loading

اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی

رعایت اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی و همچنین بهره گیری از چاپ افست، از موارد مهم برای تولید یک تقویم رومیزی تبلیغاتی بی نقص می باشد. امروزه تقویم ها نقش ویژه ای در جذب مخاطب دارند. تقویم ها در انواع مختلف جیبی، رومیزی و دیواری موجود هستند. از تقویم های رومیزی بیشتر در ادارات و شرکت ها برای میز کارمندان استفاده می شود. بنابراین بیشتر در چشم هستند، و در طراحی آنها باید نکاتی لحاظ شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی اصول و نکات طراحی تقویم رومیزی بپردازیم. همچنین در این مقاله به شما خواهیم گفت اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

اصول مهم طراحی تقویم رومیزی

اگر می خواهید برای مشتریان و شرکای تجاری خود تقویم تهیه کنید، به آن به عنوان فرصتی طلایی برای تبلیغ برند و کسب و کار خود نگاه کنید. تقویم شما باید به گونه ای طراحی شود تا توجه لازم را جلب کند، و باید نکات اساسی در مورد نحوه ایجاد آن نظاره شود. آونگ زمان به شما در داشتن یک طرح و تم متناسب با کسب و کار، کمک خواهد کرد.

انتخاب طرح تقویم باید با کسب و کار مرتبط باشد؛ همچنین انتخاب رنگ ها با توجه به برند و لوگو حرفه ی شما تعیین شود. یکی دیگر از اصول مهم در طراحی تقویم تبلیغاتی استفاده از تصاویر مطبوع و در نظر گرفتن سایز و فونت اعداد و حروف می باشد. به عبارتی اگر اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی رعایت شود، عملکرد تقویم بهتر خواهد شد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: تاریخچه تقویم ایرانی

_________________________________________________________________

اصول مهم طراحی تقویم رومیزی

نکات مهم در زمان طراحی تقویم رومیزی

همانطور که بررسی کردیم، ارائه ی یک تقویم رومیزی برای معرفی برند کسب و کار، نقش بسزایی دارد؛ و می توانید از تقویم ها به عنوان هدایای تبلیغاتی بهره بگیرید. از این رو، برای طراحی یک تقویم رومیزی، باید اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی برپا داشته شود. در ادامه ی مقاله نکات مهم در زمان طراحی تقویم رومیزی را وارسی خواهیم کرد.

  • از طرح های خلاقانه و کاربردی در تقویم های رومیزی استفاده کنید.

در حال حاضر تقویم ها در انواع مختلفی وجود دارند، به طور مثال تقویم رومیزی ۳ تیکه بسیار طرح شیک و کاربردی دارد. اما باید با توجه به حرفه ی شغلی و مخاطبان هدف، تم و طرح سازگار کسب و کار خود را برگزینید. انتخاب طرح تقویم باید هماهنگ با اهداف شما و جلب نظر مشتریان صورت گیرد.

  • عداد ماه های یک صفحه را در تقویم رومیزی تعیین کنید.

در تقویم ها ممکن است یک ماه در یک صفحه قرار داشته باشد، یا ۳ ماه و یا ۶ ماه در یک صفحه قرار گیرند. اما مرسوم ترین حالت ممکن این است که در یک صفحه، تنها یک ماه از سال قرار گیرد، تا خوانایی اعداد و رویداد های تقویم مشخص باشد.

  • تعداد صفحات برای تقویم رومیزی را انتخاب کنید.

 تقویم های رومیزی در تعداد صفحات متفاوت تهیه می شوند. به طور مثال، تقویم رومیزی خشتی شما چند صفحه دارد؟ اگر تقویم یک طرفه است، پس تنها تاریخ و رویدادها را در صفحه قرار دهید. ولی اگر دو طرفه است، علاوه بر درج تاریخ و رویدادها می توانید در صفحه ی مقابل از تصاویر طبیعت و یا تصاویر مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

  • از فونت مناسب برای تقویم ها استفاده کنید.

 این را در نظر داشته باشید، که در درجه ی اول شما باید یک تقویم کاربر پسند تولید کنید. یعنی قسمت اعداد و متن، خوانایی کامل داشته باشند. به گونه ای نباشند، که خواندن از روی آنها مشکل باشد. بدین سبب باید از یک فونت مناسب و محبوب استفاده کنید تا مخاطب رضایت کافی را داشته باشد.

  • از تصاویر زیبا و جذاب برای تقویم رومیزی استفاده کنید.

 قرار دادن تصاویر طبیعت و آثار باستانی و یا تصاویر فضای کاری یک شرکت می تواند ایده ی خوبی برای تقویم ها باشد. اما نکته ای که اهمیت دارد، بکارگیری تصاویر با کیفیت، با چاپ افست می باشد، که در داشتن عکس های شگفت انگیز به شما کمک می کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید، که با تعداد زیادی از عکس، تقویم را شلوغ نکنید.

  • از رنگ های مناسب برای طراحی تقویم بکار ببرید.

 انتخاب رنگ ها برای تقویم می تواند از روی فصل ها باشد. به طور مثال از رنگ های گرم قرمز، نارنجی و زرد برای فصل های گرم استفاده می شود؛ و از رنگ های سرد سبز، آبی و بنفش برای فصل های سرد استفاده می شود. اما پیشنهادی دیگر استفاده از رنگ منحصر به فرد کسب و کار خود می باشد. استفاده از رنگ انحصاری، باعث می شود تا مخاطب راحت تر برند شما را به خاطر بسپارد.

  • از برند و نام تجاری کسب و کار در تقویم رومیزی غافل نشوید.

 بهره گیری از برند و نام تجاری کسب و کار تاثیر فوق العاده ای در مجذوب کردن مخاطب دارد، و باعث می شود افراد کسب و کار شما را بشناسند. بنابراین از لوگو شرکت خود در تولید تقویم ها استفاده کنید. علاوه بر این حتما شعار شرکت خود را ذکر نمایید.

____________________________________________________________________

حتما بخوانید: ضرورت اهدای هدایای تبلیغاتی در آغاز کسب و کار

_________________________________________________________________

نکات مهم در زمان طراحی تقویم رومیزی

  • دستاوردها و موفقیت های خود را شرح دهید.

 شما می توانید با شرح دادن دستاوردها و موفقیت های خود به اعتبار کسب و کار خود بیفزایید. با این کار می توانید اعتماد مخاطبان را دریابید و نشان دهید که در حرفه ی خود از توانایی های لازم برخوردار هستید.

  • تقویم رومیزی خود را برای چاپ آماده کنید.

 پس از رعایت تمامی نکات اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی، نوبت به چاپ آن می رسد. چاپ افست بهترین روش برای چاپ تقویم های رومیزی تبلیغاتی می باشد. تصاویر چاپ افست از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای چاپ گسترده ی تقویم ها بی نهایت ثمربخش می باشند.

  • انواع طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی 

تقویم های رومیزی در انواع و اقسام گوناگونی عرضه می شوند؛ و افراد متناسب با سلیقه و کاربرد خود تقویم رومیزی مورد نظر خود را انتخاب می کنند. در این بخش از مقاله اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی، قصد داریم به مطالعه انواع طراحی تقویم رومیزی بپردازیم.

  • تقویم رومیزی اداری

 تقویم های رومیزی اداری، معمولا در شرکت ها و ادارات استفاده می شوند؛ و به صورت روز شمار هستند. این تقویم ها ظاهری پایه دار یا تخت دارند و روی میز قرار می گیرند. در تقویم های اداری قسمتی برای یادداشت ها وجود دارد تا افراد بتوانند موارد مهم در روز را یادداشت کنند.

  • تقویم های رومیزی پایه دار

 تقویم های رومیزی پایه دار از رایج ترین نوع تقویم های ماه شمار، در ابعاد و صفحات متفاوت می باشند. صفحات تقویم رومیزی پایه دار، با فنر از هم جدا می شوند، که برای تغییر ماه به راحتی می توان صفحه را ورق زد. همچنین این تقویم ها دو طرفه هستند، طوری که در یک صفحه تاریخ ها و رویدادهای ماه قرار دارند و طرف دیگر تصاویری مرتبط منتشر می شود. این تقویم ها از روبه رو ظاهر مربعی شکل، و از نیم رخ ظاهر مثلثی شکل دارند. از نمونه تقویم های پایه دار میتوان به تقویم رومیزی خشتی و تقویم رومیزی ۳ تیکه اشاره کرد.

  • تقویم رومیزی زیردستی

 این تقویم ها در اندازه های متنوعی تولید می شوند و به صورت خوابیده روی میز قرار می گیرند و غالبا هفته شمار هستند. علاوه بر این در تقویم های زیر دستی، امکان یادداشت نیز وجود دارد.

هزینه چاپ و طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی 

در کنار رعایت اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی، هزینه چاپ آن  از اهمیت بالایی برخوردار است. تعرفه هزینه چاپ و تولید تقویم ها با توجه به تعداد صفحات، نوع چاپ، کیفیت، سایز و اندازه، انتخاب نوع پایه تقویم و… متمایز می باشد. گاهی اوقات کسب و کارها برای کاهش هزینه ها، این اصول را رعایت نمی کنند. در این صورت شما نمی توانید تقویم خلاقانه و کاربرپسندی را ارائه دهید.

هزینه چاپ و طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی 

نتیجه گیری

اگر شما هم قصد دارید یک تقویم رومیزی تبلیغاتی مبتکرانه و ابداعی برای کسب و کار خود عرضه کنید، رعایت و ملاحظه اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی، یک اصل مهم و غیر قابل انکار می باشد. تعداد قابل ملاحظه ای از شرکت ها مانند آونگ زمان، در طراحی و تولید انواع هدایای تبلیغاتی اعم از تقویم رومیزی اداری، تقویم رومیزی پایه دار و زیردستی فعالیت می کنند. این شرکت ها با ملاحظه کردن اصول طراحی و نکات کلیدی مربوط به تقویم رومیزی تبلیغاتی، سعی در ارائه ی بهترین خدمات به مشتریان دارند.

 

سوالات متداول

۱- نکات مهم در اصول طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی چه مواردی هستند؟

نکاتی مانند تعداد صفحات، کیفیت خدمات، بهره بردن از تصاویر مطبوع، فونت مناسب، رعایت نکات برندسازی، انتخاب رنگ ها و برخی موارد دیگر در طراحی تقویم رومیزی اهمیت دارند. برای اطلاعات بیشتر بخش (نکات مهم در زمان طراحی تقویم رومیزی) از این مقاله را مطالعه کنید.

۲- از کدام نوع  تقویم های رومیزی تبلیغاتی بیشتر استفاده می شود؟

برای تبلیغات، از همه نوع تقویم های رومیزی استفاده می شود. اما بیشتر تقویم های پایه دار مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- بهترین روش برای چاپ تقویم رومیزی کدام است؟

روش های چاپ بسته به نوع و جنس کاغذ، زمان، کیفیت، طرح تقویم و…متفاوت می باشد. اما معمولا از چاپ افست برای چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید