را انجام می‌دهند.

توانایی شرح خدمات به مشتری

یک پروموتر باید توانایی معرفی خدمات را داشته‌باشد و به‌صورت دوستانه با مشتریان ارتباط برقرار کند. علاوه بر این برقراری ارتباط خود را با هر کدام از مشتریان تغییر می‌دهد و با توجه به اهداف و نگرش آنها راهکارهای مختلفی پیشنهاد می‌دهد.

دقت به نیاز مخاطبین از ویژگی‌های بسیار مهم تبلیغ کنندگان است که با گوش دادن به صحبت‌های آنها، خیلی راحت می‌توانند حدس بزنند به‌دنبال چه چیزی هستند و با رفتاری دوستانه و صمیمی صحبت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اهمیت هدایای تبلیغاتی


 

شخصیت یک پروموتر

شخصیت یک پروموتر

شاید تصور کنید پروموتر تنها توانایی تبلیغ محصولات را دارد، در حالی که برای ترغیب مخاطبین موظف است پرهیجان و خوشرو برخورد کند و بررسی نیازهای مختلف مخاطبین مهم‌ترین عملکرد چنین فردی است.

یک پروموتر باید بتواند با زبان دست و خوش‌رویی ارتباط صمیمی با مشتریان برقرار کند و هیچ ترسی و دلهره‌ای برای برقراری ارتباط با افراد ناشناس نداشته‌باشد.

وظایف یک پروموتر

 وظایف یک پروموتر با توجه به کالای تبلیغاتی و برند انتخابی متفاوت است، اما معمولاً بر مبنای ویژگی‌های زیر تعریف می‌شوید:

  • وسوسه مخاطبین برای خرید با بیان ویژگی‌های بارز محصولات و خدمات
  • منظم بودن و دقت به محیط اطراف که در حال فعالیت است.
  • توجه به مخاطبین هدف و علاقه‌مند به خدمات و محصولات
  • توصیف ویژگی‌های کالا از راه گفتار، کاتالوگ‌ها و اسلاید
  • تنظیم گزارش‌های مختلف براساس سوالات و اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان
  • آراسته و مرتب به نظر رسیدن استایل روزانه
  • همکاری از دل و جان با هم‌تیمی‌ها و انجام مسئولیت‌ها با دقت کامل
  • ارتقا دانش و آگاهی نسبت به محصولات

کلام آخر

انتخاب پروموتر مناسب و حرفه‌ای کمک می‌کند در ترویج کسب و کار و ارتقا آن موفق باشید و به‌خوبی بتوانید درصد فروش محصولات خود را بالا ببرید. حضور پررنگ چنین نیرویی در محیط‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مراسمات پرشکوه کسب و کارتان باعث افزایش ارزش محصولات می‌شود و هر چه شناخت مخاطبین نسبت به برند بیشتر شود، بی‌تردید فرصت‌های هیجان انگیزی شما را غافل‌گیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید